ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Citroën v dubnu výrazně zlevnil. Nejvíce rodinné modely Picasso
3. dubna 2015

reklama
Citroën začátkem dubna snížil ceny všechny verzí rodinných modelů C4 Picasso a Grand C4 Picasso. Zlevnil také některé varianty vozů C1, C3 Picasso, C4 Cactus a Berlingo. Přinášíme přehled cenových změn.

Minivůz z Kolína Citroën C1 zlevňoval i v předchozích měsících (podrobnosti zde). Tentokrát se o dvacet tisíc na 219 900 korun snížila cena pětidveřové verze s druhou výbavou Feel. Proti základnímu stupni Live stojí jen o deset tisíc víc, ale nabízí k dobru například klimatizaci, rádio, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná okna a dělené opěradlo zadního sedadla. Jde tedy o velmi dobře vybavené miniauto. Přístup k jeho ceníku i testu získáte stejně jako u ostatních modelů po kliknutí na aktivní jméno auta.

Zvýhodnění se dočkala i nedávná novinka, malé SUV Citroën C4 Cactus. Jeho třetí a nejprodávanější stupeň výbavy Feel Edition rozšířil standard o prvky za 39 500 korun zdarma. Jde například o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty, metalízu, parkovací kameru a senzory vzadu nebo vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Aktuálně jde poměrem ceny a výbavy o nejlepší volbu v nabídce modelu. Nejlevněji se dá Feel Edition pořídit v kombinaci s tříválcovým motorem 1,2 l za 378 400 korun. Kdo prodejci přenechá na protiúčet ojetinu, zaplatí o 24 tisíc méně.

Zbystřit by měli i zájemci o nejoblíbenější model Citroënu v Česku, osobní verzi dodávky Berlingo. Varianta 1.6 HDI/68 kW Exclusive, tedy naftový motor v kombinaci s nejvyšší výbavou, zlevnila o čtyřicet tisíc. Přijde tak na 369 900 korun, stejně jako u hůře vybavené verze Tendance. Exclusive obsahuje ve standardu třeba dvouzónovou automatickou klimatizaci, litá kola, parkovací senzory, tempomat nebo tři samostatné a vyjímatelné sedačky ve druhé řadě. Také zde jde podle nás o nejlepší nabídku z ceníku vozu. Také zde může být cena snížena za starý vůz na protiúčet - o dvacet tisíc.

Zlevnila většina verzí malého MPV C3 Picasso a to v rozmezí od 15 po 35 tisíc. Ceny se nesnižovaly pouze u základní výbavy Attraction, která tak nyní nedává smysl, protože lépe vybavený druhý stupeň Tendance začíná na stejné ceně - tedy 264 900 korunách. Zahrnuje klimatizaci, rádio nebo tempomat. Pokud budeme chtít MPV s touto výbavou, najdeme jedinou levnější alternativu, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech takových verzí do 300 tisíc zde.

Zlevnil i větší a novější velkoprostorový model Citroën C4 Picasso (na snímku) včetně prodloužené verze Grand, jemuž se dnes budeme věnovat podrobněji. Auto uvedené na trh v roce 2013 s relativně vysokými cenami poprvé zlevnilo loni v únoru, ale od té doby se jeho ceník téměř neměnil. Nyní v dubnu ale základní výbava Attraction zlevnila v rozmezí od 20 po 35 tisíc korun. Nejdostupnější provedení 1.6 VTi Attraction se tak poprvé v historii dostalo pod 400 tisíc korun. Mezi vozy nižší střední třídy kategorie MPV přesto stále existuje spousta levnějších aut.

Už stupeň Attraction však obsahuje bohatý standard zahrnující například klimatizaci, multimediální systém s rádiem, sedmipalcovým dotekovým displejem a bluetooth handsfree umožňujícím legální telefonování za jízdy nebo tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost. Porovnali jsme Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Attraction s doprodávajícím se Fordem C-MAX a Renaultem Scénic - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhý stupeň výbavy C4 Picasso Tendance zlevnil o 21 tisíc, takže cenový rozestup mezi ním a základní verzí Attraction vzrostl u motoru 1.6 VTi na padesát tisíc, u naftové šestnáctistovky je 35 tisíc. Tento rozdíl Tendance dorovnává mimo jiné lepší klimatizací s automatickým udržováním teploty ve dvou různých zónách, sofistikovanější audiosoustavou, předními mlhovkami, automatickou funkcí stěračů a světel nebo spoustou drobných vylepšení v interiéru i šminek na karoserii. Majitelé ojetiny si navíc mohou cenu snížit o dvacet tisíc, pokud ji nechají u prodejce na protiúčet, což u základní verze Attraction nelze.

Stupeň Tendance je první možnost pro zájemce o silnější naftové motory 1.6 e-HDI/85 kW (od 514 900 Kč) a 2.0 BlueHDI (od 569 900 Kč).

Třetí výbava Intensive zlevnila o 20 až 41 tisíc.  Propast mezi ní a Tendance je nejmenší u motoru 1.6 e-HDI (35 tisíc), u ostatních verzí je to 55 tisíc. Standard se obohatí například o litá kola (rozměr 16 palců stejně jako u Attraction), vestavěnou navigaci, zadní parkovací senzory a kameru, bezklíčový přístup do vozu, posuvná sedadla ve druhé řadě nebo LED osvětlení interiéru. Bonus za ojetinu na protiúčet vzrostl na třicet tisíc, což platí i pro nejlépe vybavenou verzi Exclusive.

Ta zlevnila o 21 tisíc a dá se pořídit od 594 900 Kč s benzinovým turbomotorem 1.6 THP. Rozestup mezi Intensive a Exclusive se pohybuje od 55 po 75 tisíc. Ta vyšší nabízí k dobru mimo jiné sedadla v kombinaci látka a kůže s masážní funkcí a elektricky nastavitelnou opěrou lýtek, parkovacího asistenta, který sám točí volantem, sedmnáctipalcová litá kola, elektricky otvíratelné páté dveře a řadu dalších vychytávek.

Podobné zlevnění jako C4 Picasso se týká i prodloužené Grand C4 Picasso, ale slevy jsou o deset tisíc nižší. Rozdíl mezi oběma typy karoserie tak narostl z 15 na 25 tisíc. Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDI Tendance jsme porovnali s vozy Kia Carens a doprodávající se generací Volkswagenu Touran - podívejte se zde.

reklama
14. září 2013
Test Citroën C4 Picasso
Nový Citroën C4 Picasso jsme dosud testovali pouze v okolí portugalského Lisabonu. Jak ovlivnily náš náhled na zajímavou novinku první jízdy v okolí Prahy - navíc ve verzi s automatiovanou převodovkou místo manuální?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Citroën C4 Picasso
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama