ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Ford S-Max: Zdražení až o 37 tisíc, nově se zárukou na pět let
22. února 2018

reklama
Ford začátkem února zdražoval a nevyhnula se tomu ani modelová řada S-Max. Ceny se posunuly vzhůru poměrně razantně, o 30 až 37 tisíc korun. Malou útěchou může být zavedení standardní pětileté záruky. Novinkou je zvýhodněná výbava ST-Line TOP Edition.

Trochu netradiční zástupce kategorie MPV byl svého času velice oblíbenou alternativou rodinného kombi střední třídy. S podvozkem z Mondea a nižší výškou nabízí i zajímavé jízdní vlastnosti, takže jej lze označit jako mezistupeň mezi Mondeem kombi a velkým vanem Galaxy. Oproti Mondeu je výhodou variabilita vnitřního prostoru a možnost třetí řady sedadel, vedle Galaxy pak patří mezi přednosti ovladatelnost a lepší jízdní vlastnosti.

Základním motorem S-MAXu je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 EcoBoost/118 kW. Většinu nabídky však tvoří vznětové motory, konkrétně tři výkonové verze čtyřválce 2.0 TDCi/88 kW, 110 kW a 132 kW. Ve standardu je šestistupňová ručně řazená převodovka, oba silnější turbodiesely mohou mít i dvouspojkový šestistupňový automat PowerShift popřípadě pohon všech kol.

Pokud nebereme v úvahu luxusní verze Vignale (od 1 204 990 Kč), které mají v nabídce Fordu výjimečné postavení a nejsou pouze o výčtu luxusních prvků výbavy, nabízí se S-Max ve třech výbavových verzích Trend, Titanium a ST-Line. Nejlevnější variantou je S-Max Trend TOP Edition 1.5 Ecoboost/118 kW za 659 900 korun, na opačném konci nabídky je verze 2.0 TDCI AWD/132 kW Vignale za 1 247 990 korun. Ve standardu je jen pět sedadel, za třetí řadu se dvěma samostatnými sedadly sklopnými do podlahy se připlácí minimálně 25 100 Kč. Nová pětiletá záruka samozřejmě končí s ujetím 120 tisic km.

Ve výbavě Trend, která se dodává jen na 17palcových ocelových kolech, nechybí například audiosystém s barevným displejem, hlasovým ovládádním, bluetooth a ovládáním na kůží potaženém volantu, dvouzónová samočinná klimatizace, startování tlačítkem, přední mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, elektricky sklopná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sklápění jednotlivých sedaček druhé řady stiskem tlačítka nebo prodloužená záruka na 5 let nebo do 120 tisíc kilometrů. Kromě zvýhodněné varianty TOP Edition za 659 900 korun, můžete mít v této výbavě také turbodiesely 2.0 TDCi s 88 nebo 110 kW za 788 790 respektive 830 790 korun.

Vyšší výbava Titanium stojí o 100 tisíc víc než Trend a obohacuje standardní výbavu mimo jiné o 17palcová kola z lehkých slitin, navigační systém, multifunkční dotekový displej, digitální přístrojový štít s možností volby motivu, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, funkci rozeznávání dopravních značek a s ní spojený inteligentní omezovač rychlosti, tempomat, parkovací senzory a řadu dalších prvků. Benzinový motor tak přijde na 759 900 korun, turbodiesel 2.0 TDCi/110 kW je o 40 tisíc dražší.

Pokud byste v této výbavě chtěli čtyřkolku, musíte do standardního ceníku, kde nejlevější varianta s pohonem všech kol 2.0 TDCi AWD/110 kW Titanium přijde na 966 990 Kč. Ale novinkou nabídky je zvýhodněná varianta ST-Line TOP Edition, která se nabízí nejen s motorem 1.5 EcoBoost/118 kW za 809 900 Kč ale také s motorem 2.0 TDCi AWD/132 kW za 959 900 Kč. A to je vybavenější model než výše zmíněný ve výbavě Titanium. Posuďte sami: Ve standardní výbavě nechybí třeba 18palcová kola z lehkých slitin s tmavým lakováním, hliníkové pedály, sportovní odpružení, adaptivní LED světlomety nebo metalický lak.

Porovnali jsme špičkově vybavený S-Max 2.0 TDCi AWD/132 kW ST-Line TOP Edition s konkurenčními modely Renault Espace, Peugeot 5008 a Volkswagen Sharan. Podívejte se zde. Kromě klasických MPV jsme do srovnání zařadili i SUV Peugeot 5008, která nabízí podobné rozměry a výkony. Paradoxem je, že tato modelová řada se vůbec nenabízí s pohonem všech kol. Nicméně, parametry srovnání můžete libovolně měnit stejně jako celé modely, motorizace či výbavy.

Vrchol nabídky představují varianty Vignale, které nejsou k dispozici se zvýhodněním TOP Edition. Oproti výbavě Titanium však najdete ve standardu 18palcová kola z lehkých slitin se stříbrným lakováním, metalický lak, vylepšený audiosystém Sony s 9 reproduktory, adaptivní LED světlomety, zadní parkovací kameru, kožené čalounění sedadel i palubní desky nebo elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí. Verze Vignale má také jinou přední masku nebo lakované spodní části nárazníků a nástavce prahů. Verze Vignale byla zdražena o 37 tisíc korun a nejlevněji přijde s motorem 2.0 TDCi/132 kW s ručně řazenou převodovkou na 1 147 990 korun. Za šestistupňový dvouspojkový automat se připlácí 50 tisíc korun a další 50 tisíc dáte za čtyřkolku.

Kompletní ceník Fordu S-Max včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických údajů naleznete zde. Test najdete zde.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama