ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda Superb plošně zdražila o tisícovku, dostala ale více výbavy
29. dubna 2016

reklama
Vlajková loď Škody, manažerský Superb v provedení liftback i Combi, plošně zdražila o tisícovku. Základní výbava se obohatila například o elektricky sklopná vnější zrcátka. Nově si lze připlatit třeba za progresivní řízení, jehož účinek se mění podle situace.

Postupně procházíme změnami v nabídce modelů Škoda na českém trhu poté, co automobilka zveřejnila jejich ceníky pro modelový rok 2017. Už jsme rozebírali Octavii, Fabii, Rapid a Yeti. Články o nich otevřete po kliknutí na jejich aktivní jména. Tentokrát si projdeme manažerský Superb prodávaný v karosářských variantách pětidveřový liftback (limuzína) a kombi (na snímku).

Všechny verze Škody Superb zdražily o tisíc korun. Nejlevnější provedení 1.4 TSI Active s karoserií liftback tak přijde na 615 900 korun. Mezi auty střední třídy jde stále o relativně příznivou základní cenu. jak se můžete přesvědčit v přehledu všech sedanů, liftbacků a kombíků střední třídy do 350 tisíc korun, příliš levnějších modelů nenajdete.

Jde už o druhé zdražení třetí generace Superba od jejího uvedení na trh. Koncem loňského roku se ceny zvedly o patnáct tisíc korun.

Zdražení u základní výbavy Active kompezuje navýšení standardu o elektricky sklopná vnější zrcátka nebo alergenní filtr v klimatizaci, zpětné zrcátko dostalo nový módní bezrámový design. Zároveň si ale už u Activu nelze připlatit třeba za adaptivní xenonové světlomety nebo střešní okno.

Škoda Superb Active obsahuje ve standardu například klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou na sobě nezávislých zónách, šestnáctipalcová litá kola, autorádio s pětipalcovým barevným displejem, osmi reproduktory a USB přípojkou, zadní parkovací senzory, kožený potah volantu a řadicí páky, bezpečnostní systém Front Assist monitorující dění před autem a schopný ve městě při nízkých rychlostech samočinným brzděním zabránit kolizi nebo dešťový senzor automaticky spouštějící stěrače. I na poměry manažerských aut jde o slušně vybavený vůz.

Porovnali jsme nejlevnější Škodu Superb 1.4 TSI Active s dalšími liftbacky Fordem Mondeo a Opelem Insignia - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhá výbava Škody Superb označovaná Ambition by měla uspokojit i choutky náročnějších manažerů. Za příplatek 65 až 67 tisíc obohacuje výbavu například o adaptivní xenonové světlomety s ostřikovači, LED denním svícením a mlhovkami, větší sedmnáctipalcová kola, elektrické ovládané sedadlo řidiče s pamětí nastavení a to i pro zrcátka, lepší multimediální systém Bolero obsahující i možnost legálního telefonování za jízdy prostřednictvím bluetooth handsfree, ale také deštníky v odkládacích schránkách řidiče a spolujezdce.

Nově je u některých verzí možné si připlatit za progresivní řízení, jehož poměr převodu se mění v závislosti na natočení volantu a provozních podmínkách. Příplatková parkovací kamera dostala ostřikovač, funkce virtuálního pedálu umožňuje kopnutím nohy pod autem nejen otevřít, ale i zavřít zavazadlový prostor. Navigace Bolero a Amundsen dostaly osmipalcové, tedy o palec větší dotekové obrazovky.

Škodu Superb Combi 2.0 TDI/110 kW Ambition jsme porovnali s vozy Hyundai i40 kombi a Volkswagen Passat Variant - podívejte se zde.

Třetí výbava Style a nejvyšší verze Laurin&Klement slouží zájemcům o vyšperkované manažerské auto s koženými sedadly, navigací, adaptivním tempomatem udržujícím nejen rychlost, ale také vzdálenost od nejbližšího vozidla, nastavitelnou tuhostí tlumičů, poloautomatickým parkováním s kamerou nebo třeba bezdotykovým ovládáním pátých dveří (stačí udělat pohyb nohou pod autem). Laurin a Klement už ale nově nemá ve standardu parkovací kameru.

Kompletní ceník Škody Superb včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo výrobcem udávaných i námi naměřených technických dat naleznete zde. Podrobný test čtěte zde. Prohlédnout si můžete i kompletní ceník Superba Combi a přečíst jeho podrobný test.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama