ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda vybavila pohonem všech kol i Octavii liftback
21. října 2014

reklama
Škoda udělala změny v ceníku Octavie. Nově spojila základní karoserii liftback s pohonem všech kol. Na výběr jsou hned čtyři motory. Zároveň o čtyři tisíce zdražila nejlepší výbavu Octavie - Laurin&Klement.

Pohon všech kol tradičně patří k Octavii Combi. U základní karoserie Octavie, liftbacku, jej Škoda díky neustále rostoucímu zájmu o koncept 4x4 vrací do výroby po dlouhé době. Naposledy jej měla první generace modelu.

Nejlevnější Škoda Octavia s pohonem všech kol tak nyní stojí 535 900 korun - přesně za tolik se prodává verze s naftovým motorem 1.6 TDI/77 kW a výbavou Ambition. Jde o cenu o 35 tisíc nižší než za stejnou Octavii Combi.

Škoda Octavia se stává nejdostupnějším hatchbackem nebo liftbackem nižší střední třídy s pohonem všech kol. Přehled všech aut této kategorie se znakem 4x4 bez ohledu na typ karoserie s cenou do 600 tisíc najdete zde.

Proti Škodě Octavia 1.6 TDI s pohonem přední nápravy je "čtyřkolka" dražší o 55 tisíc. Kromě pohonu všech kol ale auto dostává k dobru i víceprvkové zavěšení zadní nápravy Multilink místo jednoduché zkrutné příčky a šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové.

Kromě 1.6 TDI se nabízí pohon všech kol u Škody Octavia liftback také s motorem 2.0 TDI/110 kW (od 595 900 korun), benzinovým 1.8 TSI s automatickou převodovkou DSG (od 615 900 Kč) a s naftovým 2.0 TDI/135 kW DSG (od 655 900 Kč). Poprvé se tak u běžného liftbacku objevuje nejsilnější naftový motor ze sportovně upravené Octavie RS. U té se podle informací z automobilky pohon všech kol zatím nechystá.

Porovnali jsme nejlevnější Škodu Octavia s pohonem všech kol s dalšími kompaktními auty s podobnou cenou, ale jinou karoserií - hatchbackem VW Golf a SUV Suzuki S-Cross - podívejte se zde. Přímé konkurenty totiž Octavia liftback 4x4 nemá. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Octavii liftback 4x4 s nejsilnějším naftovým motorem a automatickou převodovkou v nejvyšší výbavě Laurin&Klement jsme porovnali i se sedany a liftbacky střední třídy - Opelem Insignia a Subaru Legacy. Podívejte se zde.

Proti kombíku s pohonem všech kol je Octavia liftback vždy o něco dynamičtější z hlediska zrychlení z místa na 100 km/h. V některých případech se chlubí i spotřebou nižší o jedno až dvě deci. Každopádně jde o jedno z nejúspornějších aut nižší střední třídy s pohonem všech kol.

Další změnu v ceníku Octavie i Octavie Combi představuje zdražení nejlépe vybavené verze Laurin&Klement o čtyři tisíce korun.

Kompletní ceník Škody Octavia liftback včetně prvků standardní i příplatkové výbavy, technických dat a dalších podrobností najdete zde. Podrobný test čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama