ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

BMW 2 Active Tourer - porovnali jsme bavorák s předním pohonem se soupeři
30. prosince 2014

reklama
BMW 2 Active Tourer je zcela nový model obohacující kategorii kompaktních MPV, tedy víceúčelových aut zejména pro rodinné využití. Zároveň jde o první BMW s pohonem předních kol. Porovnali jsme ho s konkurenty.

BMW 2 Active Tourer se s délkou 4,34 m řadí mezi nejkratší MPV nižší střední třídy. To se ale neprojevuje negativně na vnitřní podélné prostornosti, která podle našich měření patří mezi konkurenty k průměru.

Když už jsme nakousli soupeře, tak tím úhlavním bude Mercedes třídy B, dále například Volkswagen Golf Sportsvan - půjde tedy o ta MPV, která mají parametry nejblíž k hatchbackům a kromě užitku chtějí přinášet také radost z jízdy.

Pokračujme ale dále v porovnávání vnitřních rozměrů nového bavoráku s ostatními kompaktními MPV. Z hlediska šířky karoserie na předních místech se řadí také k průměru, zato na těch zadních patří v loktech k nejméně prostorným, takže určitě nepůjde o volbu pro ty, kdo hledají vůz, do jehož druhé řady mohou upoutat tři dětské sedačky.

Z hlediska výšky nad hlavou na zadních sedadlech se opět vracíme k solidnímu průměru, což ve spojení se slušnou nabídkou podélné prostornosti umožní posadit za sebe dva vysoké cestující. Problém s otlačením kolen nebo hlav by neměli mít, ani pokud výška obou přesáhne 185 cm.

BMW udává u 2 Active Tourer základní objem zavazadlového prostoru 468 litrů. To je jedna z nejslabších hodnot. Potvrdila to i naše měření délky, šířky a hloubky kufru - ve všech dílčích disciplínách patří bavorák mezi soupeři k nejhorším. Jednotlivé parametry můžete porovnávat s konkurenty v přehledných tabulkách zde.

Když to shrneme, tak prostorností nový bavorák příliš nevyniká a jeho výkonnost kolísá od průměru ke chvostu, což ale vzhledem k vnějším rozměrům nepřekvapuje a naopak jsme to zejména co do délky a výšky vnitřního prostoru čekali ještě horší.

Silnou stránkou nového vozu nabízejícího jako první a zatím jediné BMW pohon přední nápravy, nebo všech kol, jsou parametry motorů. Například pokud chcete co nejdynamičtější kompaktní BMW, nemá aktuálně verze 225i xDrive se zrychlením z místa na stovku během 6,3 s konkurenci. A hned za touto variantou s pohonem všech kol je 225i s náhonem na přední nápravu, která sprintuje z místa na stovku za 6,6 s. Pohání je dvoulitrový čtyřválec s turbem s maximálním výkonem 170 kW, který se nabízí rovněž ve slabší verzi 141 kW (220i). I ta patří mezi benzinovými MPV nižší střední třídy k nejdynamičtějším. Základní motorizaci představuje tříválcová patnáctistovka s turbem (100 kW - 218i). I tu najdeme v rámci porovnání se soupeři mezi svižnějšími. Zároveň se řadí se udávanou spotřebou 6,1 l na 100 km k nejúspornějším. Dokonce i silné čtyřválce patří při srovnání s mnohdy krabicovitými konkurenty k méně žíznivým.

Rovněž nabídka naftových motorů začíná tříválcem s objemem 1,5 l. Produkuje maximální výkon 85 kW a jde o jediné BMW 2 Active Tourer, jemuž trvá zrychlení z 0 na 100 km/h déle než deset vteřin. Vzhledem k tomu, že tuto hranici překračuje jen o šest desetin, řadí se stále ke svižnějším naftovým MPV nižší střední třídy. Silnější čtyřválcové dvoulitry patří ke špičce a nejdynamičtější provedení 220d (140 kW) aktuálně nemá z hlediska dynamiky soupeře. Ani zde nepatří bavorák ke žroutům, tříválec se spotřebou 3,6 l nafty na 100 km najdeme dokonce mezi nejúspornějšími MPV.

Porovnávat parametry motorů BMW 2 Active Tourer s konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

Nejlevnější verze BMW 2 Active Tourer 218i stojí 631 800 korun. Jde tedy o kompaktní MPV s nejvyšší vstupní cenou ze všech. Standardní výbava zahrnuje například klimatizaci, šestnáctipalcová litá kola, audiosoustavu s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy a displejem s úhlopříčkou 6,5 palců, šestici airbagů, volbu různých jízdních profilů Driving experience, opěradla zadních sedadel dělená v praktickém poměru 40:20:40, sportovní kožený volant nebo pětiletý program BMW Serise Inclusive omezený 100 000 ujetými kilometry obsahující servis a údržbu zdarma.

Když vezmeme v úvahu podobně vybavená kompaktní MPV s výkonem alespoň 100 kW, zjistíme, že nejlevnější konkurenti začínají těsně nad 400 tisíci. Přehled všech verzí do 700 tisíc si můžete prohlédnout zde.

Porovnali jsme nejlevnější BMW 2 Active Tourer s Mercedesem třídy B a Volkswagenem Golf Sportsvan - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

BMW 2 Active Tourer se kromě základního provedení nabízí ve výbavových řadách Advantage, Luxury, Sport a M Sport. Ty se mírně liší také designem a jsou zacílené na různé typy řidičů a zákazníků.

Kompletní ceník BMW 2 Active Tourer včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických údajů a dalších podrobností naleznete zde. Podrobný test auta zveřejníme v nejbližších týdnech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama