ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Deset aktuálně nejlevnějších aut střední třídy
17. července 2017

reklama
Osm z deseti aktuálně nejlevnějších aut střední třídy se dá pořídit za méně než 600 tisíc korun. Pět z nich ale patří do kategorie SUV, kde se rozdíl mezi kompakty a střední třídou hodně stírá. Velká auta za posledního dva a půl roku výrazně zdražila.

Češi milují velká auta za malé ceny. Rozhodli jsme se tedy vyhledat deset nejlevnějších nových vozů s velikostí minimálně střední třídy.

Ta se v českých poměrech bere u nových aut jako manažerská, ale samozřejmě si tyto automobily pořizují i bohatší rodiny nebo páry. Zatímco u klasických typů karoserií jako je sedan, liftback nebo kombík je předěl mezi rodinnou (nižší střední) a manažerskou (střední) třídou docela ostrý a jednoznačný, u vozů kategorie SUV to tak není. I proto se mezi desítkou nejlevnějších aut střední třídy objevuje hned několik SUV, které se mnoha parametry příliš neliší jen od o pár centimetrů kratších aut, jež kvůli délce karoserie pod 4,5 m řadíme mezi kompakty.

Zajímavé je i porovnání našeho průzkumu s podobnou analýzou, kterou jsme zveřejnili před dvěma a půl lety, a do které jsme ještě SUV nezařadili. Tehdy se pod hranici 600 tisíc korun dostalo hned devět sedanů, liftbacků a kombíků, dnes je tam pouze osm vozů včetně pěti SUV. Ceny velkých aut v Česku se tedy zvyšují. Mezi desítku nejlevnějších aut se nedostala žádná škodovka. Superb se po několikerém zdražení v minulých letech aktuálně prodává od 640 900 korun, ceny už se zvyšovaly i u letošní novinky, SUV Kodiaq, která začíná na částce 693 900 korun. 

Ford Kuga                          od 499 900 korun

Ford Mondeo                           549 900 korun

Honda CR-V                             551 900 korun

Mazda CX-5                             560 900 korun

Opel Insignia Grand Sport      569 900 korun

Nissan X-Trail                          574 500 korun

Mazda 6                                   577 900 korun

Toyota RAV4                            599 900 korun

Mitsubishi Outlander               608 450 korun

Kia Optima                               619 980 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Ceny z oficiálních ceníků výrobců platí k 17. 7. 2017.

Od každého vozu vždy uvádíme pouze nejlevnější variantu, která splňuje naše požadavky, i když některé modely by se do první desítky vešly s více typy karoserií, motory nebo stupni výbav. Kompletní přehled všech verzí aut střední třídy s cenou do 700 tisíc najdete zde.

Převahu mají v naší desítce nejlevnějších modelů střední třídy vozy kategorie SUV. Patří jim hned šest z deseti pozic (Kuga, CR-V, CX-5, X-Trail, RAV4, Outlander). Pětidveřové liftbacky reprezentuje Mondeo a Insignia, čtyřdveřové sedany Mazda 6 a Optima). Kdybychom brali v potaz různé typy karoserií, dostal by se nám do TOP 10 i kombík od Mondea.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Deset nejlevnějších SUV na českém trhu
Deset nejlevnějších aut kategorie SUV na českém trhu se vejde do 400 tisíc korun. Dokonce bychom si mohli za tuto částku vybírat mezi třinácti modely. Suverénně nejlevnějším autem s vizáží offroadu na českém trhu zůstává Dacia Duster.
Deset aktuálně nejlevnějších kombíků na českém trhu
Nejlevnějším novým kombíkem zůstává suverénně Dacia Logan MCV, která se dá jako jediná pořídit za méně než dvě stě tisíc korun. Pokud máte k dispozici 370 tisíc korun, můžete si vybírat mezi deseti modely.
reklama
Nejúspornější kombíky na českém trhu
Jedenáct nejúspornějších kombíků na naftu se vejde se spotřebou do 3,8 l/100 km, před rokem a půl to bylo jen 3,7 l. Z přehledu vypadly všechny tři škodovky (Fabia, Octavia i Superb), jejichž laboratorní spotřeby se zvýšily.
Deset nejlevnějších nových aut ideálních na letní rodinnou dovolenou
Praktická karoserie liftback, kombi, MPV nebo SUV, alespoň 500 litrů v kufru a spotřeba do 5 litrů paliva na 100 km - takové byly požadavky na nové auto, které je podle nás ideální pro letní dovolenou. Vybrali jsme deset nejlevnějších.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama