ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Březen 2015 byl z hlediska prodeje nových aut nejlepším měsícem všech dob
5. dubna 2015

reklama
Celkem 21 155 nově registrovaných aut v březnu představuje v Česku suverénně nejlepší měsíc všech dob a meziroční nárůst 28 procent. Škodě se daří prodávat novou Fabii. Všech deset nejúspěšnějších značek je v plusu.

Do letošního března byl nejúspěšnějším měsícem z hlediska počtu registrací nových aut loňský červen, kdy jich podle údajů vydávaných Svazem dovozců automobilů (SDA) přibylo 18 171. Březen 2015 se zapsal do historie počtem 21 155 vozů.

Meziroční nárůst udržel únorové tempo, i v březnu činil 28 procent. Velkou zásluhu na tom má lídr tuzemského prodeje nových aut Škoda Auto, který si meziročně polepšil o 41 procent a obsadil více než 31 procent českého trhu.

Rozjel se prodej nové Fabie (na snímku verze Combi). Zatímco předchozí generace zaostávala za Rapidem, novinka větší model suverénně poráží a dotahuje se i na dlouholetého suveréna - Octavii. Březnové pořadí nejoblíbenějších modelů v Česku naleznete zde.

Níže si můžete prohlédnout žebříček nejúspěšnějších značek v březnu. Pořadí a první údaj je podle SDA. Pořadí v závorce a druhý údaj podle Médey Research, která odečítá vozy odhlášené v posledních 90 dnech reexportované do zahraničí, a lépe tak odráží prodej nových aut českým zákazníkům:

1. (1.) Škoda              6650   6365

2. (2.) Volkswagen      2510   1936

3. (3.) Hyundai           1715   1702

4. (5.) Ford                 1299     808

5. (4.) Dacia               1028     933

6. (6.) Opel                  796     787

7. (7.) Renault              755     704

8. (16.) Seat                745     268

9. (8.) Kia                    683     660

10. (9.) Nissan             679     547

Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.

Do meziročního plusu se dostalo všech deset nejúspěšnějších značek. Ještě lépe než Škoda je na tom Nissan (+86 %), který z první desítky vytlačil tradiční zástupce Citroën a Peugeot. Obrovský nárůst zaznamenal také Volkswagen (+82 %).

Ještě větší meziroční exploze vidíme u některých menších značek. Například Porsche zaregistrovalo téměř třikrát více nových aut (38) než ve stejném období loňského roku.

Ne všichni se ale vezou na optimistické vlně. V minusu se ocitlo například BMW (-22 %) nebo francouzské značky Citroën (-13 %) a Peugeot (-2 %). Citroën na to už zaregoval výrazným dubnovým zlevněním (podrobnosti zde).

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama