ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Desátý Mercedes E přijel s rekordně úspornými motory a sci-fi pomocníky
19. května 2016

reklama
Mercedes začal na českém trhu prodávat desátou generaci ředitelské třídy E. Sedan vyšší střední třídy je proti předchůdci delší, dostal menší, úspornější a svižnější naftový motor, výrazně lepší výbavu a mírně vyšší ceny.

Mercedes třídy E byl na českém trhu v posledních letech tak trochu Popelkou. Zákazníci dávali přednost buď terénnímu vozu ML (nyní GLE), nebo v poslední době nové třídě S. Stárnoucí Éčko si ale za to "popelkovství" mohlo trochu samo, protože devátá generace, i když rozhodně nešlo o špatné auto, neměla žádné "extrabuřty", kterými by mohla náročné boháče zaujmout. Zato nová desátá generace jich má plný věnec...

Nejdřív se ale na ni podívejme očima čísel. Na délku se protáhla o 44 mm na 4,92 m, což je mezi sedany vyšší střední třídy obvyklý rozměr.

Nabídka motorů je zatím velmi omezená. Vybírat lze pouze z nového naftového čtyřválce (220d), naftového šestiválce (350d) a benzinového čtyřválce s turbem (200). Všechny se pojí výhradně s novou devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Další motory a pohon všech kol 4Matic samozřejmě dorazí, manuální řazení nikoli. Prý o něj neměl v předchozí generaci téměř nikdo zájem.

Na chvíli se ještě zastavme u zcela nového čtyřválcového turbodieselu označovaného 220d, který bude zřejmě nejvyhledávanější motorizací. Na rozdíl od předchůdce nemá netypický objem 2,1 l, ale mnohem běžnější necelé dva litry. V porovnání s dřívějším motorem 250 BlueTEC má o 7 kW nižší výkon (143 kW), ale z 0 na 100 km/h zrychluje o desetinu dříve (7,3 s) a řekne si podle výrobce o 0,6 l nafty na každých 100 km méně (3,9 l). Mercedes třídy E tak díky němu aktuálně drží primát nejúspornějšího naftového sedanu vyšší střední třídy, a navíc se v porovnání se soupeři chlubí nadprůměrnou dynamikou. Ještě živější a silnější je samozřejmě šestiválec se 190 kW, který ale za to platí vyšší spotřebou (5,1 l).

Jen málo zájemců o Éčko sáhne po dvoulitrovém benzinovém turbomotoru, který je ale díky udávané konzumaci jen 5,5 l naturalu na každých 100 km také rekordmanem vyšší střední třídy - samozřejmě mezi benziňáky. Jeho zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,7 s sice patří ve vyšší střední třídě k nejslabším, ale nazývat ho lenochem by bylo z globálního pohledu na nová auta hodně podpásové.

Parametry nového Mercedesu třídy E můžete s konkurenty porovnávat zde.

Přesuňme se k ceníku. Nejlevnější varianta E 200 se prodává od 1 188 220 korun. Entry model starší generace, a dokonce s naftovým motorem 220 BleuTEC, se doprodával za necelý milion. Šlo však o verzi s manuální převodovkou, novinka se standardně montuje s devítistupňovým automatem. Navíc u desáté generace výrazně posílila standardní výbava. Ta nově zahrnuje třeba navigaci, automatický parkovací asistent se senzory vpředu i vzadu a kamerou, vyhřívaná přední sedadla nebo sklopná vnější zpětná zrcátka.

Konkurenti nejsou o moc levnější. Pod milion se dá sehnat pouze doprodávající se Volvo S80, které brzy nahradí novinka s označením S90.

Porovnali jsme nový Mercedes třídy E 220d s BMW 520d a Audi A6 2.0 TDI - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Fascinující je u nového Mercedesu třídy E nabídka příplatkové výbavy. Můžete z auta vystoupit a zaparkovat ho zvenčí přes mobilní telefon, vůz dokáže samočinně odbočit do pruhu, který je volný, když jej o to požádáte dvojím bliknutím (u nás zatím nelze aktivovat kvůli zákonům), adaptivní tempomat dokáže auto v zácpě na dálnici sám zastavit a i po třiceti vteřinách samočinně rozjet... Zkrátka jde o věci, které před pár lety připomínaly sci-fi, a majitele velmi přiblíží k automatizované jízdě, při níž není potřeba řidiče.

Nový Mercedes třídy E jsme už krátce testovali na mezinárodní novinářské prezentaci, recenzi si můžete přečíst zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama