ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Deset nejlevnějších nových aut, která to umí rozjet alespoň na 230 km/h
21. prosince 2014

reklama
Nová auta, která překonají nejvyšší povolenou rychlost v Česku o sto kilometrů a více, se dají sehnat už za méně než půl milionu korun. Nejlevnější z nich je malý hatchback, nový Volkswagen Polo GTI (na snímku).

Blíží se Vánoce a tak se pojďme chvíli odpoutat od toho, jaká auta si musíme kupovat, protože máme rodinu, chalupu, zodpovědnost a jsme tak nějak trapně dospělí. Většina z nás v dětských letech věřila na Ježíška a kvalitu či spíše zajímavost nových vozů hodnotila podle toho, jak rychle dokáží jezdit.

Rozhodli jsme se tedy v předvánočním čase vytvořit trochu netradiční žebříček. Vybrali jsme deset nejlevnějších aut, jejichž maximální rychlost přesahuje 230 km/h. Proč právě tuto hranici? Dvoustovku už dnes dává kdejaký rodinný kočár s trochu silnějším motorem za tři sta tisíc a nějaké drobné. Upalovat o sto kilometrů v hodině rychleji, než dovolují české předpisy, to už není ani v dnešním světě čím dál lehčích a výkonnějších nových aut úplně běžná záležitost.

Možná trochu překvapivě se dají nejdostupnější takhle rychlá auta pořídit za méně než půl milionu korun. Na nejvyšší příčku se vyšplhal modernizovaný Volkswagen Polo v nejnadupanější verzi GTI, tedy úplná novinka, která na český trh přijela až koncem tohoto roku.

Deset nejlevnějších aut s maximální rychlostí 230 km/h a vyšší si prohlédněte níže:

Volkswagen Polo GTI 1.8 TSI            464 900 Kč

Opel Astra GTC 1.6 Turbo/147 kW    495 900 Kč

Peugeot 208 GTI 1.6 THP                513 500 Kč

Škoda Octavia 1.8 TSI                     520 900 Kč

Renault Mégane Grandtour 2.0 TCe  522 900 Kč

Kia cee´d GT 1.6 T-GDI                   539 980 Kč

Renault Clio RS 1.6 Turbo EDC        564 900 Kč

Mini Cooper S                                629 900 Kč

Volkswagen Golf 3dv. GTI 2.0 TSI     635 900 Kč

Citroën DS5 1.6 THP                      637 900 Kč

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti.

U každého modelu jsme do hitparády vybrali pouze nejlevnější verzi, i když některé z nich by se do přehledu vešly ve více variantách karoserií. Například Kia cee´d GT i ve třídveřovém provedení pro_cee´d GT, které se prodává za stejnou cenu. Přehled všech verzí nových aut s maximální rychlostí 230 km/h a vyšší do 800 tisíc korun si prohlédněte zde.

V přehledu se nám sešla zajímavá směska aut od malých hatchbacků přes kompaktní rodinné vozy včetně kombíků (Mégane Grandtour) až k Citroënu DS5 náležejícímu ke střední neboli manažerské třídě. Právě ten se všem ostatním autům asi nejvíc vymyká, protože nejde o auto se sportovními jízdními vlastnostmi. Většina ostatních modelů patří mezi sportovně upravené odnože "civilních" verzí.

Všechny automobily v žebříčku pohánějí čtyřválcové benzinové turbomotory s objemy mezi 1,6 a 2,0 l. Mezi TOP 10 by se ale vešel i naftový Volkswagen Golf GTD se stejnou cenou jako GTI, ale naftovým motorem 2.0 TDI, s nímž auto dosahuje přesně 230 km/h.

Nejvyššího výkonu z aut v našem přehledu dosahují Renault Mégane Grandtour a VW Golf GTI - 162 kW. Volkswagen také disponuje nejrychlejším sprintem z 0 na 100 km/h - zvládne to za 6,5 s. Naopak Škodě Octavia 1.8 TSI stačí k dosažení rychlosti 231 km/h pouhých 132 kW výkonu.

Abychom se předem vyhnuli otázkám v diskuzi, k čemu bude českému řidiči auto s maximální rychlostí 230 km/h a vyšší, když se může legálně pohybovat maximálně sto třicítkou, tak připomínáme, že například pár stovek metrů za Rozvadovem lze na německé dálnici A6 opojení z takového tempa zažívat naprosto legálně. Chce to ale maximum pozornosti a nejlépe suchý asfalt.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Prodej nových aut dále trhá rekordy. Fabia se vrátila na stupně vítězů
Letošní listopad se stal z hlediska prodeje nových osobních aut nejúspěšnějším jedenáctým měsícem v historii České republiky. Jejich nové registrace meziročně narostly o více než jedenáct procent. Škodě už pomáhá nová Fabia.
Deset nejlevnějších SUV nižší střední třídy
Rodinná auta kompaktní velikosti, která se vystrojila do terénu, patří mezi zájemci o nové vozy k nejpopulárnějším. V minulých dnech v této kategorii došlo ke změnám, které se projevily i na žebříčku nejlevnějších verzí.
reklama
Deset nejlevnějších aut velikosti Fabie s klimatizací, rádiem a šesti airbagy
Srovnání nové Škody Fabia s konkurenty zůstává stále žhavým tématem. Tentokrát jsme pátrali po nejlevnějších malých pětidveřových hatchbacích s klimatizací, rádiem a minimálně šesti airbagy. Škodovka dopadla výborně.
Škoda vyrovnala v listopadu 9. místem v Evropě rekord. Prodala však méně aut než loni
Je to zdánlivý paradox. Škoda prodala v listopadu v Evropě méně aut než loni, přesto slaví na nadále rostoucím trhu vyrovnání historicky nejlepšího umístění - deváté příčky mezi značkami.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama