ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nový Citroën C3 se prodává od 244 900 korun
25. listopadu 2016

reklama
Citroën C3 třetí generace proti předchůdci zcela změnil design, vyrostl a dostal spoustu zajímavých prvků výbavy. Nejlevnější provedení s benzinovým tříválcem o objemu 1,2 l a výkonu 50 kW se prodává od 244 900 korun.

Málokdy vídáme tak dramatický mezigenerační designový skok jako mezi Citroënem C3 druhé a třetí generace. Novinka, jejíž ceník zveřejnil importér právě dnes, přijíždí se zcela jiným designem navazujícím na model C4 Cactus. Malý hatchback díky ochranným plastovým prvkům s názvem Airbump a plastovým lemům blatníků a nárazníků připomíná čím dál oblíbenější vozy kategorie SUV. Tyto prvky jsou ale v nabídce až ve druhé a třetí úrovni výbavy, na rozdíl od Cactusu nepatří mezi standard.

Nový Citroën C3 se proti předchůdci protáhl o 55 mm a jen čtyři milimetry mu chybí do čtyřmetrové délky karoserie. Zároveň se o dva centimetry rozšířil a o celých pět snížil. Silueta už ani v nejmenším nenavazuje na populární "Kachnu". Z konkurentů je nyní C3 proporcemi nejblíže Suzuki Baleno, ale také Škoda Fabia

Vnitřní rozměry se přes nárůst těch vnějších měnily jen minimálně, a někdy navíc v neprospěch nové generace. Nový Citroën C3 stejně jako předchůdce exceluje díky tvarování přístrojové desky místem na nohy na straně spolujezdce. Je to ale potřeba, protože nad hlavou na zadních sedadlech jsme u něj naopak naměřili hodnotu ze všech malých hatchbacků nejslabší a ještě o dva centimetry horší než u minulé generace. V praxi se to projevilo tak, že když si figurant s výškou 174 cm sedl na krajní zadní sedadlo a položil hlavu do opěrky, už si dost dřel hlavu. Stačí ji ale dát jen trochu dopředu a situace se znatelně vylepší. Druhou možností je se v gaučovitém sedadle trochu zadkem poposunout dopředu, což velkorysé místo před koleny rozhodně umožňuje. Kombinace spousty místa na nohy a málo na hlavu umožňuje v praxi za sebou sedět i dvěma docela vysokým borcům.

Přes nárůst vnější šířky se ta uvnitř auta o nějaký ten centimetr mezigeneračně scvrkla a Citroën C3 patří v tomto parametru v obou řadách sedadel mezi malými hatchbacky k průměru. 

Objem zavazadlového prostoru zůstal stejně jako u předchůdce nadprůměrných 300 litrů. Naše měření ale odhalila, že se zmenšila minimální šířka i hloubka, takže se trochu zhoršily přepravní možnosti objemných zavazadel. Porovnávat prostorové parametry nového Citroënu C3 s předchůdcem i konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

Nový Citroën C3 se začne prodávat se dvěma benzinovými tříválcovými motory s objemem 1,2 l bez turba s nejvyššími výkony 50 a 60 kW. Oba lze mít jen s pětistupňovou manuální převodovkou a patří dynamikou měřenou zrychlením z 0 na 100 km/h mezi malými hatchbacky k nejlínějším, ale zároveň jsou nadprůměrně úsporné. Silnější verzi můžeme porovnávat se stejně výkonným motorem u starší generace a není to pozitivní srovnání. Dynamika se výrazně zhoršila (+2,3 s) a spotřeba mírně zvýšila (+0,2 l).

V polovině příštího roku nabídku doplní turbomotor 1.2 PureTech s výkonem až 81 kW, který se ale bude pojit výhradně s automatickou převodovkou. Parametry motorů nového Citroënu C3 můžete porovnat s předchozí generací i ostatními malými hatchbacky zde.

V nabídce jsou i dva naftové čtyřválce 1.6 BlueHDI také s pětistupňovým manuálním řazerním a s výkony 55 a 74 kW. Slabší verze opět dělá z nové C3 jeden z nejlínějších malých hatchbacků na trhu a proti minulé generaci si při zrychlení z 0 na 100 km/h o 2,4 s pohoršila. Silnější se blíží alespoň k průměru. Žádný z motorů na začátku prodeje ale nedělá z C3 živé auto. Oba naftové motory jsou v porovnání se soupeři nadprůměrně úsporné.

Nový Citroën C3 se začíná prodávat od 244 900 korun, což je mezi pětidveřovými malými hatchbacky jedna z nejnižších vstupních částek. Přehled všech verzí aut této kategorie s cenou do 250 tisíc korun si můžete prohlédnout zde.

Za tuto částku dostanete auto s nejslabším motorem 1.2/50 kW a ve výbavě Live bez klimatizace i bez rádia (+22 tisíc korun), ale s několika velmi zajímavými prvky ve standardu. Jedná se například o tempomat s omezovačem rychlosti, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu nebo systém rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost. Nejlevnější Citroën C3 nemá ochranné plastové prvky karoserie Airbump ani lemy blatníků, prahů karoserie a nárazníků. Kromě základního motoru se tato výbava dá kombinovat i se třemi ostatními. Za silnější benzinový motor se připlácí 10 tisíc korun, za slabší naftový 70 tisíc a za silnější naftový 85 tisíc.

Výrobce nečeká velký zájem o základní verzi. Už proto, že druhá výbava Feel za příplatek dvacet tisíc korun rozšiřuje standard o klimatizaci i audiosystém s USB konektorem a bluetooth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy. Dále přidává také denní světla s LED optikou, širší pneumatiky 195/65 R15 (základ tvoří 185/65 R15). Nechybí ani elektrické vyhřívání a ovládání zpětných zrcátek nebo ochranné plastové lemy.

Porovnali jsme nový Citroën CS 1.2 PureTech/60 kW Feel s vozy Hyundai i20 a Škoda Fabia - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Nejvyšší výbava nového Citroënu C3 označovaná Shine stojí o 45 tisíc více než Feel. Za tuto částku už karoserii chrání plastové Airbumpy a v ceně lze mít černou barvu střechy kombinovanou s vybraným lakem karoserie, parkovací senzory, přední mlhovky nebo větší šestnáctipalcová kola. Uvnitř auta nechybí například sedmipalcový dotekový displej multimediální soustavy, klimatizace s automatickým udržováním zvolené teploty, kůží potažený volant, LED osvětlení interiéru nebo třeba elektrické ovládání zadních oken.

Mezi zajímavými prvky příplatkové výbavy dominuje unikát v podobě vestavěné kamery, která snímá dění před autem (za 7000 Kč), dále nechybí klasičtější prvky jako navigace, parkovací kamera, panoramatická střecha, litá kola nebo vyhřívání sedadel. Devět barev karoserie lze kombinovat se třemi barvami střechy a dalších prvků (rámečky mlhovek, stojky zrcátek, motivy v Airbumpech atd.). V nabídce jsou i čtyři různě barevné interiéry.

Kompletní ceník nového Citroënu C3 si prohlédněte zde. Cenu lze aktuálně u všech položek snížit o deset tisíc, pokud přivezete starší auto na protiúčet. Třetí generaci Citroënu C3 v nejbližších týdnech podrobíme testu, ze kterého přineseme podrobnou recenzi.

 

reklama
3. července 2013
Test Citroën C3
Test Citroënu C3 přivážíme jen pár týdnů poté, co se jeho modernizovaná verze začala prodávat na českém trhu. Co se na malém hatchbacku velikosti Škody Fabia změnilo? V čem vyniká a kde proti soupeřům ztrácí?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Citroën C3
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Ford Ka+: Novinka z Indie už není minivůz, ale konkurent Fiesty nebo Fabie
Ford zveřejnil ceník nového modelu Ka+. Na rozdíl od dřívějšího Fordu Ka už nejde o třídveřový minivůz, ale o téměř čtyřmetrové auto velikosti Fiesty nebo Fabie. Vyrábí se v Indii a prodávat se bude od 288 990 korun.
Renault Clio: facelift přinesl silnější turbodiesel a zdražení
Inovovaný Renault Clio přichází na trh. Liší se diodovými světlomety, hodnotnějším interiérem a nabídku rozšířily dvě nové motorizace. Současně se cena základní verze zvýšila o 5000 Kč na 234 900 Kč.
reklama
Peugeot 2008: cenové pohyby v září i říjnu, základní model nyní stojí 325 tisíc korun
U nejprodávanějšího zástupce Peugeotu na českém trhu došlo během prvních dvou podzimních měsíců ke zdražení a zlevnění zároveň, proto se podívejme do aktuálního ceníku, kolik jednotlivé verze stojí doopravdy.
Audi oficiálně spustilo prodej modelu Q2. Malé SUV stojí minimálně 584 900 korun
Nejlevnější verze Audi Q2 s tříválcovým benzinovým turbomotorem 1.0 TFSI bude dostupná až příští rok. Aktuálně se tak dá pořídit od 648 900 korun se čtyřválcem o objemu 1,4 l. Novinku jsme porovnali z různých úhlů pohledu s konkurenty.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama