ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Škoda skončila přes meziroční pokles v říjnu v Evropě desátá
17. listopadu 2015

reklama
Evropský trh s novými auty meziročně rostl v říjnu 2015 už šestadvacátý měsíc v řadě, tentokrát ale pouze o necelá tři procenta. Škoda skončila v žebříčku značek v první desítce, přestože si meziročně pohoršila.

Na první pohled to vypadá, že se na prodejích Volkswagenu v Evropě projevuje aféra s podvodným softwarem. V říjnu totiž podíl skupiny na trhu nových aut v Evropě meziročně klesl téměř o procento z z 26,1 na 25,2 %.

Samotná značka VW si ale pohoršila jen o 0,4 procenta. Hůře dopadli další výrobci z koncernu - Škoda (-2,9 % - na snímku nová Fabia) a zejména Seat (-11,2 %).

Celkový trh s prvními registracemi nových osobních vozů meziročně rostl už 26. měsíc v řadě. Po měsících prudkých nárůstů ale tentokrát tempo zvolnilo na 2,7 procenta. Z velkých trhů si nejvíce polepšila Itálie (+8,6 %) a Španělsko (+5,2 %), naopak Velká Británie spadla o 1,1 %.

Česko patřilo s přírůstkem o více než deset procent k nejrychleji rostoucím trhům v Evropě. Podrobnosti z českého trhu naleznete zde.

Žebříček dvaceti značek s nejvyšším počtem registrací v letošním říjnu v zemích EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) vypadá následovně:

1. Volkswagen    141 817 (1. i v celém roce 2015)

2. Ford                79 116 (2.)

3. Renault            78 764 (4.)

4. Peugeot           69 742 (5.)

5. Opel                68 555 (3.)

6. Audi                 65 811 (6.)

7. BMW               62 668 (7.)

8. Mercedes         61 476 (8.)

9. Fiat                  53 467 (9.)

10. Škoda             49 241 (10.)

11. Toyota            44 629 (12.)

12. Citroën           44 951 (13.)

13. Nissan            40 307 (11.)

14. Hyundai          37 967 (14.)

15. Kia                 32 709 (16.)

16. Dacia             29 853 (15.)

17. Volvo              25 569 (18.)

18. Seat               25 007 (17.)

19. Mazda            17 908 (19.)

20. Mini                17 155 (20.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Dařilo se výrobcům luxusních aut. BMW (+13,1 %) i Mercedes (+10,8 %) patřily k nejrychleji rostoucím velkým značkám, Audi (+3,5 %) a Porsche (+13,3 %) jsou jedinými značkami, které si polepšily v rámci koncernu Volkswagen. V plusu jsou i Smart (+215,6 %), Mini (+11,5 %), Jaguar (+93,6 %), Land Rover (+19,6 %), Volvo (+5,2 %) nebo Lexus (+1,8 %).

Velkým nárůstem se z větších značek chlubí ještě Mazda (+34,9 %), z těch menších Jeep (+69,9 %). Naopak největší pokles jsme v říjnu zaznamenali u Lancie/Chrysler (-30,3 %), a pak už Seatu nebo Alfy Romeo (-8,9 %). V minusu se z největších výrobců ocitli kromě VW a Škody i Opel, Citroën, Nissan a Dacia.

Od začátku roku roste evropský trh o značných 8,2 procent, Škoda je v plusu o 5,3 procent, VW o 6,7 procent. Ještě lépe jsou na tom Jeep (+156 procent), Smart (+82 procent) a ze značek TOP 20 Mini (+24 procent). Roste drtivá většina sledovaných výrobců. V minusu jsou pouze luxusní odnož Citroënu, značka DS (-16,8 %), Lancia/Chrysler (-14,6 %), Alfa Romeo (-3,6 %) nebo Honda (-2,9 %).

reklama
20. ledna 2015
Test Škoda Fabia
První testy nové Škody Fabia probíhaly v Portugalsku, jehož podnebí i kvalita silnic se od zimních českých reállií dost liší. Tentokrát jsme tedy novou generaci malé škodovky trápili doma. Dvacet dní a 2000 km.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Škoda Fabia
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama