ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Fiat 500X se zařadil mezi nejlevnější kompaktní SUV v Česku
19. března 2015

reklama
Fiat uvedl na český trh nový vůz kategorie SUV 500X. Konkurent Škody Yeti se prodává již od 347 900 korun s benzinovou šestnáctistovkou a pohonem přední nápravy. Nechybí ani varianty s pohonem všech kol.

Úspěšný a pohledný retro minivůz Fiat 500 se stal designerským základem pro celou řadu nových modelů, které inspirativní minivůz dalekosáhle přerostly. Například rodinná řada 500L v nejdelším provedení Living měří 4,35 m a pojme až sedm cestujících. Také novinka mezi kompaktními SUV a pokračovatel modelu Sedici 500X není žádný drobek, i když na první pohled vypadá kompaktně. Fiat 500X měří na délku 4,27 cm, tedy o pět centimetrů více než Škoda Yeti. Je dokonce delší než mohutněji vyhlížející Jeep Renegade, se kterým má shodné technické základy. V rámci třídy kompaktních SUV nicméně patří k nejmenším autům.

To se projevuje i na podélné prostornosti. Podle naší metodiky jsme Fiatu 500X naměřili na straně spolujezdce jedno z nejslabších míst na nohy, stejné jako u Dacie Duster. Postačí k tomu, aby si za sebe sedli bez otlačení kolen dva cestující s výškou kolem 180 cm. Takhle vysoký pasažér ale na zadních místech nenajde úplné pohodlí z hlediska místa nad hlavou. Při napřímení s "květákem" v opěrce už jsem dřel o strop a to měřím jen 174 cm. Zde dostal přednost design před praktičností a 500X je v rámci konkurence na chvostu.

Naopak z hlediska šířky v loktech jde o slušný průměr. Hlavně na předních sedadlech si nebudou překážet ani dvě "hrany". Rovněž vzadu nejde o žádnou katastrofu, ale tři dospělí si do druhé řady nesednou kvůli chybějící opěrce hlavy na prostředním místě. Vzdálenost mezi sedákem a stropem je tu navíc ještě bližší než na krajích.

Výrobcem udávaný objem zavazadlového prostoru 350 litrů je aktuálně nejhorší mezi všemi kompaktními SUV. Naše měření ale zjistilo po vyjmutí falešné podlahy rekordní hloubku kufru. Délkou a šířkou zavazadlového prostoru sice patří 500X pod průměr, ale reálný objem kufru nám nepřipadá tak špatný jako udávaná čísla. Zřejmě někteří ze soupeřů udávají nadsazené hodnoty.

Porovnat námi naměřené i výrobci udávané parametry Fiatu 500X s ostatními kompaktními SUV můžete v přehledných tabulkách zde.

Fiat 500X pohánějí dva benzinové a tři naftové motory, které se dají kombinovat se třemi typy převodovek.

Nejlevnější verzi pohání benzinová šestnáctistovka. V porovnání se soupeři dělá z Fiatu 500X průměrně úsporné a podprůměrně dynamické auto. Lépe je na tom benzinová čtrnáctistovka s turbem, která k rozumné spotřebě přidává i slušnou dynamiku. Oba benzinové motory se pojí s pohonem přední nápravy, čtrnáctistovka může být i 4x4. Lze ji mít s manuálním řazením, dvouspojkovou šestistupňovou automatickou převodovkou nebo devítistupňovým automatem.

Naftový základ tvoří 1.3 MultiJet. Zatím neznáme jeho dynamiku, od 70 kW ale nelze čekat zázraky. Půjde o kompaktní SUV s nejmenším objemem turbodieselu na trhu. Mezi nejmenší ale patří také jeho spotřeba 4,1 l nafty na 100 km. Stejně úsporná má být i silnější šestnáctistovka s maximem 88 kW, která nabízí i solidní dynamiku. Oba tyto motory lze mít jen s pohonem předních kol.

Naftový dvoulitr s nejvyšším výkonem 103 kW dostanou pouze zájemci o pohon všech kol. Jeho spotřeba 4,9 l s manuálním řazením a 5,5 l s devítistupňovým automatem se řadí k průměru, dynamika k nadprůměru. Parametry motorů nového Fiatu 500X můžete porovnávat s konkurencí zde.

Fiat 500X se díky ceně od 347 900 korun řadí na druhé místo v žebříčku nejlevnějších SUV nižší střední třídy hned za Dacii Duster, před Suzuki SX4 nebo Škodu Yeti. Přehled všech verzí kompaktních SUV s cenou do 400 tisíc naleznete zde.

Základní výbava Pop pojící se pouze s benzinovou šestnáctistovkou toho ale ve standardu moc nenabízí. Za zmínku stojí tempomat s omezovačem rychlosti, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání všech oken a vyhřívaných zrcátek nebo šest airbagů. Za paket obsahující rádio a klimatizaci se připlácí 28 tisíc. Nejlevnější Fiat 500X jsme porovnali se Škodou Yeti a Suzuki S-Cross - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhá výbava Fiatu 500X označovaná Plus je o značných 66 tisíc dražší. Kromě rádia a klimatizace navyšuje standard mimo jiné také o sedmnáctipalcová litá kola (základ tvoří ocelové šestnáctky), multimediální systém s pětipalcovým dotekovým displejem a bluetooth handsfree pro legální telefonování za volantem, mlhovky, možnost volby tří různých jízdních režimů nebo kožený volant. Výbava Plus se dá kombinovat i s benzinovým motorem 1.4 MultiAir (od 465 900 korun), naftovou třináctistovkou (od 467 900 Kč) i šestnáctistovkou (od 491 900 korun).

O dalších 75 tisíc víc stojí výbava Lounge s dvouzónovou automatickou klimatizací, osmnáctipalcovými koly, xenonovými světlomety, navigací nebo inteligentním klíčem, který stačí mít stále v kapse.

Až dosud jsme psali o městských verzích, které lze mít jen s pohonem přední nápravy. Existují ale také varianty Cross rozeznatelné na první pohled lepší ochranou do terénu. Jejich výbava vychází ze stupně Plus, stojí ale o 22 tisíc víc. Nejlevnější verze 1.4 MultiAir přijde na 487 900 korun. V této výbavě se dá pořídit i Fiat 500X s pohonem všech kol. Pohání ho naftový dvoulitr s manuálním řazením (od 579 900 korun) i devítistupňovým automatem (od 633 900 korun).

Fiat 500X 2.0 MultiJet 4x4 Cross jsme porovnali s modely Hyundai ix35 a Nissan Qashqai - podívejte se zde.

Úrovni Lounge odpovídá terénní provedení Cross Plus, které je jedinou šancí pro zájemce o benzinový motor 1.4 MultiAir s pohonem všech kol (od 608 900 korun).

Kompletní ceník Fiatu 500X včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických údajů a dalších informací si otevřete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Suzuki - modernizace Jimnyho a změny u S-Crosse a Swifta
Suzuki uvedlo na český trh modernizovanou verzi malého offroadu Jimny a provedlo drobné změny ceníků u rodinného SUV S-Cross a malého Swifta. Přinášíme přehled změn a porovnání s konkurenty.
Modernizovaný Fiat Dobló Panorama se prodává od 319 900 korun
Fiat zmodernizoval kompaktní dodávku Dobló včetně její osobní verze Panorama. Změnil se design karoserie i přístrojové desky, auto lépe řadí a snížil se hluk v kabině. Ceník začíná na 319 900 Kč, tedy o necelých deset tisíc dráž než u starší varianty.
reklama
Nové suzuki se jmenuje Vitara, ale nahradí oblíbenou SX4
Suzuki zveřejnilo technické údaje nového modelu Vitara, který nemá kromě jména a vizáže přídě nic společného s bývalým offroadem Grand Vitara. Naopak půjde o nástupce doprodávajícího se populárního crossoveru SX4.
Nissan zlevnil Note, Juke a Pulsar. Qashqai se opět prodává i jako 4x4
Malý kříženec hatchbacku a MPV Note zlevnil o dvacet tisíc stejně jako poloterénní Juke. Dokonce o třicet tisíc se snížila cena naftových verzí rodinného hatchbacku Pulsar. Do nabídky modelu Qashqai se vrátila verze s pohonem všech kol.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama