ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Bonusy pokračují, Renault nabízí základní model řady Clio již za 229 900 korun
8. ledna 2018

reklama
Renault i v novém roce pokračuje v cenových zvýhodněních modelu Clio. Pokud si jej zaregistrujete do konce února, dostanete bonus 10 tisíc. K tomu platí zvýhodnění v hodnotě 15 tisíc a bonus 20 tisíc korun při výkupu starého vozu.

Clio je nejprodávanějším renaultem před Méganem a Capturem a v prosinci se v žebříčku registrací nových automobilů na českém trhu dokonce dostal do první pětky absolutního pořadí hned za trojici škodovek a končící Dacii Duster. V celkové roční bilanci mu patří 18. místo za 3349 registrací.

Zástupce francouzské automobilky v segmentu B je k dispozici ve dvou karosářských verzích jako pětidveřový hatchback a kombi Grandtour, za které si připlatíte 15 tisíc korun. V nabídce je celkem sedm motorizací. Čtyři spalují benzín a tři naftu. Motorová paleta začíná atmosféricky plněným čtyřválcem 1.2 16V/54 kW, který se kombinuje s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Alternativou jsou benzinové přeplňované motory. Slabší se třemi válci 0.9 TCe/66 kW a pětistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo silnější se čtyřmi válci 1.2 TCe/87 kW a šestistupňovou manuální nebo samočinnou převodovkou EDC. Turbodiesely mají čtyři válce a zdvihový objem 1,5 litru. První dvě výkonové varianty (55 a 66 kW) se kombinují s pětistupňovou, nejsilnější (81 kW) se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Cena základní verze se přitom zvýšila o 5000 korun. Clio ve výbavě Life s atmosféricky plněným motorem 1.2/54 kW stojí podle aktuálního ceníku 239 900 korun, s bonusem sníženým o pět tisíc oproti prosinci pak 229 900 Kč. Tato cena je z hlediska konkurence velmi atraktivní, na přehled všech automobilů segmentu B do 250 tisíc korun se podívejte zde.

Nejlevnější Clio se dodává na 15placových ocelových kolech s plastovými překryty a palubní deskou z tvrdých plastů. Ve standardu najdete elektricky ovládaná okna vpředu, dálkové centrální zamykání, startování tlačítkem nebo tempomat. Bohužel chybí klimatizace a také audiosystém.

Tyto dnes nezbytné doplňky výbavy stejně jako měkčené plasty v interiéru dostanete až od výbavy Advantage, která je v základní motorizaci 1.2/54 kW o 10 tisíc korun levnější a s bonusem přijde na 249 900 Kč. U této výbavy si již můžete zvolit i jinou pohonnou jednotku. Nabízí se jak moderní přeplňovaný zážehový tříválec 0.9 TCe/66 kW za 264 900 Kč, tak slabší turbodiesel 1.5 dCi/55 kW, který byl rovněž zlevněn o 10 tisíc na 304 900 Kč. I v těchto dvou cenách jsme již započítali bonus 10 tisíc korun.

Porovnali jsme Renault Clio 0.9 TCe/66 kW Advantage s modely Citroën C3, Kia Rio a Seat Ibiza. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, porovnávat můžete také jiné motory, výbavy a dokonce i celé modely.

O stupínek výše respektive za dalších 20 tisíc korun dostanete výbavu Limited. Zde je k dispozici nejvíce variant pohonných jednotek včetně motoru 1.2 TCe/87 kW. Clio Limited má jíž 16palcová kola z lehkých slitin, přední mlhové světlomety a zatmavená okna vzadu, uvnitř najdete hodnotnější čalounění, kůží potažený volant a také multimediální systém Media Nav Evolution.

Se základním motorem 1.2/54 kW stojí Clio Limited 254 900 Kč, s tříválcem 0,9 TCe/66 kW 284 900 Kč, přeplňovaná varianta 1.2 TCe/87 kW přijde na 309 900 korun (s automatem na 339 900 Kč) a nejlevnější turbodiesel 1.5 dCi/55 kW na 324 900 Kč. Nejdražší variantou je druhý nejsilnější turbodiesel 1.5 dCi/66 kW za 354 900 Kč.

Nejluxusnější výbava Intens stojí navíc dalších 30 tisíc korun, základní motor představuje tříválec 0.9 TCe/66 kW, který přijde s bonusem deset tisíc na 314 900 korun. Vedle toho je k dispozici i motor 1.2 TCe/87 kW s manuální (339 900 Kč) nebo samočinnou (369 900 Kč) převodovkou a oba silnější turbodiesely 1.5 dCi/66 kW (384 900 Kč) a 1.5 dCi/81 kW (404 900 Kč).

Ve standardní výbavě verze Intens jsou mimo jiné diodové přední světlomety LED Pure Vision, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu, bezklíčový přístup, samočinná klimatizace, multimediální systém Media Nav Evolution. Za systém R-link si musíte připlatit 15 tisíc korun a za audiosystém Bose 26 tisíc korun.

Všechno, co jsme napsali o pětidveřovém hatchacku, platí také pro kombi, kde si připlácíte výše zmíněných 15 tisíc korun. Kombíky v segmentu B dnes nejsou příliš obvyklé, jediným přímým konkurentem Clia Grandtour je proto Škoda Fabia Combi. Na jejich srovnání se podívejte zde.

Změny v ceníku se týkají také sportovní varinaty R.S., kterou pohání přeplňovaný čtyřválec 1.6 Turbo/147 kW v kombinaci s dvouspojkovou šestistupňovou samočinnou převodovkou EDC. Malý výkonný hatchback byl zlevněn o 15 tisíc korun, takže základní varianta R.S. přijde na 569 900 korun, Clio R.S. Trophy (na snímku) pak přijde na 624 900 korun.

Kompletní ceník Renaultu Clio najdete zde. ceník kombi Grandtour je pro změnu zde a verze R.S. zde.

Autor: Jiří Kaloč

reklama
28. září 2016
Test Renault Clio
V recenzi modernizovaného provedení aktuální generace malého francouzského hatchbacku jsme se zaměřili na popis změn, které facelift přinesl. Přinášíme také popis nových motorů a prvků výbavy Renaultu Clio.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Renault Clio
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Ceny nového Pola začínají na 293 tisících. To je méně než u Fiesty
Volkswagen Polo patří mezi nejpopulárnější evropská auta. Každá generace je proto pro německého výrobce důležitá, šestou generaci nevyjímaje. Novinka se objeví u českých prodejců v listopadu, ale u Volkswagenu již zveřejnili ceník. Základní model stojí 292 900 Kč.
Deset nejlevnějších malých pětidveřových hatchbacků, aut velikosti Škody Fabia
Dacia Sandero se dá pořídit už od 174 900 korun. Následuje obrovská mezera zvoucí 55 tisíc, a teprve poté druhý nejlevnější pětidveřový malý hatchback - Citroën C3. Deset nejlevnějších aut se vejde do necelých 270 tisíc korun.
reklama
Nissan Micra zlevnil o 10 tisíc korun, v základu přijde na 249 tisíc korun
Nissanu se nová generace povedla, a proto možná importéra mrzí, že zájem o tento model zatím není valný. I proto nyní přichází první zlevnění. Ceny se snižují o deset tisíc korun, nejlevnější model Visia 1.0/52 kW stojí 249 tisíc korun.
Prosincové prodeje aut pokračovaly v klesajícím trendu, nahoru se vyšvihl končící Duster
Konec roku byl ve znamení poklesu prodejů nových automobilů ve srovnání s loňským rokem. V prosinci se prodalo o 1946 aut méně než vloni – celkem 19 967. Celkově registrace v roce 2017 vzrostly oproti roku 2016 o 4,58% na 271 595 ks.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama