ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Trax a Captur mají pět hvězd od Euro NCAP. Sandero čtyři a Evalia tři
29. května 2013

reklama
Čtveřice nových aut prošla nárazovými testy Euro NCAP. Nejlevnější vůz na českém trhu Dacia Sandero získal čtyři hvězdy. Plným počtem pěti hvězd se chlubí SUV Chevrolet Trax a Renault Captur. Jen tři má Nissan NV200 Evalia.

Dacia Sandero se v Česku prodává od 159 900 korun a spolu se sourozencem Loganem tak jde o nejlevnější nová auta v Česku. Přesvědčit se můžete v žebříčku všech nových vozů do 200 tisíc zde. S napětím se čekalo, jak si laciný hatchback velikosti Škody Fabia povede v nárazových testech. Zvláště poté, co jiná dacia, rodinná Lodgy, vybojovala loni pouze tři hvězdy z pěti (podrobnosti zde).

Modernizované Sandero nakonec získalo čtyři hvězdy a vylepšilo tak tříhvězdičkový výsledek předchůdce z roku 2008. Jde o nejlepší vysvědčení vozu Dacia v historii testů Euro NCAP. Stydět se Sandero nemusí ani za dílčí výsledky testu, když ochrana dospělé posádky dosáhla 80 % a dětí 79 %.

Největší problém měla Dacia Sandero s bočním nárazem na sloup rychlostí 29 km/h, kdy se hrudník řidiče ocitl ve čtvrtém pásmu ohrožení z pěti možných. V této situaci hrozí velké riziko zranění. Kritiku si zaslouží i hlavové opěrky, které nedokáží ideálně ochránit krk předních cestujících po nárazu zezadu. Ostatní testy zvládlo Sandero se ctí. Ceník Dacie Sandero najdete zde a podrobný test čtěte zde.

Ještě lépe dopadli zástupci nových kompaktních kříženců terénních aut a hatchbacků. Nejen maximálními pěti hvězdami, ale především téměř bezchybnou ochranou dospělé posádky na úrovni 94 procent se prezentoval Chevrolet Trax (na snímku). Kompaktní SUV přitom patří ve své kategorii k nejlevnějším, dá se objednat již od 329 900 korun. Kompletní ceník auta, které do českých prodejen přijede v červnu, najdete zde. Podrobný test čtěte zde.

Jen o něco hůře, ale stále s plným počtem hvězd, dopadl menší Renault Captur. Podobně jako u Dacie Sandero by měl i u něj řidič v ohrožení hrudník při bočním nárazu na sloup a krk při "polibku" jiného auta zezadu. Zato čelní ránu zvládl téměř bezchybně. Captur, který na rozdíl od Traxe vůbec nenabízí pohon všech kol, se prodává od 299 900 korun a jeho kompletní ceník najdete zde.

Nejhorší výsledek zaznamenal víceúčelový Nissan NV200 Evalia. Vůz kategorie MPV odvozený od dodávky získal od Euro NCAP jen tři hvězdy a 68 procent za ochranu dospělé posádky. Kromě podobných problémů jako u výše zmíněných dalších dvou zástupců koncernu Renault-Nissan s hrudníkem při nárazu na sloup a krkem při zadním ťukanci se Evalia moc neukázala ani při čelním nárazu. Místo řidiče se ukázalo jako ne zcela stabilní, zvlnila se podlaha.

A jak bezpečné je vaše současné nebo budoucí auto? Výsledky nárazových testů Euro NCAP pro většinu nových vozů prodávaných na českém trhu včetně videí ze zkoušek si můžete prohlédnout zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Zajímavý nový prvek výbavy - Ford Mondeo dostane nafukovací pásy
Už brzy zřejmě rozšíříme naše databáze o nový prvek výbavy. Příští generace Fordu Mondeo, která přijede začátkem roku 2013, totiž dostane nafukovací pásy. Ty fungují částečně i jako airbag.
Šest novinek prošlo nárazovými testy. Volvo V40 přepisovalo historii.
Nové generace modelů Kia cee´d, Renault Clio a Audi A3, nový Ford B-MAX, Volvo V40 a pick-up Isuzu D-MAX - to jsou auta, která nově prošla nárazovými testy. Jak dopadla a co zajímavého rozbíjení nových vozů přineslo?
reklama
Pět hvězdiček za bezpečnost Škodě Rapid, jen tři Dacii Lodgy
Patnáct nových modelů prošlo nárazovými testy Euro NCAP. Jediným z nich, který nezískal plný počet hvězd, je levná rodinná Dacia Lodgy. Zato dvojčata z Mladé Boleslavi Škoda Rapid a Seat Toledo prošla bez zaváhání.
Jen tři hvězdy z nárazových testů Euro NCAP pro kolínská trojčata
Toyota Aygo prošla nárazovými testy Euro NCAP. Nezávislá organizace jí udělila pouze tři hvězdy z pěti možných a výsledek připsala i sourozencům Citroënu C1 a Peugeotu 107.
Nejbezpečnější auta roku 2012 podle crash testů Euro NCAP
Organizace Euro NCAP vydala přehled nejbezpečnějších aut v jednotlivých kategoriích na základě výsledků loňských crash testů. Nejvíce vítězství zaznamenal Ford. Volvo V40 bylo vyhlášeno nejbezpečnějším vozem všech dob.
Nová Octavia zářila v nárazových testech. Je bezpečnější než předchůdkyně.
Nejen dnes už téměř povinných pět hvězd na celkovém vysvědčení, ale hlavně vynikající výsledky v jednotlivých hodnocených oblastech - tak si vedla nová Škoda Octavia v nárazových testech Euro NCAP.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama