ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škodovky méně žerou, ale více stojí. Octavia až o 13 tisíc
24. dubna 2015

reklama
Škoda Auto změnila nabídku modelů Octavia, Yeti, Citigo a Rapid. Nové motory splňují emisní normy Euro 6 a spotřebují méně paliva. Zároveň ale došlo k navýšení cen. Přinášíme krátký souhrn a detaily k Octavii.

Změna modelového roku letos přinesla v cenících většiny škodovek pořádné zemětřesení.

Minivůz Citigo plošně zdražil o 1800 korun, limitovaná edice Monte Carlo o 3300 korun. Motory splňují stejně jako u všech ostatních modelů emisní normu Euro 6.

Nová Fabia a Fabia Combi edici Monte Carlo uvádí, mírně se zvýšila spotřeba jejích naftových motorů. Ceny zůstaly.

Největší změny se odehrály u Rapidu, který dostal v modelovém roce 2016 bohatší výbavu, silnější a až o litr úspornější motory a v některých případech nejen vyšší, ale i nižší ceny. Ovšem suverénně nejoblíbenější akční verze Fresh zdražila až o 26 tisíc a je nově stejně jako již dříve u Rapidu Spaceback dostupná pouze při pořízení auta na splátky od ŠkoFinu. Z nabídky zcela vypadl tříválec 1.2/55 kW.

Terénní Yeti zdražil v rozmezí od 8 po 17 tisíc, ceny zůstaly pouze u akční verze Fresh Ambition, která se dá však pořídit pouze na splátky se ŠkoFinem. Nové motory mají v některých případech vyšší výkon a spotřebu nižší až o 0,8 l.

Malé MPV Roomster už se přestalo vyrábět a doprodává se pouze ze skladů. Nástupce se nebude vyrábět v Česku, ale v Polsku, a půjde o derivát VW Caddy. Po kliknutí na aktivní jméno modelu se dostanete k ceníkům, v nichž najdete nejen verze modelového roku 2016, ale také ze skladů se doprodávající varianty původní.

Podrobně se dnes budeme věnovat Octavii. Její základní motor 1.2 TSI/63 kW spotřebuje po modernizaci 4,8 l benzinu, tedy o 0,4 l méně než dříve. Další technické údaje včetně dynamiky dané zrychlením z 0 na 100 km/h zatím nejsou k dispozici, což platí u všech nových motorů každé modernizované škodovky. Silnější varianta motoru 1.2 TSI v Octavii posílila o 4 kW na maximálních 81 kW a její spotřeba se snížila o 0,3 l na 4,9 l. Objemnější motor 1.4 TSI/110 kW dostal 7 kW k dobru a žere 5,1 l naturalu na 100 km, tedy o 0,4 l méně než dřív. Spotřeba verze s automatickou převodovkou DSG se snížila dokonce o půl litru na 4,8 l. Motor 1.8 TSI si řekne v závislosti na verzi o 0,1 až 0,3 l méně než dříve. Dvoulitr pohánějící sportovní variantu RS dostal silnější verzi s maximem až 169 kW.

Nejslabší turbodiesel 1.6 TDI/66 kW si polepšil o 0,4 l na spotřebu 3,7 l nafty na 100 km. Silnější verze s 81 kW dostala 4 kW výkonu k dobru a její spotřeba se v závislosti na verzi snížila o 0,1 až 0,4 l. Nejméně žravé provedení s převodovkou DSG spotřebuje také jen 3,7 l nafty na 100 km. Z nabídky vypadla dříve nejúspornější varianta GreenLine. Dvoulitr nyní disponuje v nejslabším provedení výkonem až 110 kW (+7 kW) a jeho spotřeba se snížila až o půl litru na rovné čtyři litry s manuálním šestistupňovým řazením. Varianta s výkonem 135 kW pro sportovní verzi RS spotřebuje o 0,2 až 0,3 l nafty méně a s manuálním řazením si nyní řekne jen o 4,4 l/100 km.

Většina octavií zdražila a to v rozpětí od 5 po 13 tisíc podle motoru. Ceny se nezvýšily pouze u motorů 1.4 TSI G-TEC na zemní plyn CNG, 1.8 TSI a 2.0 TDI/135 kW 4x4. Nejlevnější Škoda Octavia v provedení liftback tak nyní přijde na 347 900 korun. Jde o variantu 1.2 TSI/63 kW Active. Mezi pětidveřovými hatchbacky, sedany a liftbacky nižší střední třídy jde o jednu z vyšších vstupních cen, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí do 350 tisíc korun zde.

U Škody Octavia Combi (na snímku) i její sportovní varianty RS došlo k identickým změnám s tím, že spotřeby se mohou od liftbacku lišit v řádu desetinek. Nejdostupnější kombík od Octavie nyní přijde na 377 900 Kč. Porovnali jsme Škodu Octavia Combi 1.6 TDI/81 kW Ambition s modernizovaným Hyundaiem i30 kombi a Peugeotem 308 SW - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Motory terénní Škody Octavia Scout mají nově spotřebu nižší až o 0,3 l, model zdražil o tři tisíce korun. Nejlevnější provedení 2.0 TDI/110 kW 4x4 se tak prodává od 693 900 korun.

K podrobnému popisu změn u ostatních škodovek se postupně dostaneme v nejbližších dnech. 

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama