ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Ford Focus dostal nové motory a zdražil
15. dubna 2015

reklama
Ford uvedl začátkem dubna do ceníku všech tří karosářských verzí Focuse dvě výkonové verze motoru 1.5 TDCi, který nahradil slabší, žravější a objemnější motory 1.6 TDCi. Nové motory jsou o 14 až 18 tisíc dražší.

Ford Focus prodělal začátkem loňského podzimu modernizaci, která mimo jiné přiblížila jeho příď vozům Aston Martin. Podrobně jsme o tomto faceliftu informovali zde. Koncem roku 2014 se rozšířila paleta motorů Focusu (více zde).

Začátkem ledna vůz plošně zdražil o tři tisíce korun a ceník se rozrostl o benzinovou verzi 1.5 Ecoboost/110 kW s automatickou převodovkou. Tato verze asi nebude patřit v Česku mezi bestsellery, dá se pořídit od 504 990 korun. K dostání je pouze s vyšší výbavou Titanium.

Mnohem zajímavější nám připadají dubnové změny, které se týkají základních naftových motorů. Ty jsou v oblibě zejména u kombíku (na snímku). Turbodiesely 1.6 TDCi přebírané od Peugeotu a splňující normy Euro 5 nahrazuje nová generace motorů 1.5 TDCi, které Ford vyrábí sám a splňují přísnější normy Euro 6. Základní verze vyvine stejně jako předchůdce maximálně 70 kW, ale přesto se chlubí o 0,5 s lepším zrychlením z místa na 100 km/h (během 12 s), a k tomu i o 0,7 l nižší spotřebou paliva (3,8 l na 100 km). Údaje platí pro hatchback, kombík je z místa na stovce o 0,2 s později, ale konzumuje stejné množství nafty. Při porovnání s konkurenty (v přehledných tabulkách si můžete libovolné parametry kombíků nižší střední třídy srovnávat zde) jde o motory úsporné, ale nikoli úplně špičkové. Nejlepší spořínci se totiž alespoň na papíře blíží ke třem litrům. Zároveň základní naftový motor dělá z Focuse podprůměrně dynamické auto, ale ne úplného lenocha.

Nový motor se chlubí lepšími parametry, za což ale motorista zaplatí. A to přesně o čtrnáct tisíc víc než u starších verzí. Nejlevnější Focus hatchback 1.5 TDCi/70 kW v základní výbavě Trend přijde na 412 990 korun, kombík je o třicet tisíc dražší. Porovnali jsme ho s vozy Hyundai i30 kombi a Škoda Octavia Combi - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Silnější verze motoru 1.5 TDCi ve Fordu Focus dostala maximální výkon 88 kW, tedy o 4 kW více než měla výkonnější varianta agregátu 1.6 TDCi. Dynamika měřená zrychlením z 0 na 100 km/h se zlepšila o 0,3 s na 10,5 s (u hatchbacku), spotřeba klesla o 0,7 l na 3,8 l, tedy stejnou hodnotu jako u slabšího provedení. Motor 1.5 TDCi/88 kW je proti bývalému 1.6 TDCI/84 kW o osmnáct tisíc dražší. Nejlevněji ho pořídíte od 436 900 korun u hatchbacku, zaplatíte tedy o 22 tisíc víc než za méně výkonnou variantu.

Nejlevnější Ford Focus hatchback stojí po lednovém zdražení od 339 990 korun s benzinovou šestnáctistovkou o maximálním výkonu 77 kW.

Kompletní ceník hatchbacku naleznete zde, sedanu zde a kombíku zde. Test modernizovaného Fordu Focus kombi čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Peugeot prodloužil záruku až na pět let a zavedl bonusy za přenechání ojetiny
Peugeot v únoru opět výrazně míchal ceníky svých nových aut. Většinou zdražoval, ale zároveň zaváděl bonusy za přenechání ojetiny na protiúčet a prodloužil záruku až na pět let. Minivůz 108 poprvé zlevnil.
Hyundai zveřejnil ceníky modernizované i30. Prodává se od 299 990 Kč
Modernizace i30 se dotkla nejen vzhledu, ale také motorů a převodovek. Novinku představuje například sedmistupňový dvouspojkový automat. Pětidveřový hatchback se prodává od 299 990 korun, kombík o patnáct tisíc dráž.
reklama
Volkswagen modernizoval motory Golfu a mírně ho zdražil
Volkswagen Golf absolvoval modernizaci některých motorů, které nyní splňují emisní normu Euro 6 a dostaly vyšší maximální výkon. Zároveň se zvýšily ceny všech verzí v rozmezí od dvou po 22 tisíc. Známe podrobnosti.
Nissan v dubnu měnil ceny oběma směry, ale více zdražoval
Nissan zdražil začátkem dubna o patnáct tisíc malé MPV Note a malé SUV Juke. U rodinného SUV Qashqai a většího X-Trailu hýbal cenami v obou směrech. Přinášíme podrobnosti a porovnání s konkurenty.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama