ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nová Škoda Superb Combi se bude prodávat od 629 900 korun
23. června 2015

reklama
Škoda odtajnila ceník nového Superbu Combi. Ve srovnatelných provedeních bude stát o třicet tisíc víc než liftback, takže nejlevnější varianta přijde na 629 900 korun. Porovnali jsme ji s konkurenty i současnou generací.

Cenu nejlevnější varianty nového Superbu Combi, tedy provedení s benzinovým turbomotorem 1.4 TSI/110 kW s možností odpojování dvou válců ACT a základní výbavou Active, stanovila Škoda na 629 900 korun. Současná Škoda Superb Combi se doprodává za ceny od 582 900 korun, ale s výrazně slabším motorem 1.4 TSI/92 kW.

V rámci kombíků střední třídy jde i u novinky o relativně příznivou vstupní částku, i když řada konkurentů se dá pořídit levněji. Nejdostupnější je aktuálně Renault Laguna Grandtour, prodává se od 509 900 korun. Přehled všech 37 verzí kombíků střední třídy s cenou do 650 tisíc seřazených od nejlevnější naleznete zde.

Základní stupeň výbavy nového Superbu Combi se označuje stejně jako u doprodávající se varianty jménem Active. Standardní výbava novinky si polepšila o některé bezpečnostní systémy. Jde například o Front Assist monitorující dění před autem a schopný ve městě při nízkých rychlostech samočinným brzděním zabránit kolizi. Novinku představuje i multikolizní brzda, která po případném nárazu auto zastaví, aby se dál neotloukalo jako kulečníková koule. V novém Superbu Combi už nenajdete ruční brzdu, ale pouze elektronickou parkovací.

Nový kombík si proti tomu současnému polepší i o standardně montovaný omezovač rychlosti a dešťový senzor automaticky spouštějící stěrače. Zato ubyly přední mlhovky nebo automatické zapínání světlometů, rádio už nedisponuje CD přehrávačem, což je trend u většiny nových modelů.

Stejně jako dříve obsahuje základní výbava Škody Superb například klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou na sobě nezávislých zónách, šestnáctipalcová litá kola, nechybí autorádio s pětipalcovým barevným displejem, osmi reproduktory a USB přípojkou, zadní parkovací senzory, střešní ližiny nebo kožený potah volantu a řadicí páky. I na poměry manažerských aut jde o slušně vybavený kombík.

Základní výbava Active se váže i s dalšími verzemi motoru 1.4 TSI, tedy s automatickou převodovkou DSG nebo pohonem všech kol (obě tyto varianty jsou za 694 900 korun). Nový Superb tak bude nejdostupnějším kombíkem střední třídy s pohonem všech kol v Česku. U dosavadní verze je nutné sáhnout minimálně po motoru 1.8 TSI 4x4 za 707 900 korun. Přehled všech verzí kombíků střední třídy s pohonem všech kol do 800 tisíc si prohlédněte zde.

Porovnání současné a nové Škody Superb Combi si můžete prohlédnout na příkladu verze 1.6 TDI Active - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Druhá výbava nové Škody Superb se opět nazývá Ambition a měla by uspokojit i choutky náročnějších manažerů. Za příplatek 65 až 67 tisíc obohacuje výbavu například o adaptivní xenonové světlomety s ostřikovači, LED denním svícením a mlhovkami, větší sedmnáctipalcová kola, elektrické ovládané sedadlo řidiče s pamětí nastavení a to i pro zrcátka, lepší multimediální systém Bolero obsahující i možnost legálního telefonování za jízdy prostřednictvím bluetooth handsfree, ale také deštníky v odkládacích schránkách řidiče a spolujezdce.

Škodu Superb Combi 2.0 TDI/110 kW Ambition jsme porovnali s modernizovaným vozem Hyundai i40 kombi a VW Passat Variant - podívejte se zde.

Třetí výbava Style a nejvyšší verze Laurin&Klement poslouží u nové Škody Superb Combi zájemcům o vyšperkované manažerské auto s koženými sedadly, navigací, adaptivním tempomatem udržujícím nejen rychlost, ale také vzdálenost od nejbližšího vozidla, nastavitelnou tuhostí tlumičů, poloautomatickým parkováním s kamerou nebo třeba bezdotykovým ovládáním pátých dveří (stačí udělat pohyb nohou pod autem). Zájemce o takto vybavené auto potěší, že stojí méně než srovnatelné verze současného Superba Combi.

Tentokrát jsme porovnali Superb Combi s pohonem všech kol 2.0 TDI/110 kW 4x4 Style s podobnými verzemi nových generací Fordu Mondeo a Subaru Outback - podívejte se zde.

Za příplatek lze mít u nové Škody Superb Combi další bezpečnostní systémy jako třeba čtení a zobrazování dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu, samočinné udržování jízdního pruhu, nebo třeba palubní připojení k internetu. Kompletní ceník nové Škody Superb Combi včetně vybraných prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických parametrů vozu naleznete zde.

Známe už také kompletní technické parametry motorů, které jsou stejné jako u liftbacku, ale jejich spotřeba mírně vzrostla (v rozmezí od 0 po 0,2 l) a dynamika měřená zrychlením z 0 na 100 km/h se zhoršila většinou o jednu desetinu sekundy. Proti předchozí generaci Superbu Combi je novinka lehčí, výkonnější, dynamičtější a úspornější. Nová základní verze 1.4 TSI/110 kW s občasným vypínáním dvou válců ACT je aktuálně nejlepším spořínkem ze všech benzinových kombíků střední třídy. Podle Škody si vystačí s rovnými pěti litry naturalu na každých 100 km. Porovnávat parametry motorů nového Superbu Combi s předchozí generací i soupeři můžete v přehledných tabulkách zde.

Škoda Superb Combi se ukáže ve výstavní premiéře na frankfurtském autosalonu v polovině září. Oficiální prodej na českém trhu odstartuje 19. září. Podrobný test novinky ale naleznete na našich stránkách už začátkem července.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama