ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nové Volvo S90 nahrazuje starší model S80. Novinku představuje kombík V90
14. června 2016

reklama
Volvo zveřejnilo ceníky nových modelů S90 a V90. Jde o auta vyšší střední třídy, tedy pro top manažery a movité jedince, páry nebo rodiny. Porovnali jsme jejich technické údaje, ceny a výbavy s konkurenty.

Nová řada 90 navazuje na novou generaci velkého SUV XC90. Sedan Volvo S90 přebírá ve vyšší střední třídě žezlo po modelu S80, kombík V90 (na snímku) je úplnou novinkou.

Už z porovnání modelů S80 a S90 je jasné, že Volvo chce skočit z pozice otloukánka mezi první ligu. Auto se prodloužilo o deset centimetrů. Jeho délka 4,96 m překonává všechny německé soupeře (Audi A6, BMW řady 5 a Mercedes třídy E) a řadí novinku z hlediska tohoto parametru na samý vrchol vyšší střední třídy. Také všechny naměřené hodnoty v interiéru odpovídají vysokým standardům auta pro top management, Volvo S90 nemá žádnou slabinu a ve většině parametrů překonává předchozí "osmdesátku".

Drtivá většina zákazníků ve vyšší střední třídě sahá po naftových motorech. U Volva S/V 90 budou mít k dispozici pouze dvoulitrový čtyřválec se třemi úrovněmi výkonu - D3 (110 kW - zatím nejsou k dispozici technické parametry), D4 (140 kW) a D5 (173 kW). Nejsilnější verze bude dostupná pouze s omistupňovým automatem, prostřední také s manuální řazením a nejslabší se šestistupňovým automatem i ručním řazením.

Parametry motorů S90 se proti S80 moc nezměnily. Například motor D4 má sice o 7 kW vyšší maximální výkon a z 0 na 100 km/h zrychluje o 0,2 s dříve (8,2 s), ale spotřeba se zvýšila o deci na 4,4 l. Při porovnání s konkurenty patří motory D4 a D5 většinou parametrů k průměru. Bavíme se ale o průměru mezi sedany a kombíky vyšší střední třídy, jde tedy pro většinu řidičů o hodnoty velmi příjemné.

Také benzinové motory jsou pouze čtyřválcové a mají objem dva litry, dopuje je turbodmychadlo a pojí se výhradně s osmistupňovým automatem. Slabší T5 disponuje maximálním výkonem 187 kW a silnější T6 236 kW. Ani jejich parametry nevyčnívají z běžných poměrů sedanů a kombíků vyšší střední třídy. Což ale například znamená zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,9 s ...

Jak nejsilnejší benzinový tak naftový motor se pojí výhradně s pohonem všech kol. Slabší motory pohánějí přední nápravu.

K dispozici bude rovněž plug-in hybridní verze (hybrid, jehož baterie se dají nabíjet i ze zásuvky a může tak fungovat i jako elektromobil) označovaná T8 a kombinující benzinový čtyřválec s elektromotorem. Půjde o nejdynamičtější provedení s maximálním výkonem 235 kW a zrychlením z 0 na 100 km během 5,2 s. Spotřebu výrobce udává 1,9 l benzinu na 100 km, ale jde o hodnotu, která platí pouze tehdy, když vyjedete do první stovky kilometrů s plně nabitou baterií. U T8 zatím nejsou známé ceny.

Volvo S90 se bude prodávat od 1 039 400 korun (verze D3 Kinetic), motory D3 a D4 s manuálním řazením ale budou dostupné až od listopadu. Aktuálně lze nejlevněji pořídit variantu za 1 275 700 korun (T5 s druhou výbavou Momentum), z naftových verzí D4 Momentum s automatem za 1 284 700 korun. Při porovnání se starší S80 se shodnými motory jde o cenový nárůst o více než tři sta tisíc korun. Ten je částečně kompenzován i lepší standardní výbavou. Stupeň Momentum u S90 nově obsahuje například adaptivní tempomat, udržování jízdního pruhu, kolenní airbag nebo bezklíčové startování.

Tyto prvky jsou dostupné už od nejnižší výbavy Kinetic stejně jako automatická dvouzónová klimatizace, multimediální systém s displejem o velikosti 6,5 palce na středovém panelu a osm palců na přístrojích, sedmnáctipalcová litá kola nebo spousta bezpečnostních asistentů včetně udržování jízdního pruhu, systému City Safety s funkcí samočinného brzdění nebo novinky v podobě systému zabraňujícího neúmyslnému sjetí z vozovky při rychlostech mezi 65 a 140 km/h.

Porovnali jsme Volvo S90 D4 Momentum s Audi A6 a novým Mercedesem třídy E - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Kompletní dosud známý ceník Volva S90 si prohlédněte zde.

Novinku představuje kombík V90, který se ve vyšší střední třídě staví proti Audi A6 Avant, BMW 5 Touring nebo Mercedesu třídy E kombi. Také on patří mezi největší a nejprostornější auta kategorie, což platí i o parametrech zavazadlového prostoru, motory a výbavy se shodují s těmi u sedanu. Nejlevnější Volvo V90 se bude prodávat od 1 106 400 korun. 

Volvo V90 jsme s konkurenty porovnali s motorem D5 a pohonem všech kol. Postavili jsme proti němu Audi A6 Avant a BMW 5 Touring se šestiválcovými naftovými motory. Podívejte se zde. Kompletní přehled variant Volva V90, k nimž byly zatím zveřejněné ceny, najdete zde.

Nová volva řady 90 už se dají objednávat, u prodejců se objeví v září. Vůz už jsme v předstihu ve Španělsku zkoušeli a podrobný test kombíku přivezeme v nejbližších dnech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nový manažerský sedan Renault Talisman se prodává od 619 900 korun
Renault zveřejnil cenu nového sedanu střední třídy Talisman. Nástupce modelu Laguna se prodává od 619 900 korun. Tato cena se týká varianty s naftovým motorem 1.5 dCi a základní výbavy Life. Porovnali jsme nový talisman s konkurenty.
Nová Kia Optima - větší, úspornější, vybavenější a dražší
Kia uvedla na český trh druhou generaci sedanu Optima. Proti předchůdci se novinka zvětšila ve všech směrech, její motory jsou živější a výrazně úspornější, standard se rozšířil o řadu prvků výbavy. Zároveň vzrostla cena, vůz se prodává od 684 980 korun.
reklama
BMW řady 4: nové zážehové motory a turbodiesel nové generace na trhu
S nástupem jara nastalo v nabídce většiny modelových řad BMW na českém trhu doslova zemětřesení. Podívejme se podrobněji, jak se změnila skladba modelů a ceny u čtyřkové řady.
Desátý Mercedes E přijel s rekordně úspornými motory a sci-fi pomocníky
Mercedes začal na českém trhu prodávat desátou generaci ředitelské třídy E. Sedan vyšší střední třídy je proti předchůdci delší, dostal menší, úspornější a svižnější naftový motor, výrazně lepší výbavu a mírně vyšší ceny.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama