ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Jeep Cherokee má po faceliftu větší kufr a decentnější vzhled
30. prosince 2018

reklama
Pátá generace Jeepu Cherokee po svém příchodu vyvolala rozruch. Nejen díky zásadní proměně konceptu vozu jako takového, ale i designem. Nápadná příď s dělenými světlomety vypadala futuristicky, ale ne každému se zamlouvala. Facelift tento problém odstranil.

Jeep Cherokee se v Česku prodává od roku 2014. Tady, ale i ve světě, vyvolal jeho příchod rozruch. Automobilka totiž značně přepracovala jeho koncepci. Od tuhé zadní nápravy k nezávislému zavěšení kol, od podélně uložených motorů k motorům napříč. V neposlední řadě odešel mezinápravový diferenciál a do práce nastoupila elektronicky řízená spojka. Zjednodušeně řečeno, z pravověrného off-roadu se konečně stalo SUV.

V roce 2018 se Cherokee dostal do poloviny svého života a to pro něj znamená téměř povinnost faceliftu. Změny jsou patrné na první pohled. A to hlavně na zmíněné přídi, která kontroverzní design upustila a přiblížila se více jak velkému Grand Cherokee, tak malému Compassu. Zkrátka už není tak konzervativní, ale více umírněná a působí luxusněji a sebevědoměji. A to vozu poměrně prospělo. Vnitřek vozu se ale proměnil jen v detailech.

Z hlediska praktičnosti se dá ale Jeepu zatleskat. Jen málokdy se stane, že se výrobci i v polovině života vozu podaří nalézt v jeho kabině více místa. To ale není případ Jeepu, který u Cherokee zvětšil zavazadlový prostor. Ten má nyní až 570 litrů, tedy o 70 litrů víc než před faceliftem. Je to dáno i výhodou podélně posuvných zadních sedadel. V nejzazší poloze umožňují převézt ale jen 448 litrů nákladu.

Jeep Cherokee po faceliftu se nabízí s inovovanými motory, které odpovídají nové přísnější emisní normě Euro 6c a měrnému cyklu WLTP. U dieselu například přibyl katalyzátor SCR a tedy i nutnost doplňovat aditivo AdBlue. Základem je 2.2. Multijet o výkonu 136 kW, který má stejnou spotřebu jako před úpravou, tedy 5,7 litru nafty na 100 km v kombinovaném provozu. Prodává se za totožnou cenu jako před faceliftem, tedy za 1 119 300 Kč.

V nabídce ale zůstal i benzinový šestiválec Pentastar 3.2 dostupný pro off-roadově laděnou verzi Trailhawk. Má výkon 200 kW, řekne si o 9,6 litru benzinu na 100 km a vyjde na 1 349 390 korun, tedy stejně jako před faceliftem. Kompletní ceník Jeepu Cherokee po faceliftu najdete pod tímto odkazem.

Jeep Cherokee jsme také v základním provedení porovnali v obou variantách. To najdete zde.

Jako luxusní SUV střední velikosti se Jeep Cherokee musí poprat s celou řadou zajímavě střižených konkurentů. Vy určitě oceníte souboj s BMW X3, Mercedesem-Benz GLC a Audi Q5. Výsledek přímého srovnání najdete pod tímto odkazem.

Pokud chcete hledat i mezi dalšími auty v této kategorii, pak jsme pro vás připravili srovnání SUV střední velikosti za cenu od 1 do 1,5 milionu korun. Hledali jsme auto s pohonem všech kol a turbodieselem. Výsledek se skrývá pod tímto linkem.

Autor: Jan Markovič

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Hyundai Tucson dostal výhodnou limitovanou výbavu
Best of Czech Turbo. To je název nové speciální výbavy, se kterou se od listopadu nabízí nošovické SUV Hyundai Tucson. Dostupná je pro benzinový i naftový turbo motor s objemem 1,6 litru. Co přináší navíc?
Renault Captur dostal novou výbavou. Měnily se i ceny.
Druhý nejprodávanější vůz francouzské automobilky se dočkal zlevnění. Renault Captur se nyní prodává od 309 900 korun, nabídne i novou výbavu.
reklama
Renault Clio s novou výbavou a nižšími cenami.
Francouzská automobilka rozšířila nabídku oblíbeného modelu Clio o novou akční výbavu. Navíc se hatchback spolu s verzí kombi plošně zlevnil a startuje nyní na 256 900 korunách.
Kia Venga zdražila o 10 tisíc korun. Méně výhodný je i bonus
Malý rodinný vůz dostal během podzimu lehce upravený ceník. V něm se promítlo hlavně mírné zdražení auta ve všech prodávaných verzích. Tak výhodné není ani odprodání starého vozu, za který navíc dostanete jen pět tisíc korun místo původních deseti.
Mazda CX-3: Nejdůležitější změnou je nový naftový motor
Nejmenší SUV od japonské automobilky letos prošlo faceliftem. Ten přinesl spíš kosmetické změny, Zásadní proměna proběhla pod kapotou, kde se ukázal zcela nový motor. Porovnali jsme ho s jeho předchůdcem i konkurenty.
Mitsubishi Eclipse Cross lehce zdražilo, ale přidává lepší výbavu
Japonský crossover se na český trh během podzimu dostavil v novém provedení pro rok 2019. To má mírně odlišné parametry všech svých motorů, vyšší pořizovací cenu, ale také zajímavější výbavu. Pojďte se s ním blíže seznámit.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama