ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Peugeot 2008 dostal po modernizaci luxusně laděnou verzi GT Line
20. května 2016

reklama
Modernizace přinesla Peugeotu 2008 nový stupeň výbavy GT Line určený pro nejnáročnější zájemce o malé SUV. Ostatní verze zdražily o pět tisíc. Nejsilnější benzinový 1.2 PureTech/81 kW spotřebuje o tři deci benzinu na 100 km méně.

Peugeot si mne ruce nad rozhodnutím, díky němuž v roce 2013 nepostavil nástupce malého kombíku 207 SW, ale uvedl do života zcela nový model 2008. Ten v sobě křížil prvky kombíku a terénního auta, nejčastěji se ale označoval jako malé SUV, což je v současnosti velmi módní kategorie. A Peugeot 2008 v ní boduje jak u nás tak v Evropě. V Česku se letos přetlačuje s malým hatchbackem 208 o pozici nejprodávanějšího modelu značky, až za nimi je rodinný model 308. Přesvědčit se můžete v přehledu nejčastěji registrovaných nových osobních aut na českém trhu zde.

Tři roky od představení Peugeotu 2008 přijíždí jeho modernizovaná verze. Na první pohled se ještě více zaměřila na vizáž ve stylu SUV. Přibyly ochranné plasty (standard ve dvou nejvyšších výbavách), nové barvy, designy kol, asi nejvíc se facelift projevil na mřížce chladiče, která už není orientována horizontálně, ale vertikálně. Kapota výhružně trčí přes příď, což dodává autu robustnější dojem. Rozšířily se blatníky.

Nabídka motorů zůstala bez větších změn. Základ tvoří benzinový tříválec 1.2 PureTech/60 kW bez turba, zájemcům o svižnější jízdu je určený stejný motor s turbodmychadlem a maximálním výkonem 81 kW. Ten je o tři deci na každých 100 km úspornější než před modernizací, takže si podle výrobce řekne jen o 4,4 l benzinu na každých 100 km. A  to je jen o deci víc, než u verze se 60 kW a automatizovanou převodovkou, které patří rekordně nízká spotřeba mezi benzinovými SUV. Parametry motoru faceliftovaného Peugeotu 2008 s předchozí verzí i konkurencí můžete porovnávat zde.

K nejúspornějším řadí Peugeot 2008 i naftové motory 1.6 BlueHDI se shodnou spotřebou 3,7 l u všech třech výkonových verzí, která se po modernizaci nezměnila. Nejsilnější z nich zároveň patří do popředí žebříčku malých naftových SUV i z hlediska dynamiky, ta nejslabší je líná.

Modernizace znamená zvýšení ceny Peugeotu 2008 o pět tisíc korun. Nejlevnější provedení 1.2 PureTech/60 kW Access tak stojí 315 tisíc korun. Jde stále o jedno z nejdostupnějších aut katagorie, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech SUV do 350 tisíc korun.

Základní výbava Peugeotu 2008 pojmenovaná Access se proti verzi před modernizací nezměnila. Obsahuje například šest airbagů, tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost i její omezovač nebo palubní počítač informující o spotřebě paliva. Pětiletá záruka je omezená ujetím 60 000 kilometrů. Za klimatizaci se připlácí 20 tisíc a za rádio 15 400 Kč. Stupeň Access se dá kombinovat i s motorem 1.6 BlueHDI/55 kW za 360 tisíc korun.

Mnohem zajímavější nám připadá druhá výbava Active, která už se dá kombinovat se všemi motory v nabídce. Stojí o dvacet tisíc více než Access a klimatizaci i rádio už obsahuje ve standardu. Ten navíc rozšiřuje mimo jiné i o větší kola (16 palců místo 15), přední mlhovky nebo kůží potažený volant. K dispozici jsou i pakety více položek příplatkové výbavy za zajímavé ceny. Například litá kola a navigace za 16 tisíc korun.

Třetí výbava Peugeotu 2008 označená Allure je o padesát tisíc dražší než Active a rozšiřuje výbavu o řadu dalších komfortních prvků. Jde mimo jiné o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, litá kola, sportovní sedadla v kombinaci látka - syntetická kůže, velký dotekový displej multimediální soustavy, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka, diodová denní světla a vnitřní LED osvětlení, zatmavená zadní okna nebo chromování karoserie.

Novinku představuje nová výbava GT Line, která se nabízí pouze s nejsilnějšími motory. Stojí o třicet tisíc víc než Allure a nad její úroveň nabízí černo-červený interiér, sedmnáctipalcová litá kola, standardně montovaný systém Grip Control, který umožňuje nastavení stabilizačního systému pro různé typy povrchů, a dále třeba hliníkové pedály nebo černé lemování oken a mlhovek.

Stejně jako před modernizací nelze pořídit Peugeot 2008 s pohonem všech kol, což je ale u malých SUV docela běžné. Porovnali jsme modernizovaný Peugeot 2008 s benzinovým turbomotorem 1.2 PureTech/81 kW a s novou výbavou GT Line s modely Kia Soul Euro 2016 a Škoda Yeti Monte Carlo - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník modernizovaného Peugeotu 2008 si prohlédněte zde. Všechna provedení lze mít o deset tisíc levněji, pokud prodejci necháte starý vůz na protiúčet. Test modernizovaného Peugeotu 2008 přivezeme ze Španělska v nejbližších dnech. Oficiální uvedení nového Peugeotu 2008 na český trh proběhne v polovině června, auto se dá však už nyní objednávat.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Nová Honda HR-V láká na rekordně úsporné motory
Honda HR-V bude konkurovat Škodě Yeti. Kompaktní SUV nabízí pouze pohon přední nápravy, ve své kategorii trhá rekordy v úspornosti. Prodávat se bude od 469 900 korun s benzinovou patnáctistovkou.
Hyundai i20: kupé končí, zbylé modely přicházejí s akčními verzemi a novým motorem
Hyundai v dubnu zase měnil ceníky. Týkalo se to i řady i20, která se nabízela ve třech různých variantách. Nyní zůstaly jen dvě, které jsou zároveň lehce zvýhodněny v některých výbavách a motorizacích.
reklama
Škoda Yeti: verze Outdoor již od výbavy Active a mírné zdražení
Zatím ještě jediné SUV v nabídce Škody přichází se zdražením všech modelů o pět až sedm tisíc korun. Provedení Outdoor, které podtrhuje jeho terénní ambice, je pak nově k dispozici od základní výbavy Active.
U Peugeotu významně navýšili ceny modelu 208
Malý Peugeot 208 je líbivý a praktický hatchback třídy malých vozů, většímu úspěchu mu však brání cena. Po dubnové zdražení všech modelů se propast mezi ním a konkurenty ještě více prohlubuje.
Renault Captur: jarní výbavy a nový motor 1.2 TCe
Renault vylepšil nabídku modelu Captur. Pod kapotou se objevuje nový zážehový motor 1.2 TCe, novinkou je i výbava Limited. I v této modelové řadě se objevují akční modely Spring Edition a Spring Edition Plus.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama