ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Subaru Levorg - nový kombík s pohonem všech kol stojí od 759 tisíc
8. října 2015

reklama
Subaru uvedlo na český trh nový sportovně laděný kombík na pomezí kompaktů a manažerských aut. Prodává se výhradně s pohonem všech kol, benzinovým turbomotorem a automatickou převodovkou. Stojí od 759 tisíc, ve standardu disponuje bohatou výbavou.

Subaru Levorg částečně navazuje na tradici dříve v Česku prodávaného modelu střední třídy Legacy - a to už svým jménem. Kdy si ho rozebereme po slabikách, tak nám vypadne LEgacy, reVOlution a touRinG - tedy Legacy, revoluce a kombík. Docela jsme si lámali hlavu, než jsme Levorg také zařadili do střední třídy a tedy mezi manažerské kombíky, i když odkazování na Legacy tomu napovídá. Také délkou karoserie 4,69 m na její spodní okraj patří. Sice ho přerostl Opel Astra Sports Tourer řadící se mezi kompakty a jen půl centimetru chybí Škodě Octavia Combi, ale naopak kratší jsou kombíky střední třídy BMW 3 Touring nebo Volvo V60. Zato rozvorem, tedy vzdáleností mezi nápravami, Levorg plně zapadá mezi kompakty stejně jako šířkou. Jde tedy o vůz nacházející se prakticky přesně na rozhraní dvou automobilových tříd.

Další zvláštnost Subaru Levorg představuje nemožnost výběru mezi motory, převodovkami nebo typem pohonu. K dispozici je výhradně s pohonem všech kol, benzinovým turbomotorem 1.6 GT a automatickou převodovkou CVT. V základní verzi se sedmnáctipalcovými koly si podle výrobce řekne o 6,9 l naturalu na každých 100 kilometrů, vyšší stupně výbavy žerou o dvě deci výš. V rámci ostatních benzinových kombíků s pohonem všech kol a automatem jde o průměrné hodnoty. Zrychlení z 0 na 100 km/h během 8,9 s v absolutním měřítku nevypadá zle, ale při porovnání s přímou konkurencí se Levorg řadí k nejlínějším.

Nejlevnější Subaru Levorg 1.6 GT Trend Lineartronic přijde na 759 tisíc korun. To je na první pohled i na kombi střední třídy dost vysoká částka. Jenže pokud bychom výběr omezili pouze na auta s pohonem všech kol a automatem, zjistíme, že je Levorg druhým nejdostupnějším vozem po Škodě Superb Combi. Přehled všech takových verzí do jednoho milionu korun naleznete zde.

Už základní výbava Subaru Levorg pojmenovaná Trend zahrnuje velkorysý výčet prvků. Jde třeba o dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedmnáctipalcová litá kola, multimediální displej s barevnou dotekovou obrazovkou, LED přední světlomety, vyhřívání předních sedadel, tempomat, bezklíčové ovládání zámku a startování, sedm airbagů nebo pětiletou záruku omezenou ujetím 200 tisíc kilometrů.

Porovnali jsme nejlevnější Subaru Levorg se Škodou Octavia Combi a Opelem insignia Sports Tourer. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhá výbava Subaru Levorg se označuje Comfort, stojí o padesát tisíc víc, a přidává ke standardu mimo jiné o větší osmnáctipalcová kola, sportovní přední sedadla, elektricky ovládané střešní okno nebo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Nejvyšší stupeň Sport za dalších osmdesát tisíc obohacuje Levorg třeba o navigaci na větším šestipalcovém displeji, kožené čalounění nebo elektrické ovládání sedadla.

Levorg se tak mimo jiné stává alternativou nedávno uvedené nové generace Subaru Outback pro ty, kdo nepotřebují kombi do terénu, ale spíše na silnici, spokojí se s o něco menší velikostí, jde jim o sportovnější projev a mají o něco menší rozpočet.

Test Subaru Levorg přivezeme v nejbližších týdnech.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama