ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda zdražila většinu svých modelů. Octavii až o třináct tisíc
1. prosince 2014

reklama
Škoda zdražila modely Citigo, Roomster, Rapid, Yeti, Octavia a Superb. Zároveň obohatila jejich ceníky o nové pakety a nabízí za necelou tisícovku prodloužení záruky až na pět let. Podrobně se věnujeme modelu Octavia.

Minivůz Citigo stojí od 1. prosince plošně o 8500 korun víc než dříve a to ve třídveřové i pětidveřové verzi. Nejlevněji se prodává od 195 400 korun. Malá víceúčelová Škoda Roomster zdražila plošně o pět tisíc stejně jako její terénní verze Scout. O stejnou částku se zvýšila i cena kompaktního liftbacku Rapid i hatchbacku Rapid Spaceback. Ten zároveň dostal novou výbavu Monte Carlo zaměřenou na luxusnější a sportovnější svezení. Kompaktní SUV do lehčího terénu Yeti se od 1. prosince prodává o dvanáct až patnáct tisíc dráž. Novinku u něj tvoří akční série Fresh Ambition dostupná pouze při značkovém financování na úvěr. Cenovky manažerského Superbu i verze Combi vzrostly plošně o osm tisíc. Nové ceníky všech modelů i jejich testy najdete po kliknutí na aktivní jméno auta. Jediná škodovka, jejíž ceny zůstaly beze změn, je nová Fabia.

U všech modelů je nyní dostupná záruka na pět let omezená 100 000 ujetými kilometry za symbolický příplatek 990 korun.

Podrobně se dnes budeme věnovat modelu Octavia, dlouhodobě nejprodávanějšímu autu na českém trhu (aktuální statistiky obliby jednotlivých modelů v Česku podle prvních registrací naleznete zde).

Většina verzí Octavie zdražila o osm tisíc. Nejlevnější verze 1.2 TSI/63 kW Active se tak prodává od 342 900 korun a jde o její první zdražení od uvedení na trh začátkem roku 2013. Připomeňme, že její standard zahrnuje například rádio nebo sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče. Za klimatizaci se připlácí 11 500 korun v paketu Plus spolu s tónovanými skly.

Druhý stupeň výbavy pojmenovaný u nové Octavie Ambition stojí o šedesát tisíc víc než základní Active a obohacuje standard vozu například o klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání, mlhovky nebo palubní počítač informující třeba o spotřebě paliva. Výbavu Ambition lze na rozdíl od Activu kombinovat i se silnějšími motory 1.8 TSI a 2.0 TDI - a to i s automatickými převodovkami. Také ona se dá rozšiřovat o několik výhodných paketů, některé do ceníku přibyly nově.

Zdraženou Škodu Octavia 1.2 TSI/77 kW Ambition jsme porovnali s kratšími hatchbacky Fordem Focus a Volkswagenem Golf - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Akční verze Ambition Fresh (podrobnosti o ní se dočtete zde) zdražila pouze s motorem 1.2 TSI - a to o 4900 korun. Ostatní provedení o stovku zlevnily, nově lze s touto výhodnou verzí pořídit i variantu s pohonem všech kol 1.6 TDI/77 kW od 531 900 korun. Problém ale zůstává, že tyto suverénně nejvýhodnější verze octavií pořídíte pouze na dluh se značkovým financováním.

Třetí stupeň Elegance přidává za dalších padesát tisíc nad rámec výbavy Ambiente třeba lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty a rozdílnými teplotními zónami pro řidiče a spolujezdce, litá kola, vyhřívání předních sedadel nebo tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost.

Nejluxusnější verze Laurin & Klement stojí o dalších 86 tisíc víc než Elegance. Obsahuje navíc mimo jiné větší osmnáctipalcová kola, adaptivní xenonové světlomety, zadní sedadla s bočními airbagy a vyhříváním nebo interiér vyvedený v kombinaci semiše (alcantara) a kůže. Octavia Laurin & Klement se nabízí pouze s nejsilnějšími motory. Nejdostupnější provedení 1.8 TSI přijde na 656 900 korun.

O osm tisíc zdražila také ekologická verze GreenLine s nízkou spotřebou, která se nově prodává od 506 900 korun.

Kompletní ceník Octavie liftback naleznete zde, verzi Combi objevíte zde.

Škodu Octavia Combi 1.6 TDI Ambition jsme porovnali s vozy Hyundai i30 kombi a Peugeot 308 SW - podívejte se zde.

O osm tisíc zdražila také terénní verze Scout, která se dá aktuálně pořídit od 690 900 korun.

Cena sportovní Octavie RS se u obou typů karoserie zvyšuje už potřetí. Tentokrát o třináct tisíc. Od uvedení na trh v létě roku 2013 už se její cena na českém trhu zvedla o 27 tisíc. Nejlevnější varianta se nyní prodává od 648 900 korun, provedení Combi RS (na snímku) od 683 900 korun.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama