ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Seat Ibiza se hodně změnil, jen vzhled zůstal téměř při starém
24. července 2015

reklama
Druhá modernizace současné generace Seatu Ibiza se zaměřila zejména na motory, ale nevyhnula se ani interiéru, řízení nebo podvozku. Zato design karoserie se změnil jen minimálně.

Čtvrtá generace Seatu Ibiza se prodává už od roku 2008. První facelift přišel v roce 2012, druhé modernizace se malý vůz vyrábějící se jako třídveřový a pětidveřový hatchback nebo kombík ST dočkal letos. Zvnějšku se změnily jen detaily. Novinku představuje například možnost připlatit si ve vyšších výbavách za individualizační prvky v jiné barvě (na snímku). Jde třeba o zpětná zrcátka, kola nebo rámeček přední masky. Kontrastní barva se může objevit také v interiéru.

Nejvíce se modernizace projevila pod kapotou. V souvislosti s přechodem na emisní normy Euro 6 se kompletně změnila nabídka motorů. Skončily benzinové tříválce s objemem 1,2 l a výkony 44 a 51 kW, které dosud poháněly nejlevnější verze. Jejich místo zaujme litrový tříválec s maximálním výkonem 55 kW. Ten proti verzi 1.2/51 kW zrychluje z 0 na 100 km/h o čtyři desetiny pomaleji (hatchback za 13,4 s), ale řekne si o 0,2 l paliva méně (hatchback 5,2 l). Dělá tedy z Ibizy průměrně žravé a podprůměrně dynamické malé auto.

O stupeň výš bude stát nový litrový tříválec s turbem a výkony 70 nebo 81 kW, jehož dynamika patří v silnějším provedení nad průměr a spotřeba obou variant mezi nejlepší. Nový motor už jsme testovali v o třídu větším Volkswagenu Golf, recenzi čtěte zde. O přízeň zákazníků se bude přetahovat s podobně dynamickými, ale o něco žravějšími čtyřválci 1.2 TSI, u nichž vzrostl proti dřívějšku výkon a snížila se spotřeba, která je v rámci malých aut příznivá. Na vrcholu živosti běžné Ibizy, tedy vyjma sportovních verzí Cupra, bude stát čtyřválec 1.4 TSI s možností vypínání dvou válců. Nejen, že dělá z Ibizy velmi živé auto, ale chlubí se zároveň svou úsporností.

Parametry motorů nového Seatu Ibiza s ostatními malými hatchbacky a kombíky můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Zcela nové budou i turbodiesely. Dosavadní čtyřválce s objemem 1,6 l nahrazují tříválce 1.4 TDI se shodnými výkony 55, 66 a 77 kW, ale lepší dynamikou (až o 0,9 s u verze 66 kW) i spotřebou (o 0,5 až 0,6 l na každých 100 km). Při porovnání s ostatními malými auty patří jejich parametry k průměru.

I když se na nový Seat Ibiza zatím nemůžete podívat do prodejen (dorazí však ještě v průběhu léta), lze ho již objednávat. Nejlevnější verze s třídveřovou karoserií SC, motorem 1.0 MPI a základní výbavou Reference stojí 264 900 korun, což je o 23 tisíc víc proti dříve nejlevnější variantě 1.2/44 kW a o třináct tisíc víc v porovnání s výkonově bližším motorem 1.2/51 kW. Mezi malými hatchbacky jde o vůz s vyšší vstupní cenou.

Výbava Reference nově nabízí ve standardu například dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač a také klimatizaci, která byla dříve samozřejmostí pouze u motorů TSI. Dále k ní patří mimo jiné nová audiosoustava s pětipalcovým dotekovým displejem nebo patnáctipalcová kola. Jde tedy o dobře vybavený základ. Kromě motoru 1.0 MPI se výbava Reference pojí i s 1.2 TSI/66 kW (od 278 900 korun) a 1.4 TDI/55 kW (od 349 900 korun).

Navíc si lze za 11 500 korun přikoupit paket Technology Reference, který zahrnuje litá kola, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky s přisvěcováním do zatáček a řadu dalších prvků.

Jen o dvanáct tisíc dražší než Reference je druhá výbava Style s lepší multimediální soustavou obsahující i bluetooth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy, a dále třeba mlhovkami, koženým multifunkčním volantem a u silnějších motorů i kotoučovými brzdami (nad 70 kW) a systémem XDS bojujícím s nedotáčivostí v zatáčkách (od 77 kW). S provedením Style už lze kombinovat drtivou většinu motorů s výjimkou 1.0 TSI a 1.4 TDI/77 kW, které se s třídveřovou Ibizou nenabízejí, a 1.4 TSI, který je dostupný pouze ve vyšším stupni FR.

Seat Ibiza FR oslovuje zájemce o auto, které na poměry malých vozů vypadá sportovně. Stojí o 25 tisíc více než Style a obohacuje výbavu například o větší litá kola, dvojitou koncovku výfuku, diody na předních i zadních světlech, sportovní přední sedadla, podvozek i nárazníky. Nedá se kombinovat s nejslabšími motory. Kompletní ceník třídveřové Ibizy SC si prohlédněte zde.

Mnohem větší zájem předpokládáme o pětidveřovou variantu, která je o deset tisíc dražší a lze ji kombinovat se všemi motory. Nejlevnější verzi 1.0 MPI/55 kW Reference za 274 900 korun jsme porovnali s novým Hyundai i20 a Suzuki Swift - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Zajímavé je porovnání cen nových tříválců 1.0 TSI s motory 1.2 TSI, k němuž dochází u druhé výbavy Style. Čtyřválec 1.2 TSI/66 kW stojí 300 900 korun, 1.0 TSI/70 kW 313 900 Kč, 1.2 TSI/81 kW 317 900 Kč a 1.0 TSI/81 kW 327 900 Kč. Vzhledem k tomu, že tříválce jsou dražší než čtyřválce, tak o ně zřejmě zatím bude minimální zájem.

Kompletní ceník pětidveřové Ibizy si prohlédněte zde.

Mezi pětidveřovou Ibizou a kombíkem ST je odskok 17 tisíc, takže nejlevnější Seat Ibiza ST 1.0 MPI Reference přijde na 291 900 korun. K porovnání jsme vzali verzi 1.2 TSI/66 kW Style a postavili proti ní Renault Clio Grandtour a Škodu Fabia Combi - podívejte se zde.

Ceník Seatu Ibiza ST si prohlédněte zde.

Kromě změn motorů, výbav a cen slibuje Seat u nové Ibizy také úpravy na řízení a podvozku ve smyslu jiného nastavení tlumičů, pružin a stabilizátorů kvůli vylepšení jízdního pohodlí. Za příplatek lze charakteristiku tlumení měnit mezi komfortní a sportovní.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama