ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Ford zdražil Fiestu a B-MAX. Většinu verzí o čtyři tisíce
2. ledna 2015

reklama
Ford zvýšil ceny u dvou svých úspěšných malých modelů. Hatchback Fiesta zdražil o tři až čtyři tisíce. Víceúčelový B-MAX stojí plošně o čtyři tisíce víc než koncem loňského roku. Co to znamená v porovnání se soupeři?

Ford začal rok 2015 mírným zdražením dvou svých úspěšných malých aut.

Třídveřový Ford Fiesta plošně zdražil o čtyři tisíce korun. Znamená to, že nejlevnější provedení malého hatchbacku 1.2/44 kW Ambiente přijde nově na 222 990 korun. Mezi konkurenty jde o jeden z dostupnějších vozů, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí malých hatchbacků do 300 tisíc zde.

Nejnižší výbava Fiesty označená Ambiente dostupná pouze s nejslabším motorem obsahuje mimo jiné sedm (!) airbagů včetně kolenního pro řidiče, rádio s CD přehrávačem, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání nebo elektrické stahování předních oken. Nejde tedy o žádného žebráka.

Vyšší výbava Trend už se pojí s mnohem větším počtem motorů. Stojí o 26 tisíc víc než Ambiente a rozšiřuje standard například o klimatizaci, palubní počítač, dálkově ovládané centrální zamykání, větší patnáctipalcová kola nebo kožený volant.

Dalších 26 tisíc připlatíte za nejvyšší stupeň Titanium, který obohacuje výbavu mimo jiné o litá kola, lepší audiosoustavu, LED denní svícení nebo loketní opěrku. Kompletní ceník třídveřové Fiesty po zdražení si prohlédněte zde. Podrobný test čtěte zde.

O čtyři tisíce zdražila i sportovní verze ST s motorem 1.6 EcoBoost/134 kW, která se nyní prodává od 443 990 korun.

Mnohem zajímavější je však pro většinu českých zákazníků pětidveřová Fiesta (na snímku), která stojí vždy o patnáct tisíc víc než třídveřová. Také ona většinou plošně zdražila o čtyři tisíce. Výjimku představuje zvýhodněné provedení 1.25/60 kW Trend, u něhož se cena zvýšila jen o tři tisíce. Proti ceníku se prodává o čtrnáct tisíc levněji, přijde tedy nově na 269 990 korun. Porovnali jsme ho s novým Hyundai i20 a novou Škodou Fabia - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhou zajímavou variantu pětidveřové Fiesty představuje akční verze EcoBoost Edition. Týká pouze tříválcového benzinového turbomotoru 1.0 EcoBoost/74 kW. Vychází z výbavy Trend, kterou za příplatek sedm tisíc rozšiřuje o lepší rádio se systémem SYNC s hlasovým ovládáním a možností legálního telefonování za jízdy díky spárování mobilního telefonu přes bluetooth handsfree, dále o přední mlhovky, speciální čalounění a kontrastně lakovanou střechu. Ford Fiesta EcoBoost Edition stojí po zdražení o čtyři tisíce 314 990 korun a porovnali jsme jej se Suzuki Swift a VW Polo - podívejte se zde.

Kompletní ceník pětidveřové Fiesty včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických dat a dalších informací naleznete zde, podrobný test čtěte zde.

O čtyři tisíce zdražil také extravagantní B-MAX, který se vymyká všem konkurentům, protože jeho karoserii z boku nedělí na úrovni přelomu mezi první a druhou řadou sedadel žádný sloupek a disponuje z obou stran zadními posuvnými dveřmi, což usnadňuje nastupování.

Základní verze B-MAXu 1.4 Ambiente se nyní prodává od 293 990 korun. To je více, než vstupní částky u většiny konkurentů, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech MPV s cenou do 300 tisíc korun seřazeném od nejlevnějšího zde.

Porovnali jsme základní Ford B-MAX s modely Hyundai ix20 a Škoda Roomster. Podívejte se zde.

Nejnižší výbava B-MAXu Ambiente je k dispozici pouze s nejslabším benzinovým motorem 1.4/66 kW a v jejím standardu chybí rádio i klimatizace. Ta se však dá pořídit za rozumný příplatek 12 500 korun díky akci pojmenované Edition.

Dalších deset tisíc si u Ambiente připlatíte za rádio, takže o čtyřicet tisíc dražší výbavový stupeň Trend má smysl pouze pro ty, kdo touží po silnějších motorech. Dalších třicet tisíc stojí nejvyšší stupeň Titanium s litými koly, mlhovkami, palubním počítačem nebo bluetooth handsfree pro legální telefonování.

Kompletní ceník Fordu B-MAX najdete zde. Podrobný test čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama