ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Volkswagen začal v Česku předprodej druhé generace SUV Tiguan
25. ledna 2016

reklama
Nový Volkswagen Tiguan je větší, svižnější, úspornější, lépe vybavený a dražší než první generace. Zatím se nabízí v předprodeji pouze několik verzí, v příštích měsících bude k dostání i nejlevnější provedení 1.4 TSI/92 kW Trendline od 560 900 korun.

Volkswagen Tiguan patří mezi nejúspěšnější vozy kategorie SUV v Česku, jak se můžete přesvědčit v žebříčku nejčastěji registrovaných aut v roce 2015. Importér zveřejnil první ceny nové generace univerzálního rodinného modelu a začal jeho předprodej v Česku. Zákazníci mohou tento týden paralelně objednávat obě generace Tiguanu, příští týden už lze starší verzi, jejíž podrobný test čtěte zde, kupovat pouze ze skladů. Nový Tiguan se na prodejnách v Česku objeví až v pátek 13. května. Do té doby už budeme mít za sebou jeho podrobné testy.

Nyní známe základní technické informace a ceník některých verzí. Nový Tiguan narostl proti první generaci o šest centimetrů. Měří tak na délku 4,49 m a přiblížil se tak k hranici 4,5 m, která je pro nás dělící čárou mezi nižší střední třídou (kompakty) a střední třídou. Bereme ho jako největší kompaktní SUV na trhu, jeho největší konkurenti tedy budou pocházet z "obou břehů". Z toho kompaktního půjde zejména o Hyundai Tucson, Renault Kadjar a Nissan Qashqai, ze střední třídy o Ford Kuga, Hondu CR-V a Toyotu RAV-4.

V první vlně se nový Tiguan nabízí pouze s dvoulitrovými čtyřválcovými motory jak na benzin tak naftu. Přímému srovnání s předchozí generací můžeme podrobit verzi 2.0 TDI s maximálním výkonem 110 kW a pohonem předních kol. Ta je jak dynamičtější (sprint z 0 na 100 km/h zvládá za 9,3 s, tedy o půl vteřiny rychlejší než předchůdce) tak úspornější (podle výrobce si řekne o 4,7 l nafty na každých 100 km, tedy o 0,3 l méně než první generace). Podobné je to u té samé verze s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. I ta je o půl vteřiny svižnější než dříve a sprintuje stejně rychle jako předokolka s manuálním řazením, ale pouze o deci úspornější (5,6 l). Benzinový dvoulitr a pohonem všech kol a automatem dosahuje stovky za 7,7 s a jeho papírová spotřeba činí 7,3 l na 100 km.

V porovnání s ostatními SUV nižší střední třídy jsou první odtajněné naftové verze nového VW Tiguan průměrně svižné a předokolka i průměrně žravá. Vůz s pohonem všech kol patří mezi kompaktní SUV s nadprůměrnou konzumací nafty. Benziňák potěší svižností, ale je to docela žrout.

V průběhu února Volkswagen zveřejní ceny a technické údaje k dalším verzím zahrnujícím i benzinovou čtrnáctistovku s výkonem až 110 kW nebo silnější naftovou verzi produkující až 140 kW. V březnu se dočkají i zájemci o základní verze 1.4 TSI/92 kW a 2.0 TDI/85 kW. V dubnu naopak ti, co chtějí co nejnadupanějšího Tiguana. Do nabídky přibudou motorizace 2.0 TDI 4Motion/176 kW a 2.0 TSI 4Motion/162 kW.

Zatím jsou v nabídce pouze dvě verze výbavy - Comfortline a Highline. Později přibude i základní Trendline a designová R-Line.

Výbava Comfortline u nového Tiguanu je bohatší než například akční verze Maraton Edition u první generace. Navíc obsahuje třeba třízónovou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, kolenní airbag, multifunkční volant nebo modernější multimediální soustavu. Chybí ale xenonové světlomety nebo prodloužená záruka. Za tu se musí připlácet, v ceně je pouze základní dvouletá. Obdobný motor 2.0 TDI 4Motion DSG stojí u novinky ve výbavě Comfortline o 23 tisíc víc než u první generace s výbavou Maraton Edition..

Aktuální nejnižší cena nového Volkswagenu Tiguan je 735 900 korun za verzi 2.0 TDI/110 kW s pohonem předních kol a výbavu Comfortline. Varianta 1.4 TSI/92 kW Trendline přijde na 560 900 korun. V rámci SUV nižší střední třídy jde o vysokou vstupní cenu. Když ale porovnáme nový Volkswagen Tiguan například ve variantě 2.0 TDI/110 kW s pohonem všech kol 4Motion s automatickou převodovkou DSG s podobně vybavenými a motorizovanými konkurenty, zjistíme, že poměrem ceny a výbavy v negativním slova smyslu nevyčnívá. Udělali jsem to s modely Hyundai Tucson a Mazda CX-5. Podívejte se zdeParametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vyšší výbava nového Volkswagenu Tiguan označovaná jako Highline má k dobru například statické LED světlomety, digitální přístrojový panel, adaptivní tempomat udržující nejen řidičem nastavenou rychlost, ale také vzálenost od nejbližšího vozidla, parkovací kameru nebo inteligentní klíč, který stačí mít stále v kapse. Kompletní ceník dosud zveřejněných verzí nového Tiguanu si můžete prohlédnout zde.

reklama
8. července 2016
Test Volkswagen Tiguan
Recenzi nového Volkswagenu Tiguan jsme rozšířili o třídenní zkušenost s nejsilnější naftovou verzí a designovým paketem R-Line. Testovali jsme ji na více než tisícovce kilometrů včetně německých dálnic.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Tiguan
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Renault přivezl do Česka univerzální model Kadjar. Zvládne asfalt i terén
Automobil oblíbené kategorie SUV nižší střední třídy začal vyrábět i Renault. Auto do městské džungle i terénu se jmenuje Kadjar a jezdí s pohonem přední nápravy, nebo všech kol. Prodává se od 489 900 Kč.
Napůl nový VW Caddy dostal místo naftových šestnáctistovek dvoulitry
Volkswagen ukázal čtvrtou generaci dodávky VW Caddy včetně osobní verze, kterou postavil na platformě předchůdce. Výrazně se změnily parametry motorů. Uspoří proti současnému modelu i 1,1 l benzinu na 100 km. Zlepšila se výbava, zvýšily ceny.
reklama
Hyundai Tucson, nové prostorné SUV z Česka, se nabízí od 529 990 Kč
Tucson střídá v modelové řadě značky Hyundai model ix35. Novinka mezi kompaktními SUV se bude stejně jako předchůdce vyrábět v Nošovicích. Je prostornější, úspornější a dražší. Základní verze stojí 529 990 korun.
Nová Honda HR-V láká na rekordně úsporné motory
Honda HR-V bude konkurovat Škodě Yeti. Kompaktní SUV nabízí pouze pohon přední nápravy, ve své kategorii trhá rekordy v úspornosti. Prodávat se bude od 469 900 korun s benzinovou patnáctistovkou.
Nový Opel Astra dostal další motory a ceník pro karoserii kombi
Nový Opel Astra už se dá v Česku objednávat i jako kombík, který výrobce označuje Sports Tourer. Prodává se o 25 tisíc dráž než hatchback, tedy od 344 900 korun. Novou Astru také pořídite se silnějšími motory než dosud.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama