ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Octavia RS má poprvé pohon všech kol. Zajišťuje ho motor ze Scouta
28. září 2015

reklama
Sportovní verze Škody Octavia označovaná RS ve variantách liftback i Combi dostala poprvé pohon všech kol. Zatím se týká pouze naftové verze 2.0 TDI s automatickou převodovkou DSG. Stejný motor dosud poháněl poloterénní model Scout.

Škoda Octavia RS se prodává už ve třetí generaci, vždy šlo zatím o auto pouze s přední poháněnou nápravou. Poprvé v historii si na své přijdou i příznivci pohonu 4x4, nepůjde však o sportovce, ale spíše o polykače kilometrů v rychlém tempu. Všechna čtyři kola totiž požene naftový čtyřválec 2.0 TDI s maximálním výkonem 135 kW a šestistupňovou automatickou převodovkou DSG, což není právě sportovní kombinace.

Stejný motor má už déle v nabídce Škoda Octavia Scout, tedy kříženec kombíku s poloterénními vozy SUV. Octavia RS ho dostane jak pro karoserii liftback (na snímku) tak kombi. Liftback stojí 770 900 korun, kombík o 35 tisíc víc, tedy 805 900 korun. Stejně motorizovaná Octavia Scout je o šedesát tisíc korun levnější. Proti Scoutu má však bohatší výbavu například o bi-xenonové světlomety, bluetooth handsfreee, elektrické otvírání a zavírání pátých dveří nebo zadní LED svítilny.

Zatím nejsou známá kompletní technická data pro nový motor u Octavie RS, spotřeba kombíku je však stejná jako u Scoutu. Podle výrobce se auto spokojí s rovnými pěti litry nafty na každých 100 kilometrů. Liftback má být o deci úspornější. U něj už známe také hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h, která je 7,6 s. Maximální rychlost činí 228 km/h. Octavii Scout se stejným motorem to trvá 7,8 s a dosáhne 219 km/h.

Porovnali jsme Škodu Octavia RS 2.0 TDI DSG 4x4 s vozy o půl automobilové třídy většími, tedy Fordem Mondeo a Opelem Insignia - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ani Octavia Combi RS nemá s novým motorem přímou konkurenci, protože kombinaci naftového motoru, automatické převodovky a pohonu všech kol používají v nižší střední třídě pouze soupeři Octavie Scout, tedy kombíky křížené s vozy SUV. Jde například o Seat Leon X-Perience nebo VW Golf Alltrack. I kombík v nové variantě tedy musíme porovnávat s auty o třídu výš. Tentokrát jsme zvolili Mazdu 6 Wagon a pro zajímavost i většího sourozence Octavie - tedy novou Škodu Superb Combi. Podívejte se na toto porovnání zde.

Ceník a test Škody Octavia Combi RS naleznete zde, podobné podklady k liftbacku hledejte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama