ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Šest novinek prošlo nárazovými testy. Volvo V40 přepisovalo historii.
29. srpna 2012

reklama
Nové generace modelů Kia cee´d, Renault Clio a Audi A3, nový Ford B-MAX, Volvo V40 a pick-up Isuzu D-MAX - to jsou auta, která nově prošla nárazovými testy. Jak dopadla a co zajímavého rozbíjení nových vozů přineslo?

Organizace Euro-NCAP zveřejnila šest nových nárazových testů. Pět z nich skončilo nejvyšším pětihvězdičkovým hodnocením. Pojďme si projít jednotlivé výsledky.

Nejzajímavějším byl z hlediska obliby jednotlivých modelů na českém trhu crash test nové generace modelu Kia cee´d. Pětidveřový rodinný hatchback vyráběný v Žilině nezklamal, když obdržel pět hvězdiček. Euro NCAP ohodnotila jeho schopnost ochránit dospělou posádku 89 procenty. Jedinou slabou stránkou se ukázala odolnost auta při bočním nárazu na kůl. Ohrožení hrudníku řidiče při tomto typu testu dosáhlo čtvrtého stupně z pěti možných, jen o stupeň lépe na tom bylo jeho břicho. Podobný problém měl i sesterský Hyundai i30 z Nošovic, který dosáhl také pěti hvězd a 90procentního hodnocení ochrany dospělých. Děti ochrání nová Kia cee´d z 88 %.

Podrobný jízdní test nového cee´du čtete zde, ceník, technické údaje a další informace najdete zde.

Největší slávu si z testů odnesl další kompaktní pětidveřový hatchback  - Volvo V40 (na snímku). Novinku od Volva vyhlásila Euro NCAP nejbezpečnějším autem své kategorie všech dob. Ochrana dospělých dosáhla skvělých 98 %. Unikátní airbag, který při srážce s chodcem zdvihá přední kapotu, umožnil historicky nejvyšší hodnocení ochrany pěšáků mezi všemi auty, která dosud Euro NCAP testovala - 88 %. Stoprocentní úspěšnost si V40 odnáší za asistenční systémy. Jen dětských 75 % není vzhledem k ostatním nic světoborného.

Autor tohoto článku ve Volvu V40 absolvoval crash test v praxi na silnici I/3 nedaleko Votic a přežil na místě spolujezdce náraz auta zezadu v rychlosti přibližně 50 km/h bez škrábnutí.

Ceník Volva V40 si otevřete zde.

S napětím se očekával nárazový test další novinky - Fordu B-MAX, jemuž chybí sloupky karoserie mezi přední a zadní řadou sedadel. Jejich roli plní vyztužené dveře. Ukázalo se, že toto řešení není méně bezpečné nežli konvenční systémy. Naopak. B-MAX ochrání dospělou posádku z 92 %, za boční náraz od auta dostal plný počet bodů a jediný bod mu chyběl při bočním nárazu do kůlu, kdy je řidičův hrudník ohrožen třetím stupněm nebezpečí. Ostatní části těla figuríny vyvázly bez úhony. Celkově pětihvězdičkové hodnocení získalo malé MPV i díky 84procentní ochraně dětí.

První podrobný test Fordu B-MAX včetně hodnocení jízdních vlastností čtěte zde.

Pět hvězd si vysloužily i nové generace modelů Audi A3 a Renault Clio, které se zatím neprodávají na českém trhu. Audina by se měla na showroomech objevit v září, renault až ke konci podzimu.

Jediným čtyřhvězdičkovým vozem v poslední várce nárazových testů se stal pick-up Isuzu D-MAX. I u něj se ale jedná o úspěch, protože předchůdce skončil v roce 2008 s ostudou a jedinou hvězdičkou.

Výsledky předchozích testů Euro NCAP si můžete prohlédnout zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama