ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nový Opel Astra dostal další motory a ceník pro karoserii kombi
22. ledna 2016

reklama
Nový Opel Astra už se dá v Česku objednávat i jako kombík, který výrobce označuje Sports Tourer. Prodává se o 25 tisíc dráž než hatchback, tedy od 344 900 korun. Novou Astru také pořídite se silnějšími motory než dosud.

Rodinný Opel Astra se loni představil v nové generaci, zatím jako pětidveřový hatchback. Nyní dovozce oficiálně uvolnil také ceny kombíku označovaného Sports Tourer. Ten se bude prodávat v úplně stejných kombinacích motoru, převodovky a výbavy jako hatchback, ale o 25 tisíc korun dráž. Nejlevnější verze s benzinovým motorem 1.4/74 kW Selection stojí 344 900 korun.

Současná Astra Sports Tourer se prodává od 335 900 korun a aktuálně jde po Dacii Logan MCV a korejských vozech Kia cee´d SW a Hyundai i30 kombi o čtvrtý nejdostupnější vůz kategorie, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech kombi nižší střední třídy do 400 tisíc korun. Novinka se v žebříčku řadí hned za předchozí generaci.

Základní výbava novinky bude obsahovat stejné prvky jako hatchback, který už se prodává, a zde si můžete přečíst jeho podrobný test. Ve voze tak bude namontována manuální klimatizace, šestice airbagů, rádio, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a sada na opravu pneumatik. Kombi bude mít navíc střešní ližiny a za příplatek velmi prakticky rozdělené opěradlo zadních sedadel v poměru 40:20:40. Základní výbava Selection si mezigeneračně polepší o bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy a přijde o CD přehrávač.

Stejně jako hatchback je na tom i kombík proti předchůdci lépe jak z hlediska dynamiky tak spotřeby, za což může děkovat redukční dietě, díky níž shodil až 200 kg. Rozdíly proti nové astře hatchback a předchozímu provedení jsme porovnávali zde. V tomto článku, na který odkazujeme, najdete také podrobný popis jednotlivých výbav, který je u hatchbacku a kombíku prakticky totožný.

Mezi novým hatchbackem a novým kombíkem se shodnými motory je ale docela velký rozdíl v dynamice, zvlášť u nejslabších verzí. Například hatchback se základním motorem 1.4/74 kW zrychlí z 0 na 100 km/h během 12,3 s, kombíku to trvá podstatně delších 13,9 s a zůstává tak v rámci konkurence mezi největšími lenochy. Spotřeba se ale liší jen o desetinu litru na 100 km.

Když porovnáme benzinové motory nového kombíku s konkurencí, tak nejslabší verze budou určené jen pro hodně klidné povahy. A nemyslím tím jen výše zmiňovanou čtrnáctistovku, ale i šestnáctistovku nebo nový tříválec 1.0 Turbo. Zato nový čtyřválcový motor 1.6 Turbo, který se do nabídky obou karosářských verzí nové Astry dostává právě se zveřejněním ceníku kombíku, patří se zrychlením z místa na 100 km/h během 7,7 s mezi rychlíky. Porovnávat motory nové Astry ST s konkurencí můžete přehledných tabulkách zde.

Mnohem lépe než z hlediska dynamiky si nová Astra Sports Tourer vede z hlediska spotřeby. Litrový tříválec dělá z nové Astry ST s udávanou spotřebou od 4,2 l suverénně nejúspornější rodinné kombi. Alespoň na papíře. Velmi úsporná je i čtrnáctistovka s turbem a žádný z motorů, ani nový 1.6 Turbo, nepatří mezi vyložené žrouty.

Podobné je to i u turbodieselů. Základní verze 1.6 CDTI se 70 a 81 kW výkonu dělají z Astry ST dost vlažné přibližovadlo. Také u naftových motorů máme novinku, která přijíždí s kombíkem i pod kapotu hatchbacku. Jde o motor 1.6 CDTI/118 kW dopovaný dvěma turby. Není zdaleka tak výkonný jako dvoulitrové BiTurbo u starší Astry ST, ale dynamiku zajišťuje novému kombíku nadprůměrnou, nejlepší mezi všemi šestnáctistovkami na trhu. Naftová Astra ST není na rozdíl od té benzinové na úplné špičce žebříčku nejúspornějších aut, ale verzi 1.6 CDTI/81 kW s papírovou spotřebou 3,5 l nafty do toho moc nechybí. V popředí najdeme i ostatní výkonové verze naftové šestnáctistovky, která je jedinou volbou pro novou Astru ST. Na dvoulitr zapomeňte.

Délka auta je téměř shodná s končící generací. Aktuálních 4702 milimetrů je jen o čtyři milimetry více, i tak jde o nejdelší kombi nižší střední třídy, které délkou karoserie nakukuje o segment výš. Výrazně narostla přepravní kapacita. Při dvoumístné konfiguraci bude dovnitř možno naložit až 1630 litrů, což je o osmdesát více než nyní.

Nejlevnější exemplář nové generace Opelu Astra ST jsme porovnali s podobně výkonnými verzemi vozů Kia cee´d SW a Seat Leon ST - podívejte se zdeParametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Lépe vybavený nový Opel Astra ST Dynamic s novým motorem 1.6 CDTI BiTurbo jsme porovnali se Škodou Octavia Combi a Fordem Focus kombi s dvoulitrovými turbodiesely - podívejte se zde.

Kompletní ceník nové Astry ST si prohlédněte zde. S autem se poprvé seznámíme na mezinárodní novinářské prezentaci v druhé polovině února.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama