ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Fiat Punto Evo: úspornější a silnější motory, vyšší i nižší ceny
24. října 2010

reklama
Fiat Punto Evo dostal nové motory s nižší spotřebou a lepší dynamikou. Splňují emisní normu Euro 5. Základní dvanáctistovka zdražila, silnější agregáty zlevnily. Nejlevnější Punto Evo přijde na 219 900 Kč.

Fiat Punto Evo dostal nové motory s nižší spotřebou a lepší dynamikou. Splňují emisní normu Euro 5. Základní dvanáctistovka zdražila, silnější agregáty zlevnily. Nejlevnější Punto Evo přijde na 219 900 Kč. Nově se ve všech výbavách v obou karosářských variantách objevil palubní počítač v základní výbavě.

Nový nejslabší benzínový motor 1.2/50 kW má o 2 kW vyšší výkon než dříve a o 0,5 l nižší kombinovanou spotřebu - 5,2l/100 km. Nahradil tak stejně objemný agregát, který jako poslední z nabídky motorů pro třídveřovou verzi nesplňoval emisní normu Euro 5. V kombinaci s výbavou Active jej pořídíte za 219 900 Kč, tedy o 15 000 Kč dráž než dřív. Výbava Dynamic podražila o dvacet tisíc (s motorem 1.2 je za 239 900 Kč) a Racing o devět tisíc (313 900 Kč). Tyto výbavy se nijak nezměnily.

V nabídce se objevila nová akční výbava Plus, která obsahuje proti verzi Active navíc klimatizaci, rádio s CD a MP3 přehrávačem a dálkovým ovládáním centrálního zamykání. Příplatek za ni proti Active činí 20 000 Kč.

Slabší verzi motoru 1.4 MultiAir již nelze pořídit s výbavou Sport, ale jen s výbavou Racing za 349 900 Kč a konečně výbava Sport se silnější verzí motoru 1.4 MultiAir je o 9 000 Kč levnější než dříve a stojí 419 900 Kč.

Pětidveřová verze se kromě nového motoru 1,2 dočkala ještě výměny staré benzínové "jednačtyřky" a slabší naftové "jednatrojky" za verze splňující emisní normu Euro 5. Nová "jednačtyřka" si výkonově polepšila o 2 kW na 57 kW, maximální rychlost i zrychlení z 0 na 100 km/h zůstaly stejné, kombinovaná spotřeba klesla o 0,2 l na 5,7 l/100 km. Nová naftová "jednatrojka" je výkonově zcela shodná (55 kW), zato klesla o 0,4 l kombinovaná spotřeba na 4,1 l/100km.

S novým motorem 1.2 podražilo pětidveřové Punto Evo o 9000 Kč na 259 900 Kč, ve výbavě Dynamic o dvanáct tisíc na 274 900 Kč a ve výbavě Racing o pět tisíc na 284 900 Kč.

Nová čtrnáctistovka naopak zlevnila o 1-8 tisíc korun proti dřívějšku a nyní stojí ve všech stupních výbavy stejně jako slabší dvanáctistovka.

Základní výbavu tvoří verze Plus. Obsahuje tedy klimatizaci a řadu dalších položek ve standardu.

Výbava Dynamic je k mání i s benzínovým motorem 1.4 57 kW a automatickou převodovkou MTA již za 329 900 (sleva o 4 tisíce) a jako jediná s CNG motorem 1.4 Natural Power (pohání ho zemní plyn) za 379 900 Kč (cena zůstala stejná).

Výbava Racing je dále kombinovatelná s modernizovaným naftovým motorem 1.3 MultiJet 55 kW (podražil o 13 tisíc) a benzínovou 1.4 MultiAir 77 kW (cena nezměněna) a stojí shodně 374 900 Kč.

Z kombinací s výbavou Sport vypadla slabší benzínová motorizace 1.4 MultiAir 77 kW a lze ji tak pořídit jen s dieslovým motorem 1.6 MultiJet 88 kW a benzínovým turbomotorem 1.4 MultiAir 99 kW za shodných 444 900 Kč. Obě motorizace tak byly zlevněny o 7 tisíc.

Detaily k cenám, výbavám a technickým datům třídveřového i pětidveřového Fiatu Punto Evo najdete v sekci Autodata (například pětidveřového po kliknutí zde), kde si také můžete modely porovnat s konkurenty podle více než 200 libovolně zvolených parametrů.

Pětidveřový Fiat Punto Evo právě zkoušíme, takže se jeho test již brzy objeví v sekci Autoblok.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama