ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Výsledky nejnovějších nárazových testů nepříjemně překvapily
25. června 2014

reklama
Nezávislá organizace Euro NCAP rozdala šest nových vysvědčení hodnotících bezpečnost nových aut. Zatímco v minulosti většina vozů uspěla s maximálním počtem pěti hvězd, tentokrát tu máme čtyři tříhvězdičkové modely.

Tři hvězdy z pěti možných obdržely levné sedany, dvojčata Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Stejně dopadl i populární hatchback Renault Mégane (na snímku) a malé MG3, které se v Česku neprodává.

Čtyři hvězdy si vysloužila osobní verze malé dodávky Ford Tourneo Courier. Plného počtu pěti hvězd dosáhla pouze rodinná verze Volkswagenu Golf pojmenovaná Sportsvan. Podrobnější výsledky z hlediska ochrany dospělé posádky i dětí stejně jako vysvědčení dalších aut prodávajících se na českém trhu najdete zde.

Částečně se dají rozpačité výsledky vysvětlit přísnější metodikou Euro NCAP, která vyžaduje rok od roku vyšší úroveň bezpečnosti aut vůči chodcům a zpřísňuje i nároky na asistenční systémy. Ty mají nehodám předcházet.

Jenže na příkladu Renaultu Mégane je vidět, že auto testované letos na sklonku své životní dráhy po několika modernizacích vykazuje v totožných nárazových testech horší výsledky než v roce 2008 těsně po uvedení na trh. Tehdy Mégane zazářil stoprocentním bodovým ziskem při ochraně dospělé posádky, nyní získal podprůměrných 83 procent.

Zhoršila se jeho schopnost chránit řidiče a spolujezdce při čelním nárazu. Ještě větší rozdíl Euro NCAP vysledovalo při bočním nárazu na sloup, kde byl hrudník řidiče vystavený třetímu, tedy prostřednímu stupni ohrožení.

Totálně Mégane propadl při takzvaném "whiplash testu", který se v roce 2008 neprováděl. Zkouška spočívá v nárazu zezadu a zkoumání ochrany krku před poraněním. Cestující na zadních sedadlech Méganu jsou vystaveni nejvyššímu, pátému stupni ohrožení, předním pasažérům hrozí střední nebezpečí.

Stejně špatně by dopadly krky osob na zadních sedadlech laciných sedanů Citroën C-Elysée a Peugeot 301. Nejvyšší stupeň nebezpečí vyhlásilo Euro NCAP i hrudníku řidiče při bočním nárazu na sloup. Celkově získala dvojčata vyhledávaná pro výborný poměr ceny, výbavy a prostornosti za ochranu dospělých jen 71 procent.

Ještě hůře dopadl produkt tradiční britské značky vlastněné Číňany, malý hatchback MG3, který se prodává ve Velké Británii, ale na českém trhu ho neseženete. Při hodnocení ochrany dospělé posádky si vysloužil mizerných 69 procent. Horší výsledek z běžných osobních aut zaznamenala pouze Dacia Logan při testu v roce 2005.

Airbagy MG3 se po nárazu nafoukly špatně, takže ochrana hlavy předních cestujících měla k ideálu daleko. Jejich nohy ohrozila palubní deska a stejně jako u předešlých aut se v maximálním ohrožení ocitly krky pasažérů na zadních sedadlech. Naopak předpisovou ochranu všech krků ve voze předvedl nový Volkswagen Golf Sportsvan.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

V nárazových testech zazářilo nejen korejské, ale i čínské auto
Korejské vozy získávají nejvyšší počet pěti hvězd v nárazových testech Euro NCAP v poslední letech často, takže výsledek nové Kie Carens není takové překvapení. Poprvé ale exceloval při hodnocení bezpečnosti i čínský zástupce - Qoros 3 sedan.
Čtyři suveréni v nové sérii nárazových testů Euro NCAP
Čtyři rozbitá auta, tři z kategorie SUV, a všechna s maximálním počtem pěti hvězdiček - takové jsou v kostce výsledky poslední série nárazových testů Euro NCAP. Uspěli Jeep Cherokee, Mercedes CLA, Peugeot 2008 a Suzuki SX4 S-Cross.
reklama
Jedenáct aut nově prošlo nárazovými testy. Pět bez plného počtu hvězd
Nezávislá organizace Euro NCAP zveřejnila jedenáct nových vysvědčení pro vozy, které absolvovaly její testy. Šest z nich získalo plný počet hvězd, pět aut obdrželo o hvězdičku méně. Které modely se nárazových zkoušek zúčastnily?
Nejlepší ochránci dětí podle Euro NCAP
Vybrali jsme auta s nejvyšším hodnocením ochrany dětí podle organizace Euro NCAP. Největší počet modelů v žebříčku má značka Hyundai, dva ze tří se vyrábějí v Česku. Nejvíce procent obdržel Seat Leon (na snímku).
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama