ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Ford Mondeo 2011: snížení cen až o 85 400 Kč, nové motory 1.6 EcoBoost a 2.2 TDCi
18. října 2010

reklama
Ford Mondeo modelového roku 2011 má nový ceník. Většina položek v něm sice zdražila o 4000 Kč, ale výbava Titanium zlevnila o 66 600 - 85 400 Kč. Přibyly nové motory 1.6 EcoBoost a 2.2 TDCi/147 kW.

Ford Mondeo modelového roku 2011 má nový ceník. Většina položek v něm sice zdražila o 4000 Kč, ale výbava Titanium zlevnila o 66 600 - 85 400 Kč. Přibyly nové motory 1.6 EcoBoost a 2.2 TDCi/147 kW.

Cenové zvýhodnění řady motorizací Mondea Titanium znamená, že nemá smysl vůbec si všímat vozů v nižších výbavách Ghia a Trend, protože nyní nabízejí méně výbavy za více peněz. Týká se to všech motorů kromě benzinového dvoulitru s úpravou na bioetanol 2.0 FFV a nejslabšího dieselu 2.0 TDCi/85 kW. Ty nebyly do akce zařazeny. Totéž platí i pro základní benzinový motor 1.6, který se s výbavou Titanium vůbec nepojí.

Nejlevnější Mondeo Titanium s benzinovým motorem 2.0/107 kW stojí 559 990 kč s karoserií sedan a liftback, kombi je vždy o třicet tisíc dražší.

Nový turbomotor 1.6 EcoBoost/118 kW přijde ve výbavě Titanium na 589 990 Kč. Je přitom dynamičtější (z 0 na 100 km/h zrychluje během 9,3 s) a výrazně úspornější (o 1,1 l na 100 km - žere v kombinovaném režimu jen 6,8 l) než dvoulitr. Jeho spotřeba se zcela vyrovná šestnáctistovce bez turba. Disponuje šestistupňovou manuální převodovkou, dvoulitr nabízí pouze pětistupňové řazení.

Oblíbený turbodiesel 2.0 TDCi/103 kW koupíte s Titaniem za 629 990 Kč. Nový motor 2.2 TDCi/147 kW, který se stal nejsilnějím nafťákem v nabídce Mondea, dostanete v této zvýhodněné výbavě za 709 990 Kč - vždy se šestistupňovou manuální převodovkou. Proti předchůdci stejného objemu s výkonem 129 kW zrychluje z 0 na 100 km/h o 0,8 s rychleji (7,9 s), dosáhne maxima o 7 km/h vyššího (230 km/h) a spotřebuje v kombinovaném režimu o 0,2 l paliva méně (6,0 l).

Zajímavé je porovnat zlevněnou výbavu Titanium z výbavou Enterprise, která stejnou roli hlavního pilíře nabídky hrála u Mondea modelového roku 2010 a ještě se doprodává ze skladových zásob. Enterprise je sice o 30 000 Kč dražší, ale nabízí ve standardu například bi-xenonové světlomety, polokožené čalounění nebo více funkcí v elektrickém nastavení sedadla řidiče.

Současná zvýhodněná výbava Titanium obsahuje mimo bežných prvků z nižších výbav například módní LED světla denního svícení, kola z lehkých slitin, audiosystém Sony s 9 reproduktory, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů nebo moderní informační displej Convers+ před řidičem.

Nejlevnější Mondeo modelového roku 2011 stojí v základní výbavě Core s motorem 1.6 Duratec/88 kW po zdražení o čtyři tisíce 541 990 Kč. Rozdíl proti silnějším a úspornějším motorům s Titaniem je tak malý, že si ho bude pořizovat málokdo. Nejslabší diesel 2.0 TDCi/85 kW Core je dokonce dražší než silnější verze 103 kW ve zvýhodněném Titaniu.

Z nabídky vypadl motor 1.8 TDCi. Všechny motory Mondea modelového roku 2011 nyní splňují emisní normu Euro 5.

Kompletní ceníky Mondea modelového roku 2010 a 2011 v karoseriích sedan, liftback i kombi s přehledem prvků standardní i příplatkové výbavy, technická data, barvy, fotografie, ale i výsledky nárazových testů nebo prodeje na českém trhu najdete v sekci Autodata (například Mondeo kombi 2011 po kliknutí zde). Model je také možné porovnávat s konkurenty podle více než 200 libovolně zvolených parametrů.

Podrobný test Mondea kombi 2011 objevíte v sekci Autoblok (nebo po kliknutí zde).

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama