ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Hledali jsme nejdostupnější SUV střední třídy. Kodiaq je osmý jako před dvěma lety
9. prosince 2018

reklama
Cenové relace mezi SUV střední třídy se za uplynulé dva roky změnily jen minimálně. Deset nejlevnějších vozů kategorie se stále vejde do sedmi set tisíc korun. Ten úplně nejdostupnější, Ford Kuga, zlevnil pod půl milionu.

Velká auta s terénními ambicemi, jejichž karoserie měří na délku v rozmezí od 4,5 do 4,8 m, patřila v českých podmínkách spíše k popelkám. To ale změnila premiéry Škody Kodiaq před dvěma lety. Toto SUV střední třídy se podle očekávání okamžitě zařadilo mezi nejprodávanější nová osobní auta na trhu bez rozdílu velikosti. Například v listopadu letošního roku byl Kodiaq třetím nejúspěšnějším modelem v Česku, za celý rok 2018 mu patří průběžně sedmá příčka.

Poptávka po Škodě Kodiaq probudila zájem i o některá další auta tohoto segmentu, který čím dál více zajímá nejen bohatší rodiny, ale také správce firemních flotil a manažery. Do popředí se vyšvihl například Ford Kuga (na snímku), jemuž výrazně pomohlo i cenové zvýhodnění. Vždyť toto SUV stojí téměř o sto tisíc korun méně než při našem posledním průzkumu před dvěma lety a jde o suverénně nejdostupnější vůz segmentu.

Celkově se cenová hladina SUV střední třídy na českém trhu za poslední dva roky téměř nezměnila. Platí, že deset nejdostupnějších modelů lze pořídit za méně než sedm set tisíc korun. Kodiaq sice za dobu svého působení na českém trhu už třikrát zdražil, ale zároveň se letos na podzim začal nejslabší benzinový motor spojený s pohonem přední nápravy prodávat i s manuálním řazením. Základní cena Škody Kodiaq je tak pouze o čtyři tisíce korun výše než koncem roku 2016.

Kromě Kugy zlevnila i Toyota RAV4 (o 15 tisíc korun), stejnou cenu si drží Mitsubishi Outlander. Výrazný skok v základní ceně jsme zaznamenali pouze u Nissanu X-Trail (zdražil téměř o 70 tisíc) nebo Hondy CR-V (plus 52 tisíc).

Vyhledali jsme deset nejlevnějších SUV střední třídy, která poslouží rodinám a začínají se rozmáhat i mezi úspěšnými podnikateli a manažery:

Ford Kuga                        od 479 900 korun

Peugeot 5008                        550 000 korun

Mazda CX-5                          560 900 korun

Honda CR-V                          596 900 korun

Toyota RAV4                          599 900 korun

Mitsubishi Outlander              608 450 korun

Nissan X-Trail                        627 400 korun

Škoda Kodiaq                        681 900 korun

VW Tiguan Allspace              688 900 korun

Hyundai Santa Fe Classic     679 990 korun

Subaru Forester                    700 000 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Údaje jsou platné k 9. prosinci 2018.

U každého modelu jsme do hitparády vybrali pouze nejlevnější verzi, i když některé z nich by se do přehledu vešly ve více variantách motorů a výbav. Pokud chcete vidět přehled všech 35 variant SUV střední třídy s cenou do 700 tisíc korun, klikněte zde.

Všechna auta v našem přehledu jsou za výše uvedené ceny s pohonem pouze přední nápravy. Výjimku představují Toyota RAV4, která má v akční nabídce za nejnižší cenu variantu s pohonem všech kol, a Subaru Forester. To se prodává výhradně jako 4x4. 

Pokud bychom hledali pouze SUV střední třídy s pohonem všech kol (v této variantě se nabízejí všechna z našeho přehledu), seženeme jich do sedmi set tisíc korun pět, přičemž nejdostupnější je Toyota RAV4 za 599 900 korun. Ostatní si můžete prohlédnout zde. Nejdostupnější Kodiaq 4x4 se prodává téměř za 780 tisíc korun, protože je aktuálně k dostání pouze s naftovým kotorem.

Naopak pokud bychom se zaměřili pouze na sedmimístná auta, dostane se Kodiaq do popředí žebříčku nejdostupnějších středně velkých SUV. Prodává se od 704 900 Kč, což znamená druhé místo za suverénně nejlevnějším Peugeotem 5008, který se v sedmimístné konfiguraci prodává už v základním provedení za 550 tisíc korun. Sedm míst z automobilů v našem přehledu aktuálně nabízejí ještě Tiguan Allspace nebo Outlander.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
29. července 2016
Test Hyundai Santa Fe Classic
Otestovali jsme modernizované provedení velkého SUV značky Hyundai. Zaměřili jsme se na popis změn, které přinesl nedávný facelift tohoto vozu a vyzkoušeli jsme praktičnost příplatkové třetí řady sedadel.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai Santa Fe Classic
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Patnáct nejlevnějších kombíků na českém trhu
Připravili jsme přehled patnácti aktuálně nejdostupnějších nových kombíků na českém trhu. Jeden se prodává za méně než dvě stě tisíc korun. Dva další za méně než tři sta tisíc korun. Do hranice 400 000 Kč se aktuálně vejde jedenáct nových aut s karoserií kombi.
Přehled všech rodinných SUV s cenou do půl milionu. Karoq je až čtrnáctý
Nejdostupnějším SUV nižší střední třídy zůstává Dacia Duster. Za poslední tři roky cenová hladina těchto rodinných aut výrazně vzrostla. Zdražily všechny sledované modely. Škoda Karoq se nevejde mezi deset nejlevnějších zástupců kategorie.
reklama
Deset nejlevnějších manažerských aut: Superb je díky motoru 1.5 TSI třetí
Ceny manažerských aut v posledních letech míří prudce vzhůru. Aktuálně nejdostupnějším klasickým modelem střední třídy (mimo SUV a MPV) je Opel Insignia, který se jako jediný dá pořídit za méně než šest set tisíc korun.
Nejprodávanějším autem v Česku byla v listopadu Škoda Fabia
Už třetí měsíc za sebou se v Česku prodalo méně osobních aut než ve stejném období loňského roku. Škoda Auto v listopadu obsadila téměř 37 procent trhu a v první osmičce skončilo šest jejích modelů.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama