ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Žádné z aut typu VW Golf už se nedá pořídit za méně než 300 tisíc
19. března 2016

reklama
Nejlevnějším novým hatchbackem nižší střední třídy je aktuálně Škoda Rapid Spaceback, která stojí 307 900 korun. Před necelými pěti lety se deset nejlevnějších aut velikosti VW Golf dalo pořídit za méně než 300 tisíc.

Podobný žebříček jsme vydali v červnu roku 2011. Tehdy se deset nejlevnějších pětidveřových hatchbacků nižší třídy, tedy aut typu VW Golf, dalo pořídit za částku nižší než 300 tisíc. Aktuálně nekoupíte za takové peníze ani jeden model. Existuje snad výmluvnější důkaz o postupném růstu cen nových aut na českém trhu?

Nejlevněji se před necelými pěti lety prodávala z kompaktních pětidveřových hatchbacků Kia cee´d - od 219 980 korun. V současnosti stojí nejlevnější vůz této kategorie na českém trhu, Škoda Rapid, minimálně 308 900 korun.

Poslední hřebíček do rakve levným autům velikosti Golfu přišel s masivní generační obměnou v posledních měsících. Nové generace nebo modernizované verze modelů Kia cee´d, Opel Astra a Renault Mégane se prodávají za vyšší částky než jejich předchůdci.

Podívejte se na přehled deseti aktuálně nejlevnějších hatchbacků nižší střední třídy:

Škoda Rapid Spaceback        307 900 korun

Kia cee´d                              309 980 korun

Honda Civic                           319 900 korun

Opel Astra K                         319 900 korun

Hyundai i30                          319 990 korun

Seat Leon                             321 900 korun

Peugeot 308                          340 000 korun

Ford Focus                           340 990 korun

Citroën C4                            349 900 korun

Nissan Pulsar                       354 000 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Ceny z oficiálních ceníků výrobců platí k 20. 3. 2016.

Od každého vozu vždy uvádíme pouze nejlevnější variantu, která splňuje naše požadavky, i když některé modely by se do první desítky vešly s více motory a výbavami. Kompletní přehled všech 30 verzí pětidveřových hatchbacků nižší střední třídy s cenou do 360 tisíc korun naleznete zde.

Mezi TOP 10 se brzy vrátí i Renault Mégane. Jeho nová generace se totiž bude prodávat od 339 900 korun, ale zatím jsou k dispozici pouze dražší varianty. Zakladatel této kategorie, Volkswagen Golf (na snímku) se v současné době prodává od 372 900 korun.

Nejúspornějším hatchbackem nižší střední třídy s cenou do 360 tisíc korun je Kia cee´d, která se jako jediné do této částky vejde i s naftovým motorem. Verze 1.4 CRDi si podle výrobce řekne o 4,2 litru nafty na každých sto kilometrů. Jen o deci více, ale benzinu, spotřebuje podle Opelu nová Astra s benzinovým turbomotorem 1.0 T-GDI.

Nejživější je podle údajů zrychlení z 0 na 100 km/h Škoda Rapid 1.2 TSI/81 kW, která to zvládá za 9,8 s. Jen o desetinu pomalejší jsou Hyundai i30 a Kia cee´d s motorem 1.6 GDI.

reklama
11. června 2015
Test Volkswagen Golf
Vyzkoušeli jsme jako první v Česku nový tříválcový turbomotor 1.0 TSI, s nímž má Volkswagen Golf konzumovat jen 4,3 l benzinu na 100 km. Podobný agregát se časem objeví i u Škody Fabia. Jsou jeho parametry reálné?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Golf
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Registrace nových automobilů v ČR: Loni opět padl rekord
Loňský rok byl z hlediska registrací nových automobilů na českém trhu stejně jako ten předloňský opět rekordní v celé 22leté historii sledování této statistiky Svazem dovozců automobilů. Oproti loňskému roku registrace vzrostly o 20,04 procenta.
Deset nejlevnějších rodinných kombíků
Nejlevnějším novým rodinným kombíkem a zároveň vozem tohoto typu karoserie bez ohledu na velikost je Dacia Logan MCV. Prodává se již od 194 900 korun. Desítka nejdostupnějších rodinných kombíků se vejde do necelých 400 tisíc korun.
reklama
Deset nejlevnějších středně velkých SUV
Nejlevnějším středně velkým SUV na českém trhu je lídr trhu evropského Nissan Qashqai, který se dá pořídit za méně než 400 tisíc. Další tři modely s délkou karoserie kolem 4,5 metru se vejdou do půl milionu.
Volkswagen zůstává přes ztrátu podílu na trhu suverénní evropskou jedničkou
Evropský trh s novými auty rostl v únoru meziročně už třicátý měsíc v řadě. Tentokrát o výrazných čtrnáct procent. V plusu byly všechny země kromě dvou a všechny značky s výjimkou jedné. Škoda se po lednovém 11. místě vrátila do elitní desítky.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama