ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volkswagen zůstává přes ztrátu podílu na trhu suverénní evropskou jedničkou
16. března 2016

reklama
Evropský trh s novými auty rostl v únoru meziročně už třicátý měsíc v řadě. Tentokrát o výrazných čtrnáct procent. V plusu byly všechny země kromě dvou a všechny značky s výjimkou jedné. Škoda se po lednovém 11. místě vrátila do elitní desítky.

Hlad Evropanů po nových osobních autech se zvětšuje. Loni v únoru se v zemích Evropské unie a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) prodalo téměř 1,1 milionu vozů, tedy o 14 procent více než loni. Šlo o nejlepší výsledek od roku 2008 a zároveň o třicátý růstový měsíc v řadě v meziročním porovnání.  

V plusu je 26 z 28 sledovaných zemí s výjimkou Nizozemí a Řecka. Český trh patřil s osmnáctiprocentním meziročním zlepšením mezi nadprůměrně růstové. Článek, který se mu věnuje, můžete číst zde. Velký zájem o nová auta sledujeme na nejdůležitějších trzích - v Německu (+12 %), ve Francii (+13 %), Španělsku (+13 %), Itálii (+27 %) i Velké Británii (+8 %). Černá čísla jsme v druhém letošním měsíci zaznamenali u všech sledovaných značek kromě Seatu. 

Ten patří pod křídla koncernu Volkswagen sužovaného aférou Dieselgate, která ale v Evropě zákazníky příliš neodrazuje. Kromě Seatu sice ztratila podíl na trhu i značka Porsche nebo VW, ta ale stále zůstává suverénní evropskou jedničkou a Golf (na obrázku) nejprodávanějším modelem. Škoda rostla stejně jako celý trh a Audi dokonce rychleji. Celkově koncern Volkswagen přišel proti loňsku jen o 1,4 procenta trhu a stále mu patří nedostižných 24 procent.  

Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním únoru v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:

1. Volkswagen     125 058 (1. i v celém roce 2015)

2. Renault            77 005 (3.)

3. Ford                 73 440 (2.)

4. Peugeot           71 131 (5.)

5. Opel                71 122 (4.)

6. Fiat                  60 730 (7.)

7. Audi                 57 753 (6.)

8. BMW               55 931 (9.)

9. Mercedes         54 460 (8.)

10. Škoda             49 797 (10.)

11. Citroën            45 309 (12.)

12. Toyota            44 745 (11.)

13. Nissan            40 074 (13.)

14. Hyundai          35 324 (14.)

15. Kia                 31 308 (15.)

16. Dacia             29 647 (16.)

17. Seat               25 383 (17.)

18. Volvo              20 580 (18.)

19. Mazda            17 351 (19.)

20. Suzuki            12 796 (20.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Největším meziročním růstem se ze sledovaných značek v únoru chlubí Jaguar, který prodal téměř trojnásobek aut proti loňsku. Vysoký nárůst vidíme také u Hondy (+49 %). Ze značek TOP 20 je na tom nejlépe Mazda (+45 %), v první desítce Fiat (+24 %) a Mercedes (+21 %).

Po prvních dvou měsících letošního roku rostl trh s novými osobními auty v EU a EFTA o deset procent, Škoda si polepšila o 10,5 %. Nejlépe jsou na tom Jeep (+168 %), Honda (+46 %) a Mazda (+41 %), ze značek TOP 10 Opel, Audi a Mercedes s růstem o 15 procent. V minusu jsou letos kromě Seatu (-6 %) také Mitsubishi (-9 %) a Nissan (-2 %). 

reklama
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Golf
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama