ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nový Opel Astra se zmenšil zvenčí, ale ne uvnitř. Láká na nízkou spotřebu
4. září 2015

reklama
Ještě před oficiální světovou premiérou nového Opelu Astra jsme auto prohlédli a změřili. Zmenšily se jeho vnější rozměry, vnitřní zůstaly na podobné úrovni. Díky snížení hmotnosti bude mít benzinová verze rekordně nízkou spotřebu.

Nová generace Opelu Astra označená písmenem K se ve světové výstavní premiéře ukáže až v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu. My jsme měli možnost auto vidět v předstihu a nejen to. Prolezli jsme ho s laserovým měřidlem a zjistili, jak je na tom s vnitřní prostorností.

Už od pohledu novinka při porovnání s oteklou předchůdkyní zeštíhlela. Méně boubelatý design znamená i zkrácení vozu o 5 cm. Zároveň se téměř o 3 cm snížil. Mezi hatchbacky nižší střední třídy tak Astra K na rozdíl od řady J nebude patřit k obrům, ale k běžnému průměru. Kratší karoserie se nepříznivě projevila pouze na délce ložné plochy zavazadlového prostoru, která přišla o 3 cm, což znamená v porovnání se soupeři ústup k průměrným hodnotám.

Místo na nohy se podle výrobce mezigeneračně zlepšilo o 3,5 cm. Naše metodika měření to sice nepotvrdila, ale zjistili jsme u Astry K alespoň úplně stejnou hodnotu jako u větší předchůdkyně. To samé platí i o prostoru nad hlavou. Na zadních sedadlech tak nová astra nabídne lehce nadprůměrné množství místa a bez otlačení by se tu měli vzpřímeně posadit lidé s výškou mezi 180 a 185 cm, přičemž stejně vysoký cestující by mohl sedět i před nimi.

Jen minimálně se měnily také hodnoty šířky interiéru v loktech. Vpředu zůstávají nadprůměrné, vzadu lehce podprůměrné. Parametry současného Opelu Astra s ostatními hatchbacky nižší střední třídy můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Opel také zveřejnil některé údaje k motorům pro novou generaci Astry. Díky tomu, že se snížila hmotnost karoserie i podvozku, zhubla novinka o 120 až 200 kg. To se příznivě projeví i na spotřebě paliva. Nejúspornější motor, litrový tříválec s automatizovanou převodovkou, má konzumovat rekordně nízké 4,2 l naturalu na každých 100 km. Tak malou žízní se žádný z hatchbacků nižší střední třídy zatím nemůže chlubit, jak se přesvědčíte v přehledu jejich parametrů zde.

Dále se má o pohon Astry K starat zcela nový benzinový čtyřválec 1.4 DI Turbo s výkony 92 a 110 kW a spotřebou od 4,9 l/100 km, od konce roku 2015 bude k dispozici i šestnáctistovka se 150 kW. Naftové motory bude reprezentovat nedávno uvedená řada 1.6 CDTI s výkony 70, 81 a 100 kW se spotřebou od 3,4 l nafty na 100 km, což je v rámci konkurence také špičková hodnota.

Ceny a výbavy nové Astry Opel zveřejní ve Frankfurtu, kde už také budeme znát kompletní parametry motorů. Hned po autosalonu auto poprvé otestujeme.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama