ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Potvrzeno - nová Škoda Fabia Combi stojí jen o deset tisíc víc než hatchback
29. října 2014

reklama
Kombík odvozený od nové Škody Fabia bude o deset tisíc dražší než kratší hatchback. Nejslabší motor 1.0 MPI/44 kW se ale u prodloužené verze nabízet nebude, takže nová Škoda Fabia Combi přijde minimálně na 262 900 korun.

Už v Paříži nám šéf českého zastoupení Škody Auto Luboš Vlček v exkluzivním rozhovoru prozradil, že cenový rozdíl mezi třetí generací Fabie hatchback a Combi bude nejnižší v historii (interview čtěte zde). Dnes Škoda tuto informaci potvrdila zveřejněním ceníku nové Fabie Combi. Rozdíl mezi krátkou a dlouhou fabií se stejným motorem a výbavou dělá pouhých deset tisíc korun.

Vzhledem k tomu, že se nejlevnější hatchback prodává od 235 900 korun, dala by se očekávat cena kombíku od 245 900 korun. Jenže nejslabší motor 1.0 MPI/44 kW k pohonu praktičtější verze, která často vozí větší náklady, sloužit nebude. A tak nejdostupnější novou Škodu Fabia Combi seženete od 262 900 korun za verzi 1.0 MPI/55 kW Active.

Škoda Fabia Combi třetí generace se stane jedním z nejdostupnějších kombíků na českém trhu. Aktuálně jsou levnější o třídu větší Dacia Logan MCV, doprodávající se skladové kusy druhé generace Fabie Combi a Renault Clio Grandtour. Přehled všech kombíků s cenou do 300 tisíc si prohlédněte zde.

Základní výbava Active se u Fabie Combi shoduje s hatchbackem. Zahrnuje například centrální zamykání, výškově a podélně stavitelné sedadlo řidiče i volant, sklopná opěradla zadních sedadel dělená v poměru 60:40 nebo šest airbagů. Jde tedy o poměrně chudou výbavu, kterou ale za příplatek pět tisíc výrazně obohatí paket Active Plus v hodnotě 32 tisíc obsahující klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zpětných zrcátek lakovaných stejně jako kliky v barvě vozu. Za 267 900 korun tak lze mít dobře vybavený malý kombík.

Další příplatek, který se podle nás rozhodně vyplatí, je 990 korun za prodloužení záruky na 5 let, nebo 100 tisíc kilometrů včetně řady asistenčních služeb pro případ nepojízdnosti auta.

Porovnali jsme nejlevnější Škodu Fabia Combi třetí generace 1.0/55 kW s doprodávající se akční verzí druhé generace 1.4 Active Tour - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejlevnější novou Fabii Combi jsme porovnali také s nejbližšími soupeři - základními verzemi Renaultu Clio Grandtour a Seatu Ibiza ST. Podívejte se zde.

Základní výbava Active je u nové Škody Fabia Combi dostupná i se čtyřválcovým turbomotorem 1.2 TSI/66 kW od 278 900 korun a turbodieselem 1.4 TDI/66 kW od 332 900 korun.

Druhá výbava nové Škody Fabia Combi označená Ambition stojí o 14 tisíc víc než Active. Standard je bohatší mimo jiné o rádio, palubní počítač, dálkové ovládání centrálního zamykání, mlhovky, omezovač rychlosti nebo Front Assistant, tedy automatické brzdění před překážkou při nepozornosti řidiče. Za klimatizaci se i tady musí připlácet minimálně pět tisíc v některém z paketů.

Výbavu Ambition lze kombinovat se všemi dostupnými motory, tedy i s nejsilnějším benzinovým 1.2 TSI/81 kW (od 306 900 korun, +36 tisíc s automatickou převodovkou) a naftovým 1.4 TDI/77 kW (od 366 900 korun).

Nejlépe vybavená Fabia Combi Style stojí o 23 tisíc víc než Ambition a její standard už obsahuje klimatizaci, dokonce s automatickým udržováním teploty. Polepší si například i o litá kola velikosti 15 palců (základní Active vyjíždí na ocelových čtrnáctkách), lepší projektorové světlomety s LED denním svícením, bezklíčové startování nebo parkovací senzory. Novou Škodu Fabia Combi 1.2 TSI/66 kW Style jsme opět porovnali s jejími nejbližšími soupeři od Renaultu a Seatu, které jsme ale také vybavili benzinovými turbomotory - podívejte se zde.

Kompletní ceník nové Škody Fabia Combi si můžete prohlédnout zde. Ceník doprodávajících se verzí předchozí generace objevíte zde.

Většinu parametrů nové Škody Fabia Combi už automobilka odtajnila dříve, psali jsme o nich zde. Spotřeba se neliší od hatchbacku, dynamika měřená zrychlením z místa na stovku jen minimálně.

V porovnání s předchozí generací se živost auta zlepšila a spotřeba snížila. Je to vidět už na základní verzi 1.0 MPI/55 kW, která zvládá sprint z 0 na 100 km/h o 0,1 s rychleji (14,9 s) než předchozí generace s motorem 1.2 HTP/51 kW. Žízeň nového motoru je o 0,7 l menší na každých 100 km, řekne si o 4,8 l. U ostatních verzí je zlepšení dynamiky ještě průkaznější a třeba u naftového motoru 1.4 TDI/66 kW proti předchozí stejně výkonné šestnáctistovce se sprint z místa na stovku zkrátil o více než vteřinu.

Všechny benzinové motory nové Fabie Combi žerou mezi 4,7 a 4,8 l naturalu na 100 km, což z ní dělá jeden z nejúspornějších kombíků polykajících natural. Turbomotory 1.2 TSI se zároveň řadí mezi malými a kompaktními kombi k průměrně dynamickým, naopak tříválec 1.0 MPI patří k lenochům.

Naftová Fabia Combi se chlubí špičkovou spotřebou mezi 3,4 až 3,5 l nafty na 100 km. Silnější motor 77 kW navíc potěší i dynamikou, slabší provedení 66 kW najdeme z hlediska čipernosti v průměru.

Nová Škoda Fabia Combi se objeví u českých prodejců v lednu.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama