ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Hyundai rozšiřuje nabídku o nový model i30 N Fastback. Došlo i ke zdražení.
11. prosince 2018

reklama
Hyundai zdražil oblíbený model i30 a zároveň představil nového, sportovně laděného člena rodiny. Ten přehrává svého konkurenta, Škodu Octavii RS, výkonem. Jak je to s výbavou a cenami?

Nový model i30 N Fastback se dělí o ceník s ostrým hatchbackem a není proto divu, že se nabízí se stejným dvoulitrovým motorem o výkonech 184 kW a 202 kW i shodnými výbavami. V základu tak sportovní verze kompaktního liftbacku obsahuje například automatické udržování jízdního pruhu, parkovací senzory i kameru, full LED světlomety, zatmavená okna vzadu, vyhřívaný multifunkční volant v kůži, dvouzónovou automatickou klimatizaci, navigaci, vyhřívaná přední sedadla a kola z lehké slitiny. Rozdílný typ karosérie znamená i odlišné ceny. Ty jsou u i30 N Fastback o 20 tisíc korun vyšší a se slabším přeplňovaným agregátem 2.0 T-GDI začíná na částce 779 990 Kč. K výkonnějšímu 202 kW motoru se pojí závodní paket Performance s výztuhou v zavazadlovém prostoru, variabilním ventilem výfuku a elektricky řízeným diferenciálem s omezenou svorností, který navyšuje startovací cenu o 20 tisíc na 799 990 Kč. V porovnání s konkurenční Škodou Octavií RS je sice novinka korejské značky o 13 090 korun dražší a nenabízí automatickou převodovku, dohání to však bohatší výbavou a početnějším stádem koní pod kapotou.

Připravili jsme pro Vás porovnání vozu Hyundai i30 N Fastback s modelem Škoda Octavia RS. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Závěr podzimu s sebou přináší i změny cen. Zatímco u klasického liftbacku zůstala akční výbava Best of Czech Turbo na stejných hodnotách, ve standardním ceníku naproti tomu došlo k plošnému zdražení o 15 tisíc korun, a tak i30 Fastback startuje s výbavou Trikolor a motorem 1.0 T-GDI na 464 990 korunách. Na výběr je přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka za 516 990 Kč i naftový motor v podobě vznětové šestnáctistovky za 544 990 Kč. Od vyšší úrovně Style je pak možné zvolit i automatickou převodovku za příplatek 50 tisíc pro nabízené pohonné jednotky 1.4 T-GDI a 1.6 CRDi. Ty se objevují i v nové výbavě N-Line, rozšiřující Style o 18“ kola, exteriérovou sadu sportovních doplňků, sportovní anatomicky tvarovaná sedadla a kolenní airbag a zároveň navyšující ceny o 40 tisíc korun. Přeplňovaná jedna-čtyřka je dostupná od 574 990 Kč a za jediného zástupce naftových agregátů si připlatíte 50 tisíc korun.

Rodinné kombi i30 se ubíralo podobným směrem a zdražilo standardní ceník o 15 000 korun. Základní výbava Entry se tak prodává od 439 990 Kč s motorem 1.4i a nebo za 499 990 korun s naftovou šestnáctistovkou o výkonu 85 kW. Automatická převodovka je dostupná za příplatek 50 tisíc korun pro naftové motory a přeplňovanou jedna-čtyřku až od druhé výbavy Trikolor, kde se výběr pohonných jednotek rozrůstá o zážehový tříválec za 479 990 Kč a 1.4 T-GDI za 531 990 Kč. Nejvyšší stupeň Style po úpravách startuje na cenovce 519 990 Kč s 1.0 T-GDI a uzavírá nabídku stokilowattovou vznětovou jedna-šestkou za necelých 600 tisíc korun. Hyundai i30 kombi však na rozdíl od liftbacku zdražilo i akční výbavu, a to o 10 tisíc korun. Nejlevněji lze pořídit Best of Czech Turbo spolu s přeplňovaným litrem za 409 990 Kč a za příplatek 10 tisíc je k dispozici s 1.4 T-GDI a nebo za dalších třicet tisíc korun i se slabší naftovou šestnáctistovkou.

Jak si vede Hyundai i30 ve výbavě Best of Czech Turbo v porovnání s konkurenty Peugeot 308 SW, Ford Focus kombi, Renault Mégane Grandtour se podívejte zde.

Aktuální ceník a technické údaje modelu i30 kombi naleznete zde, na variantu Fastback se podívejte zde. Zájemci o sportovní verze se mohou podívat na i30 N zde a na i30 N Fastback zde.

Autor: Martin Lankaš

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama