ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Seat Alhambra a VW Sharan přijíždějí v inovované verzi
18. července 2015

reklama
Úspornější a většinou i dynamičtější motory, facelift karoserie, nové prvky výbavy týkající se většinou bezpečnosti a propojení se světem nebo vyšší ceny - to jsou změny, které prodělaly rodinné koráby Seat Alhambra a VW Sharan (na snímku).

Dvojčata Seat Alhambra a Volkswagen Sharan sjíždějí v současné generaci z linky v portugalské Palmele od roku 2010. Přišel tedy čas na první větší modernizaci.

Facelift designu na obou zástupcích kategorie velkých víceúčelových aut rozhodně není poznat na první pohled. Jde spíše o drobné retuše, které podle současné módy dávají oběma rodinným vozům v duchu současné módy o něco ostřejší rysy.

Mnohem významnější změny proběhly na pohonných jednotkách. Ty samozřejmě nově splňují emisní limity Euro 6, ale zároveň došlo ke snížení jejich spotřeb a většinou i k navýšení výkonů a zlepšení dynamiky.

Zatímco Volkswagen uvádí na český trh výhradně verze s diesely, u seatu začíná nabídka benzinovým turbomotorem 1.4 TSI s maximálním výkonem 110 kW. Jeho zrychlení z 0 na 100 km/h se vylepšilo o 0,8 s a dostalo se pod deset vteřin (9,9 s). Zároveň se o 0,7 l snížila spotřeba, která nyní dosahuje 6,5 l naturalu na 100 km. Při porovnání s ostatními MPV střední třídy s benzinovým motorem jde stále o relativně líné, ale velmi úsporné auto. Nabízí se jak s manuálním řazením tak s automatem.

Seat nabízí i silnější benzinový motor 2.0 TSI spojený výhradně se samočinnou převodovkou. Jeho výkon vzrostl o 15 kW na 162 kW, takže sprint z místa na stovku zvládá o půl vteřiny rychleji (během 7,8 s). kombinovaná spotřeba přitom klesla o značných 1,1 l na 7,3 l. Jde tak o nejdynamičtější velké MPV s relativně rozumnou konzumací paliva. Parametry novinek s ostatními MPV střední třídy si můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Nabídka naftových motorů začíná u Alhambry verzí 2.0 TDI/85 kW, kterou Sharan nenabízí. Ta je proti minulosti výrazně svižnější, zrychlení z 0 na 100 km/h se zlepšilo o 1,3 s na 12,7 s. Spotřebu bereme v úvahu podle německých technických údajů, které podle našich zkušeností bývají přesnější než ty české a mírně se od nich liší. Ta se zlepšila o 0,4 l na 5,1 l. Stále jde o jedno z nejlínějších, ale také nejúspornějších naftových MPV střední třídy.

Silnější motory 2.0 TDI/110 a 135 kW už nabízejí oba modely. Dají se kombinovat s manuální i automatickou převodovkou, u verze se 110 kW výkonu nechybí ani pohon všech kol. Spotřeba se proti verzím před modernizací zlepšila přibližně o půl litru nafty na každých 100 km a dosahuje od 5,0 po 5,6 l (u verze 4x4). V průměru o půl vteřiny se zrychlil  také sprint z místa na stovku. Slabší verze se 110 kW dosahují této rychlosti z místa za deset vteřin a nějaké drobné, ty silnější hluboko pod tuto hranici a patří k nejsivžnějším velkým MPV vůbec

Dostupnější z obou dvojčat bude samozřejmě Alhambra. Její cena startuje u verze 1.4 TSI Reference na 661 900 korun, což je stejná částka jako před modernizací. Mezi MPV střední třídy jde o druhé nejlevnější auto za doprodávající se starší generací Fordu S-MAX, jak se můžete přesvědčit v jejich přehledu do 700 tisíc zde.

Naftové motory zdražily u výbavy Reference o 15 tisíc, nejlevnější z nich je 2.0 TDI/85 kW za 761 900 korun.

Standardní výbava verze Reference se téměř nezměnila. Novinku představuje například multikolizní brzda, která po případném nárazu do auta zamezí jeho dalšímu pohybu. Jinak nejlevnější Alhambra nabízí ve standardu mimo jiné klimatizaci, základní audiosystém, mlhovky nebo zadní posuvné dveře na obou stranách.

Porovnali jsme nejslabší naftovou alhambru s podobně poháněným Fordem S-MAX - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vyšší výbava Style stojí u alhambry o 71 tisíc víc než Reference a navyšuje standard třeba o lepší klimatizací s automatickým udržováním teploty ve třech různých zónách, tedy i na zadních místech, dále třeba o lepší multimediální systém s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, litá kola, tempomat, multifunkční volant potažený kůží, sklopné sedadlo spolujezdce a řadu dalších vylepšení. Proti verzi před modernizací zůstaly shodné ceny benzinových motorů. Naftové zdražily o patnáct až dvacet tisíc.

Přibližně stejnou úroveň jako Style u Alhambry má i základní výbava nového Volkswagenu Sharan, která se označuje stejně jako dříve Comfortline. Proti verzi před faceliftem si polepšila o řadu prvků, například o lepší klimatizaci, bluetooth handsfree, multifunkční volant nebo výškově stavitelné sedadlo spolujezdce. Však také zdražila o 72 tisíc. Nejlevnější faceliftovaný Volkswagen Sharan 2.0 TDI/110 kW přijde na 899 900 korun. Porovnali jsme ho se stejně motorizovanou Alhambrou Style a novým Renaultem Espace - podívejte se zde.

Jak Seat Alhambra tak Volkswagen Sharan nabízejí ještě vyšší stupně výbavy Style Advanced a Highline a k tomu i řadu prvků za příplatek, které dosud nebyly v nabídce. Jedná se například o adaptivní tempomat udržující odstup od vpředu jedoucího vozidla, kontrolu mrtvého úhlu nebo využívání internetových služeb. Obě auta za příplatek nabízejí třetí řadu sedadel a tím pádem sedmimístné provedení. U Alhambry stojí 18 300 korun, u Sharanu minimálně 38 800 korun. Ceník nového Seatu Alhambra si otevřete zde, ceník VW Sharan naleznete zde.

První modernizované alhambry se objeví u prodejců koncem července, nové sharany již začaly do Česka přijíždět.

reklama
12. října 2015
Test Volkswagen Sharan
Recenzi VW Sharan přivážíme poté, co velkoprostorový rodinný vůz prodělal začátkem letošního roku facelift. Na první pohled sice Sharan zůstává skoro stejný jako dřív, test ale odhalí, že uvnitř se toho změnilo dost.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Volkswagen Sharan
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama