ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Audi zvedlo ceny u některých modelů. Oblíbená Q7 podražila až o 38 tisíc korun
9. listopadu 2017

reklama
Audi se v letošním roce na českém trhu příliš nedaří. Za prvních deset měsíců letošního roku klesly prodeje značky oproti loňsku o téměř 1500 automobilů. Německá automobilka se navíc rozhodla zdražit vybrané modely o 5 až 38 tisíc korun. A týká se to i oblíbeného SUV Q7.

Audi letos v České republice prodalo 3807 automobilů, o 1489 vozidel méně než za stejné období loni. Příliš populární mezi zákazníky není malý hatchback A1 Sportback. Pro něj se za deset měsíců rozhodlo jen 28 kupujících. Ještě před příchodem nástupce navíc Audi sáhlo k mírnému zdražení – podle motorizace má vůz cenu vyšší o 5 až 7 tisíc korun. Nejlevněji tak vychází motor 1.0 TFSI za 467 900 korun. Verze Design a Sport stojí se stejným motorem od 508 900 korun. Nejvýše posazená verze Sport Plus s osmnáctistovkou TFSI a automatem S tronic po zdražení stojí 701 900 korun. O 7 tisíc korun se také zvedla cena sportovní S1, která přijde minimálně na 810 900 korun.

Větší A3 Sportback je dražší o 10 až 16 tisíc korun, s motorem 1.0 TFSI tak nyní stojí od 623 900 korun. Za linii Design nebo Sport se připlácí 55 tisíc korun. Specialitou hatchbacku je plug-in hybridní verze e-tron, dražší podle výbavy o 11 nebo 12 tisíc korun. Nejméně tak přijde na 1 028 900 korun. O 10 až 16 tisíc korun směrem nahoru upravilo Audi také ceník sedanu, ten tak stojí nejméně 660 900 korun. Verze e-tron u něj v nabídce není.

Do nabídky kombi A4 Avant přibyla verze 2.0 TFSI g-tron o výkonu 125 kW, která umí spalovat také zemní plyn (CNG). Na výběr je šestistupňová mechanická převodovka, případně dvouspojkový automat S tronic. V základní výbavě přijde plynová verze na 1 130 900 korun, za automat se připlácí 62 tisíc a za vyšší verzi Sport nebo Design 76 tisíc korun.

U sportovního kupé nebo roadsteru TT značka nově zkombinovala dvoulitrový turbodiesel o výkonu 135 kW s pohonem všech kol quattro a dvousojkovou automatickou převodovkou S tronic. Ten u kupé přijde na 1 230 900 korun a u roadsteru na 1 306 900 korun. Došlo také ke zdražení kupé o 9 až 11 tisíc korun a roadsteru o 9 až 12 tisíc korun. S motorem 1.8 TFSI tak TT nově startuje na 932 900 korunách a TT Roadster na 1 007 900 korunách. Dynamičtější varianta TTS s motorem 2.0 TFSI o výkonu 228 kW a pohonem všech kol je dražší podle verze o 14 nebo 15 tisíc korun, ceny tak začínají na 1 439 900 korunách za kupé 1 515 900 korunách za roadster.

Nabídka oblíbených SUV začíná u modelu Q2, který zdražil o 8 až 12 tisíc korun, takže nyní stojí s motorem 1.0 TFSI nejméně 603 900 korun. Vyšší výbavy Sport a Design startují o 51 tisíc korun výše. Ceny starší Q3 stoupy o 8 až 10 tisíc korun, s motorem 1.4 TFSI tak startuje na 789 900 korunách. Q3 Sport a Q3 Design je možné pořídit od 836 900 korun. Zvýšení cen neunikla ani nová Q5, která je oproti dřívějšku dražší o 19 až 26 tisíc korun, s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW tak začíná na 1 090 900 korunách. Verze Sport a Design shodně startují na 1 147 900 korunách. Sportovní SQ5 s třílitrovým šestiválcem TFSI má ceny vyšší o 31 tisíc korun, stojí tak 1 791 900 korun.

Se 729 prodanými vozy nejpopulárnějším Audi letošního roku je velké SUV Q7. To se v Čechách prodává od dubna roku 2015, a to ve verzi s pěti nebo sedmi místy k sezení. Zajímavé je, že ani jeden z nabízených motorů pod kapotou nespaluje benzin. U základní Q7 je na výběr mezi dvěma verzemi třílitrového turbodieselu TDI o výkonu 160 nebo 200 kW. Standardem je vždy pohon všech kol quattro a osmistupňový automat Tiptronic. Alternativu představuje plug-in hybridní varianta e-tron, která třílitrové TDI kombinuje s elektromotorem. Systémový výkon vozu je 275 kW, díky možnosti ujet až 56 km na elektřinu ale klesla tabulková spotřeba na 1,9 l/100 km. Automat Tiptronic a pohon všech kol nechybí ani u tohoto modelu. Vrcholem nabídky je sportovní SQ7 se čtyřlitrovým naftovým motorem biTDI, využívající inovativní elektrické dmychadlo. Výkon vozu je 320 kW, motor opět pracuje s Tiptronicem a pohonem všech kol.

Sériová výbava Q7 obsahuje mimo jiné systém Front Assist s detekcí chodců, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, infotainment MMI rádio plus se sedmipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním, soundsystém s deseti reproduktory, elektrická přední sedadla s vyhříváním, elektrické víko kufru, LED světla a 18palcová kola. Po zdražení vychází slabší turbodiesel na 1 637 900 korun (22 tisíc korun navíc) a silnější na 1 767 900 korun (24 tisíc korun navíc).

Audi Q7 3.0 TDI/200 kW jsme postavili proti BMW X5 a Mercedesu GLS. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle vlastních preferencí.

Plug-in hybridní e-tron má v porovnání se základním modelem navíc třízónovou klimatizaci, navigaci MMI, internetové připojení, digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 12,3 palce nebo 19palcová litá kola. Ve srovnání s minulostí je tato verze dražší o 21 tisíc korun, stojí tak od 2 311 900 korun. Sportovní SQ7 má oproti Q7 navíc adaptivní podvozek, sportovní sedadla a volant, vnější doplňky karosérie nebo 20palcová litá kola. Cena této varianty stoupla o 38 tisíc na 2 602 900 korun.

Kompletní ceník nové Q7 najdete zde, u ostatních vozů se zobrazí po kliknutí na jejich název přímo v textu.

Autor: Jan Matoušek

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Jaguar vstupuje mezi kompaktní SUV modelem E-Pace. S bohatou výbavou začíná pod milionem korun
Ještě nedávno nevyráběl Jaguar žádné SUV. Před dvěma roky však uvedl F-Pace, konkurenta BMW X3. U jednoho SUV to neskončilo. Před několika týdny ukázali Britové kompaktní typ E-Pace, který je možné objednávat i u českých dealerů. Základní cena nepřesahuje milion korun.
Stinger je nejdražší model Kia. Se šestiválcem stojí 1,4 milionu korun
Kia se s modelem Stinger pouští tam, kam se zatím s žádným jiným vozem neodvážila. Míří na špičku střední třídy, kde chce zaútočit na tradiční německé hráče. Těm liftback, nebo podle slov Kie fastback, konkuruje také cenou. V základu přijde na 1,1 milionu korun.
reklama
Volkswagen Sharan nyní dražší o 23 tisíc korun, nejlevněji vyjde na 943 900 Kč
Říjnové zdražování u Volkswagenu se nevyhnulo ani velkému MPV Sharan. Ceny se zvýšily o 23 tisíc korun, o stovky byla zdražena i příplatková výbava. Základní model 2.0 TDI/110 kW Comfortline nyní přijde na 943 900 Kč.
Ford výrazně zredukoval nabídku Mondea. Vyškrtl tři motory i hybrid, ceny začínají na 550 tisících
Ford Mondeo patří ke stálicím střední třídy, i když prodejně například na Volkswagen Passat nestačí. Modrý ovál se nyní rozhodl výrazně zredukovat ceník pětidveřového liftbacku či kombi. Z něj tak vypadly hned tři motorizace a v Čechách už také nekoupíte hybridní variantu, která jako jediná měla karosérií sedan.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama