ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda zveřejnila ceník nového Superbu. Porovnali jsme ho se soupeři
10. března 2015

reklama
Základní cenu nové Škody Superb 599 900 Kč jsme se dozvěděli na ženevském autosalonu. Teď známe kompletní ceník všech motorizací včetně standardní a příplatkové výbavy. Srovnali jsme škodovku se současnou verzí i konkurencí.

Škodu Superb už jsme měli dříve možnost si pořádně prohlédnout, změřit parametry jejího interiéru a zavazadlového prostoru a porovnat s konkurencí papírové hodnoty dynamiky a spotřeby (podrobnosti zde). Dokonce jsme dostali šanci se zamaskovaným prototypem jezdit (více zde). Teď automobilka odkryla další tajenku - kompletní ceník třetí generace manažerského liftbacku, který se dá ode dneška objednávat u prodejců.

Nejnižší cena nové Škody Superb je 599 900 korun za verzi poháněnou benzinovým turbomotorem 1.4 TSI/110 kW se schopností samočinně vypínat v případě potřeby dva válce motoru ze čtyř (ACT - Active Cylinder Management). Současný Superb se doprodává od 552 900 korun se stejným motorem, ale ve slabší specifikaci 92 kW a bez hrátek s válci. Ta se bude nabízet i u novinky, ale jen na některých trzích, v Česku nikoli.

Necelých šest set tisíc, to je mezi sedany a liftbacky střední třídy obvyklá zaváděcí cena. Existuje řada dostupnějších, ale také dražších aut. Nejlevnější z konkurentů, Renault Laguna, začíná na 479 900 korunách. Přehled všech verzí manažerských "limuzín" střední třídy s cenou do 600 tisíc si můžete prohlédnout zde.

Základní stupeň výbavy se označuje stejně jako u doprodávajícího se Superbu jménem Active. Standardní výbava novinky si polepšila o některé bezpečnostní systémy. Jde například o Front Assist monitorující dění před autem a schopný ve městě při nízkých rychlostech samočinným brzděním zabránit kolizi. Novinku představuje i multikolizní brzda, která po případném nárazu auto zastaví, aby se dál neotloukalo jako kulečníková koule. V novém Superbu už nenajdete ruční brzdu, ale pouze elektronickou parkovací.

Nový Superb si proti tomu současnému polepší i o standardně montovaný omezovač rychlosti a dešťový senzor automaticky spouštějící stěrače. Zato ubyly přední mlhovky nebo automatické zapínání světlometů, rádio už nedisponuje CD přehrávačem, což je trend u většiny nových modelů. Minulostí je i TwinDoor neboli možnost dvojího otvírání zádě - buď pouze víka jako u sedanu, nebo celých dveří. Novinka je pouze liftbackem, otvírají se tedy celé páté dveře.

Stejně jako dříve obsahuje základní výbava Škody Superb například klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou na sobě nezávislých zónách, šestnáctipalcová litá kola, nechybí autorádio s pětipalcovým barevným displejem, osmi reproduktory a USB přípojkou, zadní parkovací senzory nebo kožený potah volantu a řadicí páky. I na poměry manažerských aut jde o slušně vybavený vůz.

Základní výbava Active se váže i s dalšími verzemi motoru 1.4 TSI, tedy s automatickou převodovkou DSG nebo pohonem všech kol (obě tyto varianty jsou za 664 900 korun). Nový Superb tak bude nejdostupnějším sedanem nebo liftbackem střední třídy s pohonem všech kol v Česku. U dosavadní verze je nutné sáhnout minimálně po motoru 1.8 TSI 4x4 za 677 900 korun.

Nová Škoda Superb Active se nabízí i s naftovými motory 1.6 TDI/88 kW (od 600 900 Kč, +18 tisíc proti současnému 1.6 TDI/77 kW) a 2.0 TDI/110 kW (od 640 900 Kč, +28 tisíc proti současnému 2.0 TDI/103 kW). Sluší se dodat, že motory u novinky jsou nejen výkonnější a dynamičtější, ale také papírově úspornější.

Porovnání současné a nové Škody Superb si můžete prohlédnout na příkladu verze 1.6 TDI Active - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhá výbava nové Škody Superb se opět nazývá Ambition a měla by uspokojit i choutky náročnějších manažerů. Za příplatek 65 až 67 tisíc obohacuje výbavu například o adaptivní xenonové světlomety s ostřikovači, LED denním svícením a mlhovkami, větší sedmnáctipalcová kola, elektrické ovládané sedadlo řidiče s pamětí nastavení a to i pro zrcátka, lepší multimediální systém Bolero obsahující i možnost legálního telefonování za jízdy prostřednictvím bluetooth handsfree, ale také deštníky v odkládacích schránkách řidiče a spolujezdce.

Škodu Suberb 2.0 TDI/110 kW Ambition jsme porovnali s oblíbenými manažerskými vozy, novými generacemi Fordu Mondeo a VW Passat - podívejte se zde.

Výbava Ambition je "nástupní stanicí" pro zájemce o výkonnější motory 1.8 TSI (od 711 900 Kč), 2.0 TSI/162 kW (od 826 900 Kč), 2.0 TSI/206 kW 4x4 (od 956 900 Kč) a 2.0 TDI/140 kW (od 751 900 korun). Pohon všech kol lze mít ve verzi Ambition i s naftovými motory 2.0 TDI obou výkonových provedení.

Třetí výbava Style a nejvyšší verze Laurin&Klement poslouží zájemcům o vyšperkované manažerské auto s koženými sedadly, navigací, adaptivním tempomatem udržujícím nejen rychlost, ale také vzdálenost od nejbližšího vozidla, nastavitelnou tuhostí tlumičů, poloautomatickým parkováním s kamerou nebo třeba bezdotykovým ovládáním pátých dveří (stačí udělat pohyb nohou pod autem). Zájemce o takto vybavené auto potěší, že stojí méně než srovnatelné verze současného Superba.

Za příplatek lze mít u novinky další bezpečnostní systémy jako třeba čtení a zobrazování dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu, samočinné udržování jízdního pruhu, nebo třeba palubní připojení k internetu. Kompletní ceník nové Škody Superb včetně vybraných prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických parametrů vozu naleznete zde. Oficiální zahájení prodeje vozu se plánuje na červen.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama