ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda zdražila fabie, superby a většinu octavií
19. listopadu 2015

reklama
Škoda Fabia včetně prodloužené varianty Combi zdražila o pět tisíc. Nejpopulárnější nové auto v Česku se tak prodává od 239 900 korun v krátkém provedení a od 267 900 korun jako kombík. Porovnali jsme ho s konkurenty.

Škodě Auto se v posledních měsících na tuzemském trhu velmi dařilo (podrobnosti z října zde), takže listopadové zdražení není překvapením. Plošně se týká modelů Superb (o 15 tisíc) a Fabia (o 5 tisíc - budeme se jí věnovat podrobněji), o sedm tisíc zdražila i většina octavií s výjimkou akční verze Fresh. Rapid stojí o čtyři tisíce víc v limitované verzi Monte Carlo a o tisícovku víc u akční varianty Fresh, což ale více než bohatě kompenzuje lepší standardní výbava. Také u Yetiho zdražila pouze varianta Monte Carlo (+4000 Kč), zvýhodněné provedení Fresh naopak dostalo lepší výbavu za stejnou cenu. Ceny modelu Citigo zůstaly stejné. Zdražení postihlo i některé příplatkové prvky výbavy škodovek, z nabídky zmizely některé pakety výbav.

Pod drobnohled si vezmene v posledních měsících nejpopulárnější nové auto na českém trhu - novou generaci Škody Fabia (na snímku). Její cena se plošně zvýšila o pět tisíc korun, takže nejlevnější varianta 1.0 MPI/44 kW Active nyní stojí 239 900 korun. Mezi přímými konkurenty jde stále spíše o nižší vstupní částku, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech pětidveřových malých hatchbacků s cenou do 250 tisíc korun. Zároveň se však řada podobně velkých aut dá pořídit za nižší ceny.

Nejlevnější variantu si navíc koupí málokdo, protože jí chybí klimatizace, která se prodává spolu s elektrickým ovládáním předních oken a vyhřívaných zpětných zrcátek a dalšími prvky za pět tisíc ve výhodném paketu Active Plus. Porovnali jsme nejdostupnější Škodu Fabia s modely Ford Fiesta a Hyundai i20 - podívejte se zdeParametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Největší zájem zákazníků se podle nás i nadále bude soustředit spíše na vyšší výbavy Ambition a Style se silnějšími motory 1.2 TSI. Například Fabia 1.2 TSI/66 kW Style s automatickou klimatizací, litými koly nebo multimediálním systémem s dotekovým displejem se po zdražení prodává za 310 900 korun.

Nový zvýhodněný paket Plus již od začátku dodávaný u běžných stupňů výbavy nově dostala i speciální edice Monte Carlo pro zájemce o sportovnější vzhled Fabie. Za deset tisíc dostane zákazník například automatickou klimatizaci nebo parkovací senzory.

Kompletní ceník zdražené Fabie hatchback si prohlédněte zde, k dispozici je i podrobný test.

Podobné změny jako u hatchbacku se odehrály i u kombíku, který stojí ve srovnatelné verzi vždy o deset tisíc víc než krátké provedení. Prodává se ale až od 267 900 korun, protože není dostupný se slabší verzí motoru 1.0 MPI/44 kW, ale až se silnější 55 kW variantou. S jedinými dvěma přímými konkurenty na českém trhu, Renaultem Clio Grandtour a Seatem Ibiza ST, jsme porovnali verzi 1.2 TSI/66 kW Ambition za 297 900 korun. Podívejte se zde.

Nabízíme i kompletní ceník Škody Fabia Combi. Test čtěte zde.

reklama
20. ledna 2015
Test Škoda Fabia
První testy nové Škody Fabia probíhaly v Portugalsku, jehož podnebí i kvalita silnic se od zimních českých reállií dost liší. Tentokrát jsme tedy novou generaci malé škodovky trápili doma. Dvacet dní a 2000 km.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Fabia
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama