ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Citroën Berlingo podražil, ceny začínají na částce 334 900 Kč
7. srpna 2017

reklama
Citroën začátkem srpna změnil ceníky svého úspěšného rodinného MPV na bázi praktické dodávky. Oblíbené Berlingo Multispace podražilo o dva až pět tisíc korun, u některých variant ale dostanete lepší výbavu. Týká se to například audiosystému s bluetooth.

Původně pouze užitková kompaktní dodávka a posléze také úspěšné rodinné MPV s názvem Multispace načalo již třetí dekádu své historie. Současná generace měla premiéru již v roce 2008, během své kariéry ale prodělala dvě výraznější modernizace, která mimo jiné přinesly novou generaci motorů splňující emisní normu Euro 6. Zatímco užitková verze se v prodejích musí sklonit před konkurencí, osobní MPV je ve své kategorii mimořádně úspěšné. Během prvních sedmi měsíců letošního roku se prodalo již 1209 automobilů a v celkových registracích stále patří do třetí desítky.

Zážehové verze Berlinga pohání čtyřválec 1,6 litru, který si lze objednat buď s výkonem 72 nebo 88 kW. Oba tyto motory nejsou příliš úsporné (kombinovaná spotřeba je 6,4 a 6,5 l/100 km) ani bůhvíjak dynamické (0-100 km/h za 12,8 a 12 s), a tak se pozornost zákazníků soustředí spíše na turbodiesely BlueHDi, které disponují zdvihovým objemem 1,6 litru a výkony 55, 74 a 88 kW. Jejich spotřeba se přitom vejde do 5 litrů na 100 km, čímž patří k nejúspornějším na českém trhu.

Vznětové motory jsou pochopitelně o něco dražší, takže otázka jejich rentability se odvíjí od počtu ujetých kilometrů. Na rozdíl od jiných značek, které se spíše snaží svou cenovou politikou zákazníky od turbodieselů odradit (např. Toyota), však rozdíly mezi benzínem a naftou u Citroënu nejsou nijak propastné.

Osobní verze Berlinga se nabízí ve čtyřech základních výbavách (Live, Feel, XTR a Shine) a v akční verzi Feel Edition. Pojďme se podívat na nabídku jednotlivých verzí postupně.

Ceny základní verze Live se zvýšily o 2000 korun, takže nejlevnější zážehová verze 1.6 VTi/73 kW nyní přijde na 334 900 Kč, zatímco vznětový motor 1.6 BlueHDi/55 kW stojí 364 900 Kč. Jestliže základní výkonová varianta zážehového čtyřválce nepatří k nejdynamičtějším, nejslabší turbodiesel je vysloveně líný, takže rozhodnout se mezi oběma motory vyžaduje chladnou hlavu a pečlivé počítání.

Výbava Live nabízí záruku 5 let nebo do ujetí 90 000 kilometrů, jinak však toto Berlingo disponuje pouze centrálním zamykáním, elektrickým stahováním předních oken, sklopným sedadlem spolujezdce nebo posuvnými dveřmi na jedné straně. Klimatizace nebo hlavové airbagy chybí, takže její pořízení není příliš výhodné. Základní modely Berlinga jsou ale jinak s výjimkou rumunské Dacie cenově konkurenceschopné, což můžeme doložit přehledem všech MPV na českém trhu do 370 tisíc korun.

Další výbavový stupeň Feel byl rovněž zdražen o 2000 korun a nově za základní model 1.6 VTi/88 kW zaplatíte minimálně 374 900 Kč. V základu přitom dostanete navíc oproti Live klimatizaci, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky, dálkové centrální zamykání, posuvné dveře na obou stranách nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče či LED denní svícení. Nechybí ani audiosystém, který má nově k dispozici rozhraní bluetooth, přes které si můžete připojit například telefon.

Výbava Feel je samozřejmě docela zajímavá, ale ještě zajímavější je akční verze Feel Edition, která nabídne navíc větší 16palcová kola, zadní parkovací senzory, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka, boční airbagy, kůží potažený volant a střešní nosiče a přitom stojí jen o 2000 korun více. K dispozici je se stejnými motory jako Feel, ale nelze si u této verze objednat samočinnou převodovku.

Zdražena byla i příplatková výbava. Pokud byste například chtěli mít ve druhé řadě tři samostatná sedadla k tomu čtyři pevná střešní okna (paket Modutop) připlatíte si nově 47 500 korun, což je o 15 tisíc korun více.

Porovnali jsme Berlingo 1.6 BlueHDi/73 kW Feel Edition s Fiatem Dobló Panorama, Dacií Dokker Stepway a Fordem Tourneo Courier - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Pokud k výbavě Feel přihodíte 25 tisíc korun, můžete mít mnohem atraktivnější variantu XTR, která se tváří díky ochranným prvkům karoserie pro jízdu mimo zpevněné cesty a větší světlé výšce stejně odhodlaně jako plnohodnotné SUV. Chybí však samozřejmě pohon všech kol, který by měl zčásti nahradit systém Grip Control neboli regulace prokluzu předních kol. Za něj si však musíte připlatit 10 tisíc korun a navíc jej nelze kombinovat s litými koly.

Verze XTR jinak nabídne také klimatizaci se samočinnou regulací teploty, tři samostatná a vyjímatelná sedadla ve druhé řadě, loketní opěrky u předních sedadel a další komfortní doplňky interiéru. Základní verze s motorem 1.6 VTi/88 kW přijde na 399 900 Kč. Změny najdete i v příplatkové výbavě. Například paket 7 míst byl zdražen o 15 tisíc na 29 tisíc korun, parkovací senzory o tisíc na 5000 korun a naopak jízdní asistent Front Assist byl zlevněn o tři tisíce na 12 tisíc korun.

Na vrcholu nabídky celé modelové řady je výbava Shine, která stojí oproti verzi XTR o 15 tisíc korun více a disponuje navíc třeba multimediálním systémem se sedmipalcovým dotekovým displejem, koly z lehkých slitin, předními parkovacími senzory, zatmavenými skly zadních bočních oken, světelným a dešťovým senzorem nebo otevíratelným oknem pátých dveří. Ceny výbavy Shine se zvýšily plošně o 5000 korun, základní zážehová varianta 1.6 VTi/88 kW o 3000 Kč na tak přijde na 414 900 Kč.

Kompletní ceník Citroënu Berlingo včetně technických údajů naleznete zde. Test si můžete přečíst zde.

reklama
20. července 2015
Test Citroën Berlingo
Už druhou modernizaci prodělala druhá generace auta, po němž spousta Čechů nazývá celou kategorii osobních verzí dodávek - Citroënu Berlingo. Pádný důvod přivézt nejnovější recenzi a otestovat nový motor BlueHDI.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Citroën Berlingo
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama