ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Dacia Logan dostala úspornější motory. Zdražily jen lépe vybavené verze
14. července 2015

reklama
Dacia Logan i její kombi varianta MCV nově splňují emisní normy Euro 6. Zároveň se mírně snížila spotřeba jejích motorů. Zdražily pouze lépe vybavené verze Arctica a Celebration, maximálně o devět tisíc korun u kombíku.

Motory nejlevnějšího nového auta na českém trhu, sedanu Dacia Logan i kombi varianty Logan MCV (na snímku), nově splňují nejpřísnější emisní normy Euro 6. Spolu s tím se mírně snížila i jejich spotřeba.

U základní benzinové dvanáctistovky o deci na každých 100 km, takže konzumace aktuálně činí podle výrobce 5,8 l naturalu. To je mezi malými auty mírně vyšší hodnota, než činí průměr, mezi kombíky nižší střední třídy, kam řadíme Logan MCV, jde o běžný standard.

O deci se snížila také spotřeba benzinového tříválce s turbem 0.9 TCe. Ten si nyní řekne o pouhých 4,9 l naturalu na 100 km a to už je špičková hodnota mezi kombíky a velmi solidní i mezi malými auty, kam se řadí sedan od Loganu.

Skončil prodej motoru 1.2 předělaného na spalování propan-butanu, tedy LPG. Místo něj je nově v nabídce s tímto typem alternativního paliva právě úspornější devítistovka s turbem.

O tři deci klesla spotřeba u naftových motorů 1.5 dCi a to v obou výkonových verzích - jak 55 tak 66 kW. Obě si nyní řeknou podle výrobce v průměru jen o 3,5 l nafty na každých 100 km. Totéž platí i pro pětidveřový malý hatchback Sandero, o jehož změnách jsme psali již dříve zde, ale to ještě nebyly nové parametry naftových motorů známé. Dacia Logan MCV se díky snížení spotřeby stala jedním z nejúspornějších kombíků nižší střední třídy, Sandero a Logan se řadí k nadprůměrně spořivým malým autům.

Nejlevnější verze Dacie Logan 1.2 Access nezdražila. Stojí i po změnách 169 900 korun a suverénně vévodí žebříčku nejdostupnějších nových aut na českém trhu. Přehled všech, která se dají pořídit za méně než 200 tisíc korun, si otevřete zde.

Výbava Access obsahuje ze zajímavých prvků jen čtyři airbagy, posilovač řízení nebo sklopné opěradlo zadních sedadel dělené na dva asymetrické díly. O deset tisíc víc stojí vyšší stupeň Ambiance, jehož cena také zůstala beze změny a přidává například centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické stahování předních oken, nárazníky v barvě karoserie nebo možnost přikoupit si za dvacet tisíc rádio s klimatizací. Kromě dvanáctistovky lze s výbavou Ambiance spojit i tříválec 0.9 TCe upravený na spalování LPG (od 235 900 korun). Dvanáctistovka na LPG se prodávala od 204 900 korun.

Kdo chce klimatizaci a rádio, tomu se vyplatí vyšší výbava Arctica. Dacia ji zdražila pouze u naftových motorů a to o čtyři tisíce. Proti verzi Ambiance zaplatíte o dvacet tisíc víc (od 199 900 korun), ale kromě klimatizace a rádia s bluetooth pro legální telefonování za jízdy se standard rozšiřuje také o palubní počítač, mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo výškově stavitelný volant i sedadlo řidiče.

Výbava Arctica se u Dacie Logan pojí i s ostatními dostupnými motory, tedy tříválcovým turbomotorem 0,9 TCe pouze na benzin (od 230 900 korun) a turbodiesely 1.5 dCi s maximálními výkony 55 kW (od 271 900 korun) a 66 kW (od 276 900 korun).

Jarní novinku představuje nejvyšší výbava Celebration. Ta dělá z Loganu parádně vybavený malý sedan díky litým kolům, multimediálnímu systému s navigací a dotekovým barevným displejem, tempomatu s omezovačem rychlosti, zadním parkovacím senzorům nebo koženému volantu. Stupeň Celebration se týká nejsilnějšího benzinového i naftového motoru a stojí o 25 tisíc víc než Arctica.

Kompletní aktuální ceník Dacie Logan si prohlédněte zde, podrobný test čtěte zde.

Podobné změny nastaly i v ceníku kombíku Dacia Logan MCV. Také zde nedošlo v základní verzi k žádnému zdražení, takže zůstává nejnižší cena 194 900 korun, která je zároveň i nejmenší částkou, za kterou se dá v Česku pořídit nové kombi. Žebříček všech kombíků do 300 tisíc naleznete zde.

Rozdíl proti Loganu sedan je u výbavy Arctica, která u kombíku zdražila i u benzinových motorů (o dva tisíce) a u naftových o šest tisíc. Cenový odskok mezi sedanem a kombíkem se tak zvýšil ze 25 tisíc u základních verzí na 27 tisíc. Dokonce na třicet tisíc narostl u nejvyšší verze Celebration, jejíž cena u kombíku vzrostla o pět tisíc u benzinových variant a o devět tisíc u turbodieselů. Mezi výbavami Arctica a Celebration je u Loganu MCV rozdíl 28 tisíc korun.

Porovnali jsme Dacii Logan MCV s benzinovým motorem 0.9 TCe a výbavou Arctica s menšími kombíky Renaultem Clio Grandtour a Škodou Fabia Combi - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Dacii Logan MCV s turbodieselem 1.5 dCi v silnější výkonové verzi 66 kW s nejvyšší výbavou Celebration jsme srovnali s podobně velkými kombíky nižší střední třídy - modely Kia cee´d SW a Renault Mégane Grandtour - podívejte se zde.

Aktuální ceník Dacie Logan MCV si prohlédněte zde. Podrobný test čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

Motory dacií splňují Euro 6. Duster zdražil maximálně o pět tisíc
Dacia začala prodávat všechny své modely s motory splňujícími emisní normy Euro 6. Zvýšil se výkon a snížila spotřeba. Většinou zdražily pouze lépe vybavené verze. U nejprodávanějšího modelu Duster nejvýše o pět tisíc.
Přehled zajímavých změn cen nových aut v červenci
Na začátku prázdnin převládalo zlevňování. Například Hyundai snížil cenu doprodávajícího se modelu ix35 až o osmdesát tisíc a modernizované verze ix20 o padesát tisíc. Citroën Berlingo se dá pořídit výhodněji až o dvacet tisíc.
reklama
Citroën zlevnil modernizovaný hatchback C4 až o 25 tisíc
Citroën snížil začátkem července ceny letos modernizovaného pětidveřového rodinného hatchbacku C4 a to o 5 až 25 tisíc podle typu motoru a výbavy. Cena základní verze s benzinovým turbomotorem 1.2 PureTech/81 kW se snížila na 339 900 korun.
Hyundai ix20 1.4 Trikolor zlevnil o padesát tisíc
Padesát tisíc srazil Hyundai z ceny modernizovaného modelu ix20 u verze se základním benzinovým motorem 1.4 a výbavou Trikolor obsahující klimatizaci. Víceúčelový malý vůz tak lze mít za 279 990 korun.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama