ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Hyundai i40 zjednodušil nabídku. Koupíte ho už jen s novým dieselem
30. listopadu 2018

reklama
Ceník sedanu a kombi Hyundai i40 prošel zásadními změnami. Nově se auta nabízí už jen s motorem 1.6 CRDi, který nahradil starší pohonnou jednotku 1.7 CRDi. Výkonově jsou ale motory téměř stejné. V prodeji je auto také už jen se dvěma výbavami.

Hyundai i40 a i40 kombi přišel na podzim hned o tři motorizace. Už ho vůbec není možné koupit se zážehovým motorem 2.0 GDI. Z ceníku zmizel také starý známý turbodiesel 1,7 CRDi a to ve verzi s manuální šestistupňovou i automatickou dvouspojkovou převodovkou DCT se sedmi stupni. Zastaralou pohonnou jednotku nahradila v nabídce nová, o deci menší. Nově tak i40 i i40 kombi koupíte s motorem 1.6 CRDi a 1.6 CRDi AT. Novinka má skoro stejný výkon jako starý agregát, tedy rovných 100 kW, nebo 136 koní. Původní motor měl 104 kW.

Výhodou motoru má být nižší spotřeba, která je alespoň podle tabulky zhruba o dvě deci lepší než u staré jednotky 1.7 CRDi. Konkrétně ve verzi sedan s manuální převodovkou si má agregát říci o 4,9 litru nafty na 100 km a ve variantě s automatem DCT dokonce jen o 4,7 litru. Stejné hodnoty laboratoře naměřily i u varianty kombi. Auto s manuální převodovkou zrychluje z nuly na 100 km/h za 10,8 sekundy, s automatem o 7 desetin pomaleji. Maximální rychlost činí 197 km/h.

Všechny technické údaje a ceník i40 ve verzi sedan najdete zde. Pro stejná data k variantě kombi klikněte sem.

Ceník se zjednodušil také po stránce nabízených výbav. Hyundai i40 se už neprodává ve výbavě Experience, ani Premium. Tyto dvě prvním varianty nahradila výbava nazvaná Success, která má odpovídat dřívější výbavě Experience s příplatkovým paketem nesoucím stejné jméno, tedy Success. V základu jsou tak například 17“ kola z lehkých slitin, výškově nastavitelná sedadla vpředu včetně elektricky ovládaného sedadla řidiče, dvouzónová klimatizace či tempomat. Možností je připlatit si 10 tisíc korun za paket Winter, který obsahuje vyhřívání volantu a předních sedadel.

Tento paket je ale v ceně top výbavy Ultimate, která kromě něj zahrnuje i větší 18“ kola, plnohodnotnou rezervu, bi-xenonové světlomety, panoramatické střešní okno či metalízu. Samozřejmostí jsou také kožená sedadla nebo asistent pro jízdu v pruzích LKA. Zvláštností ale je, že ve výbavě Ultimate nelze koupit sedan, ale jen kombi s automatickou převodovkou. A to za cenu 1 059 990 korun. Sedan ve verzi Success začíná na částce 769 990 korun, s automatem pak přijde na 829 990 korun. Základní cena kombi ve verzi Success je 799 990 korun, s automatem 859 990 korun.

Z výše zmíněného vyplývá, že největší zájem je mezi klienty hlavně o Hyundai i40 ve verzi kombi. Proto jsme srovnali právě tu s hlavními konkurenty, tedy Škodou Superb Combi, Volkswagenem Passat Variant nebo Kia Optima SW, která se ještě stále nabízí se starším motorem 1.7 CRDi. Výsledek najdete pod tímto odkazem.

Pokud vážně uvažujete o kombi střední třídy, pak jsme pro vás připravili přehled vozů této kategorie s naftovými motory. Kromě už zmíněných soupeřů Hyundai i40 tam najdete například Opel Insignia Sports Tourer, Renault Talisman Grandtour nebo třeba Ford Mondeo kombi. Přehled najdete zde.

Autor: Jan Markovič

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nissan Qashqai přichází s novým motorem, zároveň plošně zdražil o 20 000 Kč.
Nissan Qashqai se v současné době řadí mezi nejprodávanější kompaktní SUV v Evropě i na českém trhu. Nyní s příchodem podzimu přichází s modernizovanými motory i plošným zdražením.
Nissan Micra zlevňuje modernizované motory. Začíná na 249 000 Kč
V průběhu léta přijela Micra s novým modelovým rokem, který přinesl úpravy motorů, splňující novou emisní normu Euro 6c, a většiny výbav. S příchodem podzimu se dočkal i prvních změn v podobě zlevnění až o 22 tisíc.
reklama
Praktická Dacia Dokker dostala nový naftový motor
Nabídka motorů v praktické rodinné dodávce Dacia Dokker prošla zásadní modernizací. Přibyl nový turbodiesel ve dvou výkonnostních variantách. Benzinové verze prošly úpravami, vychází jim ale horší parametry než dříve
Renault Mégane zlevnil a dostal zpět automatickou převodovku
Francouzská automobilka během podzimu osvěžila své ceníky, slevy se týkají hned několika modelů. Oblíbený hatchback Mégane je nyní nejen o 35 tisíc korun levnější, zároveň se ale nově nabízí i se dvěma top motorizacemi.
Opel Zafira přišel o řadu motorů. Láká ale na velké slevy
Rodinný Opel Zafira musel kvůli nové emisní normě zrušit celou řadu motorizací, nahradila je ale nová. Aby české zastoupení značky udrželo zájem, nabízí ke konci roku velmi zajímavé cenové zvýhodnění. Dá se ušetřit až 127 tisíc korun.
Toyota Auris zahodila malý motor. Sází hlavně na hybrid
Aktuální ceník Toyoty Auris a její praktické kombi verze Auris Touring Sport už neobsahuje benzinový motor 1.2 Turbo. Místo toho se snaží propagovat hybridní pohon, na kterém teď značka bude stavět svůj marketing.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama