ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Hledali jsme 20 nejlevnějších rodinných hatchbacků a liftbacků. Scala je až šestnáctá
20. ledna 2019

reklama
Pokud chcete pořídit nový pětidveřový kompaktní rodinný vůz s useknutou (hatchback) nebo splývavou (liftback a fastback) zádí za co nejnižší cenu, neváhejte. Tuto třídu čekají velké změny.

Zatímco většina nových aut v poslední době zdražuje, mezi nejlevnějšími pětidveřovými hatchbacky a liftbacky nižší střední třídy se situace v posledních letech zakonzervovala. Díky Škodě Rapid zůstávaly ceny velmi nízko. Stále ještě se dají některé modely dají pořídit za méně než 300 tisíc korun. To se ale brzy změní.

Škoda Rapid liftback totiž končí a nástupce Škody Rapid Spaceback, model Scala, bude podstatně dražší. Jeho základní cena byla stanovena na 369 900 korun (podrobnosti čtěte zde). Aktuálně se dokonce prodává až od 394 900 korun, protože nejslabší motor naběhne až v květnu.

Stejně tak skončí sourozenec Rapidu Seat Toledo. Aktuálně se ze skladů doprodávají poslední kusy, dají se pořídit díky slevám i za méně než 300 tisíc korun. Prodejcům zbývá i několik desítek posledních kusů modelu Kia cee´d. Jeho nástupce s jednodušším a logičtějším jménem Kia Ceed je výrazně dražší. Během nekolika týdnů tak zbyde v nabídce jediný opravdu levný model - Fiat Tipo hatchback, který proti situaci před dvěma lety o 23 tisíc korun zlevnil.

Zdražila také většina ostatních modelů - právě kvůli generační změně. Například Ford Focus o šedesát tisíc korun. Hyundai se v této kategorii začal soustředit na karoserii fastback, klasický hatchback prodává pouze v základním provedení téměř bez výbavy.

Nováčkem je Citroën C4 Cactus, který jde proti proudu a z malého SUV se etabloval na rodinný hatchback.

Níže se podívejte na dvacet aktuálně nejdostupnějších hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy:

Fiat Tipo hatchback               od 276 900 korun

Škoda Rapid Spaceback           299 900 korun

Seat Toledo                                306 900 korun

Škoda Rapid                              307 900 korun

Kia cee´d                                    334 980 korun

Renault Mégane                         339 900 korun

Mitsubishi Lancer Sportback     353 750 korun

Kia Ceed (nová)                        359 980 korun

Opel Astra                                  361 900 korun

Citroën C4 Cactus                     364 900 korun

Seat Leon                                  365 900 korun

Hyundai i30 Fastback                369 990 korun

Peugeot 308                               370 000 korun

Ford Focus                                 379 990 korun

Hyundai i30                                379 990 korun

Škoda Scala                               394 900 korun

Honda Civic                                404 900 korun

Volkswagen Golf                        426 900 korun

Toyota Auris                               432 900 korun

Škoda Octavia                           437 900 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Ceny z oficiálních ceníků výrobců platí k 20.1.2019.

Od každého vozu vždy uvádíme pouze nejlevnější variantu, která splňuje naše požadavky, i když některé modely by se do první desítky vešly s více motory nebo stupni výbav. Kompletní přehled všech 65 verzí hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy s cenou do 400 tisíc korun najdete zde.

Autor: Ondřej Běhal

reklama
13. července 2017
Test Hyundai i30 kombi
Recenzi nové generace modelu Hyundai i30 kombi přivážíme krátce poté, co se začal prodávat na českém trhu. Třetí vydání kombíku vyráběného v Nošovicích jsme otestovali s novým benzinovým motorem 1.4 T-GDI.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30 kombi
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Deset nejlevnějších manažerských aut: Superb je díky motoru 1.5 TSI třetí
Ceny manažerských aut v posledních letech míří prudce vzhůru. Aktuálně nejdostupnějším klasickým modelem střední třídy (mimo SUV a MPV) je Opel Insignia, který se jako jediný dá pořídit za méně než šest set tisíc korun.
Hledali jsme nejdostupnější SUV střední třídy. Kodiaq je osmý jako před dvěma lety
Cenové relace mezi SUV střední třídy se za uplynulé dva roky změnily jen minimálně. Deset nejlevnějších vozů kategorie se stále vejde do sedmi set tisíc korun. Ten úplně nejdostupnější, Ford Kuga, zlevnil pod půl milionu.
reklama
Nových aut se loni prodalo méně než v roce 2017. Bídu posledních měsíců završil prosinec
Češi loni v prosinci koupili o 5301 nových aut (-27 %) méně než ve stejném období před rokem. I kvůli tomu skončil celý loňský rok poklesem o čtyři procenta v porovnání s letopočtem 2017. Přesto šlo o druhý nejlepší rok v historii.
Ford Focus se stal autem roku 2019. Jak hlasovalo Vybermiauto?
Ford Focus se stal podle hlasování motoristických novinářů Autem roku 2019 v České republice. Na druhém místě se umístil Peugeot 508, třetí příčku obsadilo BMW X5. Pětici finalistů uzavřely Kia Ceed a Subaru Outback.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama