ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Porovnání nových malých aut - Škoda Fabia vs. Hyundai i20 a Opel Corsa
3. října 2014

reklama
Třetí generace Škody Fabia má kousek od sebe na pařížském výstavišti dva velké budoucí soupeře - nový Hyundai i20 a Opel Corsa. Všechny tři malé hatchbacky jsme důkladně proměřili a prozkoumali. Nabízíme jejich srovnání.

Díky pařížské světové premiéře už víme o nové Škodě Fabia téměř vše. Kompletní souhrn informací včetně cenového porovnání s konkurenty čtěte zde. S laserovým měřidlem v ruce jsme se vydali i do interiérů jejích dvou budoucích soupeřů, kteří se vystavují v sousedních halách. Současné generace modelů Hyundai i20 a Opel Corsa patří v Česku k nejoblíbenějším malým hatchbackům, jak se můžete přesvědčit ve statistikách registrací.

Škoda Fabia je ze všech tří novinek nejkratší, jako jediná nedosahuje délky čtyř metrů. To se projevuje na podélné prostornosti v interiéru. Ta se podle našich měření na místě spolujezdce proti předchůdci zhoršila o šest centimetrů a bude mezi konkurenty patřit ke slabšímu průměru. Nový Hyundai i20 (na snímku) i Opel Corsa jsou na tom z hlediska místa na nohy o jeden až dva centimetry lépe. Za řidičem nám rozdíl připadal subjektivně ještě větší.

Fabia se mezigeneračně rozšířila o značných devět centimetrů. V interiéru není nárůst podle našich měření tak znatelný, ale čtyři centimetry navíc v loktech na předních místech a dva centimetry při měření minimálního místa na dětské sedačky vzadu znamenají posun z chvostu žebříčku doprostřed. Hyundai je na tom ale vpředu ještě o dva centimetry lépe, Corsa na zadních sedadlech nabízí k dobru dokonce centimetry čtyři.

Přední sedadla fabie nám připadaly ze tří porovnávaných aut nejlepší. Mají akorátní rozměry, tuhost i tvarování. Na rozdíl od od Octavie výborně podpírají stehna průměrně vysokého řidiče. To platí i pro sedák u Huyndaie, jehož sezení působí nejvíc sportovněji. Zvýšené bočnice ale tělo svíraly až moc, opěradlo by mohlo být širší. Vystavená auta však mohla být osazena sportovními sedadly. Široká křesla nabízí opel, jenže chybí mu centimetry u délky sedáku. Ten prakticky vůbec nepodpírá stehna. Totéž platí i pro zadní sedadla corsy, kde navíc míří kolena cestujících příliš vysoko.

Všechny tři nové hatchbacky zvládnou převoz pěti dospělých osob. Výška hlavové opěrky na zadním prostředním místě u škody a hyundaie ideálně podepře hlavu osobám s výškou přibližně do 170 cm, u opelu může být cestující na tomto místě ještě vyšší. Nejvíc místa nad hlavou nabízí vzadu fabia, soupeři ale příliš nezaostávají.

Kopletní trojice umožní dvěma lidem s výškou 180 cm cestovat za sebou. Vyšší postavy si u fabie otlačí kolena, u corsy a i20 při sezení ve vzpřímené poloze hlavu o strop.

Fabia získává titul kufrového šampióna a to nejen díky základnímu obejmu 330 litrů, ale i největší délce a hloubce. Její zavazadlový prostor nabízí také nejvíce praktických řešení, jako jsou třeba místa na odkládání menších předmětů nebo možnost zasunutí krytu za zadní sedadla. Hyundai z hlediska objemu ztrácí pouhé čtyři litry zejména díky parádní šířce. Kufr corsy za oběma konkurenty zaostává nejen objemem 285 l, ale i dílčími parametry. Mezi všemi malými hatchbacky ale stále patří k lepšímu průměru.

Základní motorizaci Škody Fabia tvoří litrový tříválec s maximálním výkonem 44 kW, nejlevnější hyundai a opel pohání výkonnější čtyřválcová dvanáctistovka s maximálním výkonem 55 kW. Hyundai nabízí spolu se škodovkou nejnižší spotřebu (4,7 l), motor opelu je žravější (5,3 l).

Zájemcům o výkonnější motory vychází fabia vstříc benzinovým čtyřválcovým turbomotorem 1.2 TSI (66 a 81 kW) a spotřebou 4,7 až 4,8 l. Corsa nabízí nové oturbené litrové tříválce s výkony 66 a 85 kW, méně výkonná verze má žrát jen 4,4 l. Hyundai se zatím musí spokojit s motory bez turba, pro svižnější svezení má atmosférickou čtrnáctistovku s maximem 74 kW a spotřebou 5,3 l. Příští rok ale dorazí nová generace jeho benzinových tříválců s turbem 1.0 T-GDI, která nabídne až 88 kW.

V paletě všech tří novinek nechybějí ani turbodiesely. Fabia nabízí pouze tříválce 1.4 TDI s výkony 66 a 77 kW, příští rok dorazí i hyperúsporná verze 55 kW s rekordně nízkou spotřebou jen 3,1 l. Hyundai dává na výběr mezi tříválcem 1.1 CRDi/55 kW (spotřeba pouze 3,3 l) a čtyřválcem 1.4 CRDi/66 kW. Opel přiváží dvě verze čtyřválce 1.3 CDTI (55 a 70 kW). Žízeň toho silnějšího činí 3,3 l nafty na 100 km.

Technické údaje motorů aktuálně prodávaných malých hatchbacků můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde, parametry interiéru a karoserií najdete zde.

Všichni tři soupeři dorazí na český trh v podobných termínech. Škoda už zveřejnila ceny nové fabie, první kusy dorazí k prodejcům v listopadu. To už budeme znát i ceníky nové generace modelů Hyundai i20 a Opel Corsa.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama