ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První foto a informace k nové Škodě Superb Combi
26. května 2015

reklama
Nová Škoda Superb Combi láká mimo jiné na největší zavazadlový prostor mezi kombíky střední třídy. V základním provedení dosáhne 660 litrů, a po sklopení opěradel zadních sedadel dokonce 1950 litrů.

Škoda odtajnila první snímky a informace k novému Superbu Combi. O osm centimetrů mezigeneračně prodloužená vzdálenost mezi nápravami, zkrácený přední převis a širší rozchod kol umožnily vytvořit vyváženější proporce karoserie než u předchůdce.

Uvnitř auta nemá být ani kombík stejně jako nový Superb liftback šířkou v loktech na rozdíl od současné generace za užovku. Na předních sedadlech jsme u liftbacku naměřili o tři centimetry navíc, to by mělo platit i pro kombi. Vzadu má být nárůst ještě o něco větší.

Výrobce také tvrdí, že novinka nabídne mezi konkurenty nejlepší místo nad hlavou a na nohy, což jsme zatím nemohli ověřit, ale zřejmě tady dojde stejně jako u základní karoserie k mírnému mezigeneračního úbytku.

Naopak objem zavazadlového prostoru se podle údajů uváděných výrobcem zvětšil a nová Škoda Superb Combi by si měla vzít zpět titul kufrového krále mezi kombíky střední třídy, o který ji připravila nová generace koncernového sourozence Volkswagen Passat Variant. Základní objem zavazadelníku mezigeneračně vzrostl ze 633 na 660 litrů. Objem prostoru vzniklého po sklopení zadních sedadel a odstranění rolety dokonce z 1865 na 1950 litrů. To je hodnota, kterou nový Superb Combi dorovná i nejlepší kombík vyšší střední třídy, tedy vyšší kategorie, a tím je Mercedes třídy E. Porovnávat parametry kombíků můžete v přehledných tabulkách zde.

Nová Škoda Superb bude lehčí, dynamičtější a úspornější auto než předchůdce. To můžeme tvrdit naprosto jistě, protože parametry motorů liftbacku a kombíku se obvykle neliší buď vůbec, nebo naprosto minimálně. Základní benzinová verze 1.4 TSI/110 kW s občasným vypínáním dvou válců ACT se tak pravděpodobně stane nejúspornějším kombíkem střední třídy živícím se naturalem.

Vzhled přístrojové desky a většina prvků výbavy bude shodný s liftbackem, jehož podrobný test si můžete přečíst zde.

Ceny zatím můžeme jen odhadovat, ale pokud by zůstal mezi liftbackem a kombíkem stejný rozdíl jako u aktuální generace (30 tisíc), tak by nejlevnější verze nové Škody Superb Combi vyšla na 629 900 korun. Teoreticky ale může být rozdíl vyšší, protože základní karoserie minulé generace spojovala prostřednictvím relativně složitého a drahého systému TwinDoor přednosti karoserie sedan a liftback v jednom, kdežto novinka zůstala u jednoduššího a levnějšího řešení pouze s pátými výklopnými dveřmi.

Co už Škoda Auto naopak zveřejnila, to je časový harmonogram představení nového Superbu Combi. Výstavní premiéra proběhne v září na autosalonu ve Frankfurtu a ještě týž měsíc se kombík začne prodávat na vybraných trzích včetně toho českého.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama