ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Citroën DS3 v databázi a na testu
23. srpna 2010

reklama
Citroën DS3 vyniká mezi malými hatchbacky, a to nejen těmi třídveřovými, prostorností interiéru a parametry motorů. Jeho cena však je výrazně vyšší než u většiny konkurentů.

Citroën DS3 vyniká mezi malými hatchbacky, a to nejen těmi třídveřovými, prostorností interiéru a parametry motorů. Jeho cena však je výrazně vyšší než u většiny konkurentů.

Dnes jsme ho začali testovat, a tak doplňujeme Citroën DS3 do databáze. Dříve než dojde na dojmy a zážitky z jízdy, přinášíme několik zajímavých fakt.

I když se Citroën DS3 neprezentuje jako praktické auto, jeho karoserie nabízí téměř samá příjemná překvapení. Například podélná prostornost, která napovídá, jak na tom budou cestující s místem na nohy, je u DS3 spolu s několika dalšími vozy včetně pětidveřového sourozence C3 nejlepší mezi malými auty a lepší než například u Škody Fabia.

Letošní novinka na českém trhu ale nabízí také nadprůměrnou šířku na předních i zadních sedadlech. Jediný ukazatel, u něhož se řadí do podprůměru, je místo na hlavu na zadních sedadlech. Kvůli tomu si dozadu nemohou sednout cestující vyšší než 175 cm, ale před nimi se mohou rozvalovat i habáni.

Tahle stylovka se ale neztratí ani v kufru. Jeho objem patří mezi malými auty k tomu lepšímu, k čemuž přispívá hlavně značná hloubka (vzdálenost mezi roletou a podlahou).

Také motory Citroënu DS3 si v porovnání s konkurenty vedou velmi úspěšně. Všechny benzinové se chlubí nadprůměrnou dynamikou. Šestnáctistovky VTi bez turba i THP s turbem patří ve své kategorii k tomu nejrychlejšímu, co malá auta nabízejí. Oba motory VTi s objemy 1,4 a 1,6 l se navíc řadí k těm úspornějším. Ani nabušený 1.6 THP ale není úplný superžrout.

Dieselové šestnáctistovky se nenechají benzinovými kolegy zahanbit. Nejsilnější 1.6 HDI/82 kW jako jeden z mála turbodieselů pod kapotou malého auta zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h pod deset vteřin. Nadprůměrně dynamické jsou ale i ostatní dvě verze s výkonem 68 kW. Ta úspornější navíc patří mezi největší spořínky a chlubí se jedním z nejvyšších počtů ujetých kilometrů na plnou nádrž.

Zkrátka technická data Citroën DS3 proti konkurentům favorizují, horší to bude s cenou. Nejlevnější DS3 aktuálně stojí 369 900 Kč bez klimatizace. Přitom malé třídveřové hatchbacky s klimatizací se dají pořídit už za cenu kolem dvou set tisíc korun. Teprve dojmy z testu napoví, jestli styl auta za ty peníze stojí.

Citroën DS3 si můžete s konkurenty porovnávat v sekci Autodata podle libovolně zvolených údajů. Test vyjde koncem tohoto nebo začátkem příštího týdne v sekci Autoblok.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama