ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Renault zveřejnil kompletní ceník nového Méganu hatchback. Stojí od 339 900 Kč
23. února 2016

reklama
Čtvrtá generace Renaultu Mégane bude stát minimálně 339 900 korun. Nejlevnější verze s benzinovým motorem o objemu 1,6 l a základní výbavou Life ale přijede na trh později. Prozatím za nový Mégane zaplatíte nejméně 377 900 korun.

Třetí generace Renaultu Mégane patřila mezi nejlevnější hatchbacky nižší střední třídy na trhu a dala se pořídit za ceny hluboko pod tři sta tisíc korun. O nástupci totéž platit nebude. Minimální cena 339 900 korun je totiž mezi konkurenty spíše vyšší. Přesvědčit se můžete v přehledu všech pětidveřových hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy do 350 tisíc korun.

Nejlevnější Renault Mégane čtvrté generace navíc na trh dorazí později, benzinový motor 1.6 SCE/84 kW zatím není k dispozici stejně jako verze 1.2 TCe/97 kW s automatickou převodovkou, i když jsou uvedené v ceníku. Aktuálně nejdostupnější Mégane s benzinovým turbomotorem 1.2 TCe/74 kW a druhou výbavou Zen stojí 377 900 korun. Porovnali jsme ho s nejúspěšnějším kompektním hatchbackem v evropském měřítku, Volkswagenem Golf, a modelem Kia cee´d. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

O motoru 1.2 TCe/74 kW jsme už psali při představování zaváděcí série nového Renaultu Mégane Premiere Edition zde. Teď se můžeme podívat na další odtajněné pohonné jednotky. U šestnáctistovky pojící se s nejlevnějšími verzemi ještě neznáme spotřebu. Výkon až 84 kW napovídá, že by nemuselo jít o úplného loudu. Z místa na stovku ale zrychlí za 12,2 s, tedy jen o desetinu rychleji nežli dost vlažný turbomotor 1.2 TCe/74 kW. O něco svižnější svezení nabídne další verze dvanáctistovky s až 97 kW (z 0 na 100 km/h zrychlí během 10,3 s), v porovnání se všemi benzinovými hatchbacky nižší střední třídy jde však stále o podprůměr. To se rozhodně nedá říct o přeplňované šestnáctistovce, která se pojí výhradně s nejvyšší výbavou GT a automatickou převodovkou. Jejích 151 kW dokáže auto rozjet z místa na stovku za 7,1 s. Řekne si za to podle výrobce průměrně o šest litrů benzinu, což nijak nevybočuje z průměru. Slabší benzinové pohonné jednotky pro nový Mégane nejsou výrazně úspornější (5,3 - 5,5 l). Motory pro nový Mégane můžete s ostatními kompaktními hatchbacky porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Známe už také data pro dva nové naftové motory. Verzi 1.5 dCi/81 kW už jsme představovali u Premiere Edition, slabší provedení s 66 kW bude patři se zrychlením z 0 na 100 km/h za 13,4 s mezi největší lenochy v rámci naftových kompaktních hatchbacků. Nedostanete za to ani nižší spotřebu, hodnota 3,7 l znamená v rámci konkurence nadprůměrnou úspornost, ale je stejná jako u verze 81 kW. Kdo chce jezdit s novým Méganem na naftu a svižně, musí si pořídit šestnáctistovku s výkonem 96 kW. Ta sprintuje z 0 na 100 km/h za rovných deset vteřin a spotřeba zůstává na stále příznivých čtyřech litrech. Na trh později dorazí i nejsilnější verze se dvěma turby a 118 kW pro výbavu GT, ale zatím nejsou její technická data známá.

Základní výbava nového Méganu Life obsahuje například klimatizaci, rádio s bluetooth handsfree a ovládáním pod volantem, tempomat s omezovačem rychlosti, šestnáctipalcová kola, palubní počítač, LED denní svícení nebo pětiletou záruku omezenou ujetím 100 000 kilometrů.

Vyšší verze Zen za příplatek dvacet tisíc přidává mimo jiné lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou zónách, mlhovky nebo senzory samočinně spouštějící světla a stěrače.

Třetí výbava Intens za dalších 35 tisíc navyšuje standard třeba o multimediální systém R-Link se sedmipalcovým dotekovým displejem na středovém sloupku a navigací, digitální přístroje, litá kola, zadní parkovací senzory nebo hands-free kartu.

Podobnou výbavu jako Intens má i zaváděcí série Premiere Edition, ale je o něco levnější a má v ceně metalízu. Je však dostupná pouze s motory 1.2 TCe/74 kW a 1.5 dCi/81 kW.

Vrcholem nabídky nového Renaultu Mégane dostupným pouze se silnějšími motory jsou verze Bose a GT se spoustou asistentů řidiče, až osmnáctipalcovými koly, LED světlomety nebo třeba natáčením zadních kol. Kompletní ceník aktuálně dostupných verzí najdete zde.

reklama
23. srpna 2016
Test Renault Mégane 5dv.
Recenzi nové generace Renaultu Mégane jsme obohatili o testování naftového motoru 1.5 dCi s maximálním výkonem 81 kW. Ten se podle nás stane univerzální volbou pro zájemce o dieselovou verzi Méganu.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Renault Mégane 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama