ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Toyota Avensis prošla důkladnou modernizací. Dostala diesely od BMW
17. června 2015

reklama
Manažerský sedan a kombík Toyota Avensis se chlubí novou vizáží i technikou. Novinku představují například naftové motory od BMW, benzinovým klesla spotřeba. Posílila výbava, zvedly se ceny. Modernizovaný Avensis se prodává od 614 900 korun.

Současná generace Toyoty Avensis se vyrábí už od roku 2009 a jednu modernizaci už absolvovala koncem roku 2011. Ta letošní je větší a týká se spousty věcí. Docela výrazně se změnil design přední části karoserie, zcela přepracovaná je přístrojová deska, místo naftových motorů od Toyoty se pod kapotu nastěhovaly čtyřválce značky BMW, benzinové pohonné jednotky splňují emisní normu Euro 6 a snížila se jejich spotřeba, přibyly nové prvky výbavy a zvýšily se ceny.

Designerské změny na přídi auta Avensis protáhly o čtyři centimetry. Sedan nyní měří na délku 4,75 m a kombík (na snímku) 4,82 m, což jsou rozměry běžné pro střední třídu. Ostatní parametry zůstaly zachovány.

Drtivá většina manažerských aut se prodává s naftovými motory. Toyota se rozhodla neinvestovat do jejich drahého vývoje v souvislosti s plněním přísných emisních norem Euro 6 a nakoupila motory od BMW. Základní šestnáctistovka disponuje výkonem 82 kW, z 0 na 100 km/h zrychlí za 11,4 s a podle výrobce spotřebuje průměrně 4,2 l nafty na 100 km. Silnější dvoulitr nabízí 105 kW, stovky dosáhne za 9,5 s a konzumuje 4,5 l. Při porovnání s předchozím dvoulitrem Toyoty má 14 kW k dobru, ale na stovku z místa sprintuje jen o 0,2 s dříve. Oba motory dělají z Avensisu nadprůměrně úsporné manažerské auto, ten slabší ale také jedno z nejlínějších. Dvoulitr poskytuje průměrnou dynamiku. Parametry nových naftových motorů Avensisu můžete porovnávat s ostatními sedany nebo kombíky střední třídy v přehledných tabulkách zde.

Ani jeden z turbodieselů nelze kombinovat s automatickou převodovkou, řadí se pouze šestistupňově manuálně.

Benzinové motory se inovovaly jen mírně. Toyota zůstává u čtyřválců bez turba s objemy 1,6, 1,8 a 2,0 l, ale snížila jejich spotřebu o 0,4 až 0,7 litru. Ta se pohybuje v úzkém rozmezí od 6,0 po 6,2 l naturalu na každých sto kilometrů, což je v rámci konkurence obvyklá hodnota. Všechny ale zároveň patří mezi línější.

Ceny nejdostupnější Toyoty Avensis v provedení 1.6 Live se proti verzi před modernizací zvýšila o značných 85 tisíc na minimálních 614 900 korun. Ještě před dvěma lety se Avensis dal pořídit už od 430 tisíc a patřil k cenovým trhákům mezi manažerskými sedany a liftbacky, teď existuje spousta dostupnějších konkurentů. Všechny jejich verze do 620 tisíc korun seřazené od nejlevnější si můžete prohlédnout zde.

Nejnižší výbava Live si proti dřívějšímu prvnímu stupni Power polepšila například o asistent rozjezdu do kopce, omezovač rychlosti nebo předkolizní bezpečnostní systém, který při hrozícím nárazu v rychlostech od 10 do 80 km/h informuje řidiče o nutnosti brzdit a pokud ten nereaguje, zpomaluje i bez jeho přičinění. Výbava ale není moc bohatá. Klimatizace nebo audiosystém jsou u manažerských aut samozřejmostí, za zmínku stojí možná multifunkční kožený volant. Padesátiprocentní slevu dostanete na paket Live+. Za patnáct tisíc tak standard lze rozšířit o mlhovky, tempomat nebo bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy. Výbava Live se kromě benzinové šestnáctistovky pojí i s naftovým motorem stejného objemu, takové provedení stojí od 629 900 korun.

Většina aut by se měla prodávat s druhou výbavou Active, která je o 55 tisíc dražší než Live. Kromě prvků paketu Live+ obsahuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém Toyota Touch s osmipalcovou dotekovou obrazovkou na středovém panelu, která zobrazuje i obraz z parkovací kamery, další barevný displej (4,2ˇˇ) mezi přístroji, litá kola, automatické přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly, upozornění na opuštění jízdního pruhu, rozeznávání dopravních značek nebo čalounění v kombinaci semiš (alcantara) a látka.

Jde tedy už o slušně vybavené manažerské auto. Na parádně vybavené se změní po objednání dalších paketů za poloviční cenu.

Výbava Active je dostupná se všemi motory. Modernizovanou Toyotu Avensis 1.6 D-4D Active jsme porovnali s inovovaným vozem Hyundai i40 a novou Škodou Superb - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejvyšší výbava faceliftované Toyoty Avensis se nazývá Executive a je k dostání pouze s dvoulitrovými motory. Stojí o 125 tisíc víc než Active a standard navyšuje například o osmnáctipalcová kola, navigaci, kožené čalounění nebo světlomety s LED technikou a natáčením do zatáček. Kompletní ceník modernizované Toyoty Avensis naleznete zde.

Parametry motorů i složení výbav se téměř beze změn vztahují také na kombi verzi označovanou Touring Sports. Příplatek za ní činí vždy pouze dvacet tisíc, takže je pravděpodobné, že bude její prodej nad sedanem převažovat.

Porovnali jsme modernizovanou Toyotu Avensis Touring Sports s novým naftovým motorem 2.0 D-4D a výbavou Active s Peugeotem 508 SW a Volkswagenem Passat Variant - podívejte se zde. Kompletní ceník kombíku od Avensisu naleznete zde.

Modernizovaná Toyota Avensis se už nyní dá objednávat, fyzicky budou první vozy u prodejců v červenci. Jak sedan tak kombík už jsme v předstihu na mezinárodní prezentaci zkoušeli a podrobné testy zveřejníme v nejbližších týdnech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama